Adam eline bıçağı almış, tabancayı çekmiş “Ben haklıyım!” diyor. “Sen benim hakkımı yedin, sana adalet vereceğim bıçağımla, tabancamla… Eşine, “Sen beni terkettin, boşanmak istedin, sen nasıl bunu yaparsın ya, bu adaletsizliği, al sana bıçak… al sana mermilerim!”… Sen halkına zulüm ettin, alsana uçaksavar mermilerim, bombalarım!” Diyor, sivilin üstüne atıyor!


Ben haklıyım deyip, haksızı öldürüyorlar… 


…!


Nedir Hak? Hak Allah’ın adaletidir. Aman dileyen kişiyi öldüren sahabeye peygamber soruyor,


-Neden öldürdün onu?


-Öldürüleceğini anladı ve benden aman diledi. Yalan söylüyordu bana göre, öldürdüm!


-Ya … Sen onun kalbini mi okudun, nereden biliyorsun kalbini, Ya gerçekten iman etmişse?


…!


Nisa suresinin 93 üncü Ayetinde der ki,


“Her kim bir mü'mini kasden öldürürse -onun cezâsı-, içinde sürekli kalacağı cehennemdir. Allâh ona gazabetmiş, la'net etmiş ve onun için büyük bir azâb hazırlamıştır!”


Sen haklı mısın haksız mısın iyice düşünmelisin. bir anlık sinirle bir anlık gururla öldürdüğün kişi yüzünden düşeceğin durum ne dönülmez acıdır…


…!


Adam vallahi diyor, malını satarken, bir şeyin doğruluğuna ispat olsun diye söylerken… Yani, Allah şahittir diyor!


Ya Hu! İnsaf, Allah neyin doğru olup olmadığını hepimizden daha iyi biliyor. Eğer yalan söylüyorsan ki söylüyorsun, senin bundan kazancın olur mu? Sen Allah’ı aldatabilir misin? nedir kahrolası iman zaafiyetin!


Ya Hu!


…!


“Vallahi haklıyım!” Diyor.  “Ben nasıl istiyorsam kişi öyle yaşamalı, eğer yaşamazsa haksızlık yapar, itaatsizlik yapar bana!” Yani, kişinin kendi seçtiği kaderini değiştirmek istiyor. Yani, Allah’ın amelle sorgulayacağı kaderiyle oynamak istiyor. Kişi hiç seçmediği, istemediği bir kaderden sorgulanabilir mi, düşünün! Allah hiç adaletsizlik yapar mı?


İnsaf Ya Hu!


…!


Haklıyım derken, Allah’ın Rab ismiyle davrandığını görmüyor! Farkında olmadan şirke giriyor…


Nisa Süresi 116 ıncı ayette, 


“Allâh, kendisine ortak koşulmasını bağışlamaz, bundan başka herşeyi dilediğine bağışlar. Allah'a ortak koşan da uzak bir sapıklığa düşmüştür.”


Allah kulunu tehdit ediyor, Kul ise korkmuyor… “Ben haklıyım!” Diyor. “Ben istediğimi öldürürüm!” Diyor. Yani “Allah’ım! Diyor haşa. Allah’ın intikamından habersiz, ebedi cezadan da… Nasıl bir cehalet bu Allah’ım!


Peygamber bile ben haklıyım dememiş, bilinmeyen konuda gelecek ayeti beklemiş. O ayette inince de onunla da hiç düşünmeden, sorgulamadan amel etmiş.


…!


Sen kimsin ey cahil-zalim! Allah’ın rahmetine sığınarak sana sesleniyorum,


Aklını başına al! "Ben haklıyım!" deme, "Ben nasıl tövbe ederim. ben nasıl affedici olabilirim… Ben Peygamber gibi Allah’ın lütfuna nasıl nail olabilirim!” de…


İslam hem öğrenmeli hem de yaşanmalı de Ya Hu!


…!



Saffet Kuramaz

( Haklıyım Derken, Sonsuz Kez Düşünün! başlıklı yazı safdeha tarafından 22.03.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.