GASED’İN MÜZİK TOPLULUĞU ÇALIŞMALARINI SÜRDÜRÜYOR

        

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi  21 Şubat  20017

……………………………………………………

 

        GASED, Gaziantep Kültür Sanat ve Edebiyat Derneğinin kısa adıdır. GASED’’in bir yan kuruluşu olarak  “GASED MÜZİK TOPLUĞU” kuruldu. Bu topluluğu TSM Koro Şefi Mustafa Sermet BATUR kurdu. Sözü edilen müzik topluluğu 14 Ocak 2017 tarihinde kuruldu ve 18 Şubat 2017 günü 4. Hafta çalışmalarını aralıksız olarak ve zevkle  sürdürdü.

       UDLAR; Zeki GÜLPINAR, Osman ÖZCAN, Sani ERALP. KEMANLAR; Mustafa Sermet BATUR, Mehmet DEMİR, Erol AKÇAY. BENDİR; Hanifi KILIÇKAN. DARBUKA; Hayri BODUR. İnanın bu ustaların  önünde saygı ile eğilmek  geliyor  içimden. Korodaki bu kadar güzelliği ve mükemmelliği göreceğimi hiç de tahmin  etmezdim. Neredeyse başarısızlıktan korktuğum için, Mustafa Sermet Batur’a  bu müzik topluluğunu kurmayın diyecektim. Ama bu 4. hafta çalışmalarında ne kadar mutlu olduğumu bilemezsiniz. Neden mi? Ben GASED’in kurucu üyesi olduğum gibi. Burada da korist olarak faaliyet göstermekteyim.

       Solo yapan sanatçılar; Servet BABÜROĞLU, Hayri KAMALI, Nihat YANAR, Mustafa Sermet BATUR, Mehmet BATUR, Fatma TAŞKIRAN, Nursel SARVANOĞLU, Erol YÜCEL, Hayri BODUR, derken, benim de, Semahat ÖZDENSES’in “Her mevsim içimden gelip geçersin” adlı Uşşak şarkısı ile çorbada tuzumun olduğu

Kanaatindeyim.  Fakat, bu ustaların yanında kendimden söz etmeye inanın utanıyorum.  Ben şiire hassasiyet gösteren bir şairim. Şiir de olduğu gibi müzikte de çok hassas bir yapıya sahibim. Şarkımı okurken yanlışım olursa af ola diyerek ustalardan  af diledim. Bir şarkının yanlış okunması, o şarkının bestekarını çok üzer. Onun için solistler bir şarkıyı okurlarken gereken ciddiyeti  göstermeleri gerekir diye  düşünüyorum. Elbette Gased Müzik Topluluğu solistlerini bu konuda  takdir etmemek mümkün değil. Sağ olsunlar.

       Burada ben desem de, demesem de, Gaziantep her alanda  marka bir şehirdir. Müzikte de Hamiyet YÜCESES, Bestekar, Saz ve Ses  Sanatçısı Cuma PAMUK gibi sanatçıların yetiştiği  bir şehirdir, Gaziantep’i, Günümüz de ele alırsak, THM.sanatçısı  Mehmet DEMİR, Mustafa UĞUR, TSM Sanatçısı İhsan GÜVENÇ, Prof. Dr. İsmail GÖĞÜŞ, Çetin ile Nesrin KÖRÜKÇÜ. PM Sanatçısı Edip AKBAYRAM, az kalsın Ebru GÜNDEŞ ve Savaş ÖZKÖK’ü unutacaktım.Bunlar gibi daha nice aklımıza gelmeyen isimler var. Solo programda Ud sanatçısı Hayri KAMALI başta olmak üzere, solistler bizi de dinleyenleri de sağ olsunlar mest ettiler. GASED Yönetim Kurulu Başkanı Kemal POLAT ve üyelerden Pınar ATAY, Zülal Göğüş  ATAY gibi isimlerin  koroyu arka sıralara oturup  zevkle izlediklerini gördüm. Bu koro, her ayın ilk cumartesi günü müzikli şiir dinletisi ile halka açıktır. Çok sürmeden de şehrimizde ses getireceğine şimdiden  inanıyorum. İnşallah bu sözümden, bu müzik topluluğunun fertleri beni utandırmazlar. Bunu da duyurmuş olayım. O tarihte işi olmayan sanatseverler gelip, sözü edilen solistleri  ve koroyu dinleyebilirler. Bu son programda da sunucumuz  Feti GÖĞÜŞ’dü. Abdullah KILIÇ’ın Necip Fazıl KISAKÜREK’ten, “Sakarya” isimli şiirini  okuması ile program son buldu.

       Saygı değer okurlarım her zaman ki olduğu gibi; Beni unutmayın, sohbet köşemde sizler ile yine buluşalım. En güzel ve mutluluk dolu günler, hep ve hepimizin olsun diyorum. Hoşça ve dostça kalınız.

 

 

 

 

( Gasedin Müzik Topluluğu Çalışmalarını Sürdürüyor başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 21.02.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.