AHMET AYAZ (HAYATI VE YAYINLANMIŞ ESERLERİ

….

Ahmet Ayaz, Gaziantep’in Oğuzeli İlçesine bağlı Yakacık Köyünde doğdu. Aynı ilçenin Tınazdere Köyü nüfusuna kayıtlıdır. İlkokulu Yakacıkta, orta ve lise tahsilini Gaziantep'te tamamladı.
 
Çok sayıda ödül ve plaketleri bulunan Ahmet AYAZ, şiir, araştırma, inceleme ve sohbet yazıları ile tanınır. İlk şiirleri, ulusal Yeni Asya ile Hergün gazetelerinde yayınlandı. 1980 ihtilalinde bu gazeteler kapanınca yerel gazetelere ve edebiyat sanat dergilerine yöneldi. Bazı edebiyat sanat dergilerinin yazı kurulunda bulundu, şiir ve araştırma yazıları yazdı. Bazı gazetelerde ise edebiyat ve sanat sayfası çıkardı. Güncel konularda sohbet yazıları ve şiir yazdı. Türk Edebiyatı Dergisi dahil bir çok edebiyat sanat dergileri ve antolojilerde şiirleri yayınlanan şair ve yazar, en son olarak 'Elvan Yayınları'ndan İhsan Işık'ın 2006 yılında yayınladığı on ciltlik resimli ve metin örnekli 'TÜRKİYE EDEBİYATÇILARI VE KÜLTÜR ADAMLARI ANSİKLOPEDİSİ'nde yer aldı.Ayrıca, (2008) Life (2012) Kumru Dergilerinde roportaji, (1998) Alleben dergisinde hayatı ve şiirlerinden kesit yayınlanırken, (2014) Maki Dergisine kapak yapıldı. Şiirlerinin bazıları Bülent ÖZCAN tarafından Londrada yayınlanan 80 sayfalık haftalık OLAY gazetesinde, bazı öykü ve şiirleri de, Abbas Abdullah HACALOĞLU tarafından Azerbeycan/BAKÜ de yayınlandı. Şair, 'BALKAN AYDINLARI VE YAZARLARI'nın yayınladığı Türk Dünyasında Atatürk Şiirleri ve Türk Dünyasında Çocuk Şiirleri antolojilerine girdi. Ahmet Ayaz'ın, Askerin Türküsü isimli şiiri 1995 tarihinde Tuğgeneral Zafer ÖZKAN tarafından bestelettirilerek 10. Piyade Tugayı Marşı yapıldı. 2015 öğretim yılında Ahmet Ayaz, Gaziantep Üniversitesi Fen- Edebiyat Fakültesinde Doç. Dr. Mehmet Soğukömeroğulları tarafından Esra Güllübardak Tiryaki’ye, 2016 yılında ise Uşak Fen Edebiyat Fakültesinde, Doç. Dr. Arif Yılmaz tarafından Kübra Aksoy’a tez konusu olarak verildi.. Life dergisi başta olmak üzere, bir çok edebiyat sanat dergilerinde defalarca röportajları yayımlandı.
 
Ahmet Ayaz halen Gaziantep'te yayınlanan Güneş Gazetesinde köşe yazarıdır. Haftalık Türkiyem Gazetesinde olduğu gibi Kumru Dergisi, Gaziantep Life Dergisi başta olmak üzere, bir çok edebiyat sanat dergilerinde ürünleri yayınlanmaktadır. 04 Ocak 2007 (GASED) Gaziantep Kültür Sanat ve Edebiyat Derneği'nin kurucu üyesidir, Atatürkçü Düşünce Derneği, Gaziantep Gazeteciler Cemiyeti, Gaziantep Lisesi Mezunları ve Mensupları Derneği ve İlesam üyesidir.
 

.GSM 0 542 761 7425
 
e; mail [email protected]
 




YAYINLANMIŞ ESERLERİ
 


1- 1993- Yankılı Sesler (şiir)
 
2- 1994- Doğduğum Gündenberi (Şiir)
 
3- 1998- Antep Şiirleri (Araştırma)
 
4- 2000-Son Mektuplar (Şiir)
 
5- 2002-Hüzün Ve Rüya (Şiir)
 
6- 2003-Gaziantep’te Kültür Sanat ve Edebiyatta İz Bırakanlar (Araştırma)
 
7- 2005-Sızı (Şiir)
 
8- 2005-Elveda İstanbul (Öykü)
 
9- 2006-Kavgam Barış İçin (Şiir)
 
10- 2007-Doğduğum Gündenberi 2 Baskı (Şiir)
 
11- 2008- Şiir Demeti (Antoloji)
 
12- 2009- Doğduğum Gündenberi 3. Baskı (Şii)
 
13- 2009-Bir Demet Şiir) Antoloji)
 
14- 2010-Doğduğum Gündenberi 4. Baskı (Şiir))
 
15- 2011-Doğduğum Gündennberi 5. Baskı (Şiir)
 
16- 2012-Doğduğum Gündennberi 6. Baskı (Şiir)
 
17- 2013-Sihirli Mektuplar (Şiir)
 
18- 2015-Vay Babooo (Şiir
 
19- 2016-Karalama Defteri (Şiir) Baskıda
 

 

 ÖDÜL VE PLAKETLERİ 

….
1) 31 Mart 1991 Şahinbey Belediyesi'nin yurt dışına da açık 1065 kişinin katıldığı şiir yarışmasında 'Feridem' adlı şiiri ile mansiyon birinciliği.
 
2) 20.01.1996 GRT Güneydoğu Radyo Televizyon Kurumunun şiir yarışmasında 'Anne' adlı şiiri ile ikincilik.
 
3) 21 Nisan 1996 Ana Dergisinden Dünya şairler gününde
 
bir plaket.
 
4) 04 Kasım 2006 Antalya şairler buluşması kapsamında
 
düzenlenen şiir yarışmasında hece şiiri dalında 'Antalya'adlı şiiri ile üçüncülük.
 
5) 2007 tarihinde Ahmet Tufan Şentürk, Türk Şiirine Hizmet
 
ödülü olarak, seçici kurul özel ödülü.
 
6) 15-16-17-18-19 Şubat 2010 tarihlerindeki SODES etkinliğinde Gaziantep Valiliğinden plaket
 
7) 24.25.26 Eylül 2010 tarihinde Nevşehirde düzenlenen Kapadokya etkinliğinde Plaket ve madalya...
 
8) 30.9.2011 günü Gaziantep de Zirve Parkda Gazikent,Türkiyem ve Bayram Gazetelerinin ortaklaşa düzenledikleri programında plaket.
 

10 Ocak 2016 Gaziantep Kültür ve Sanat alanındaki çalışmalarından dolaylı, Gaziantep Gazeteciler Cemiyetinden Plaket



AHMET AYAZ İÇİN YAZILANLAR
 

Ahmet Ayaz, hecenin başarılı temsilcilerinden biridir. Aynı başarıyı serbest tarzda yazdığı siirlerinde de sürdürüyor. Bize düşen şiirle yoğrulan bir ömre saygıdır. Ahmet Ayaz'a şiirle ve sevgiyle dolu bir ömür diliyoruz.
 

Yrd. Doç. Dr. Ahmet ÖZPAY
 
SİHİRLİ MEKTUPLAR
 
01. AĞUSTOS. 2013
 







Ahmet Ayaz’ı uzun yıllardır şiirlerinden tanır ve severim. Okudukça sarar beni şiirleri, duygulanırım. Kaç kez okuduğum şiirleri olmuştur. Nesir yazıları, araştırmaları, folklörük çalışmaları olsa da ben O’nu, şair olarak tanıdım ve sevdim. Yapmacıktan uzak durmuştur. Sade bir dil, içten bir söyleyiş, her şiirinde görülen bir unsurdur. Gerek serbest, gerekse hece ölçülü şiirlerinde. Usta bir ozanın söyleyişleri belirgin bir biçimde ortaya çıkar.
 
Ahmet Ayaz’ın hangi kitaplarını okursanız okuyun. O’nun şiirlerinin çoğunda toplumsal çarpıklığa karşı bir başkaldırı, bir yergi bulacaksınız. Sevda şiirleri okuyucuyu büyülemektedir. Atatürkçü ve yurtsever ozanımızı şiir burcunda dalgalanan bir bayrak olarak görüyorum. Kitaplarının her biri, Dünyamıza başka başka ufuklardan açılan, ayrı ve güzel pencerelerdir.
 

Ertuğrul KARAKOÇ
 
Türkiye Edebiyatçıları ve Kültür Adamları Ansiklopedisi
 
2006 Cilt 2 Sayfa 467
 


…….O’nu uzun yıllara varan bir zaman içinde tanıyorum. Yüreği memleket sevdası ile dolu, asil kanlı bir Türk yazarıdır. Her daim arı gibi çalışkan ve üretken. Yaşamın her alanında emeği ve izleri olan bir gönül erbabıdır.
 

Tamer ABUŞOĞLU
 
Gaziantep 27
 
24 Nisan 2002
 


Ahmet Ayaz, şiirlerinin konusunu gerçek hayattan, yaşanmış olaylardan, hikayelerden seçmiştir. Türk şiirine geleneksel konulardan aşk ve ayrılık, gurbet ve vatan, insan ve ölüm, birlik, beraberlik gibi motifler işleyen güzel örnekler kattı. Duygularını coşkuyla dile getirerek, okurda heyecan uyandıran lirik eserler yazdı.
 

Prof. Dr. Ramilya YARULLİNA YILDIRIM
 
Fırat’tan Volga’ya Medeniyetler Köprüsü
 
Yıl; 2015 Sayfa 183
 




…….Yaşayan Türk şiirinin beyefendi şairidir Ahmet Ayaz. Sakin, duru su misali yapısı ile hoşgörü ve dostluğun timsali. “İnsanlık adına huzur, bütün derdim; Bu yolda yolumdan dönersem, namerdim” diyen şair.
 

Mustafa CEYLAN
 
Güllük Dergisi Sayı:5
 


…….Ahmet Ayaz, üretken bir şair. 1993 yılında “Yankılı sesler” ile tanıdık O’nu. Coşkulu, sevecen, saygılı bir kişiliğe sahip. Bu yönü şiirlerine de yansır.
 

Hüseyin TOPRAK
 
Olay Gazetesi
 
EKİM 2006
 


…..İhanetin adresini, adres defterinden silen şair Ahmet Ayaz. Şiirde olgunluk dönemini yaşayan şairlerimizdendir. Doğrularla, yanlışlıkları görebilmekte, şiirimiz, sanat ve edebiyatımız adına attığı adımların gerçek seslerini duyabilmekte, duydurabilmektedir. Olgunluğa giden yolun görüntü nitelikleridir bunlar.
 

Prof. Dr. İsa KAYACAN
 
Zafer Gazetesi
 
15 ŞUBAT 2011
 


.....Ahmet Ayaz, Gaziantep'te yetişen bir şair.Tamer Abuşoğlu'nun dediği gibi; Ahmet Ayaz'ın vatan sevgisini takdir etmemek ve hormonsuz şiirlerinde başka tatlar bulmamak mümkün mü?
 

Abdurrahim KARAKOÇ
 
Vakit Gazetesi
 
30 Ağustos 2007
 


.....Ahmet Ayaz, Gaziantep'in kültür, sanat ve edebiyatında, unutulmaz bir iz bıraktı.
 

Mehmet NACAR
 
Gaziantep 27
 
12 Ağustos 2003
 

Aziz dostum Ahmet Ayaz, gerçek doğuştan şair. Törelerine saygılı, vatansever, içi dışı pırıl pırıl, dostluğuna güvenilen, sağlam karakterli, mert insan. Katıksız Türk oğlu Türk. O’na Türk Milleti sahip çıkmalıdır.
 

Dr.Abdülkadir Tanrıverdi.
 
18 Mart 1999
 
OLAY GAZETESİ
 

Ahmet Ayaz’ı, şair olanlar bilir. Bir Şair Ahmet Ayaz var, bir de halk bilimci, folklörcü Ahmet Ayaz var.
 

Prof. Dr. Erdal Ceyhan
 
Ocak 2000
 
SON MEKTUPLAR
 

Türk Şiirinin geleneksel temaları, Ahmet Ayaz’ın şiirlerinde en içli ifadelerini bulur.
 
Ziya Çil
 
Haziran 1991
 
ŞEHİTKAMİLE BAKIŞ DERGİSİ
 

Gaziantepli şiir ustası Ahmet Ayaz, şiirin yalın sıcaklığını, söylemin her dem tazeliğini duyumsatan konularla sarıyor okuyucuyu. “Son Mektuplar” isimli eser, hayal dünyamızın öze yansıyan beklenti ve erdemini açıyor, şiir evrenine.
 

Reşit Güngör Kalkan
 
27 Mayıs 2001
 
YENİ GÜN GAZETESİ
 

Çok yönlü yazarlarımızdan Şair- Araştırmacı- Gazeteci Ahmet Ayaz, insani şiir ile doyuruyor. Duygu ve fikir yüklü şiir demetinde, okuyucu okyanusta yüzer gibi, şiirin derinliklerinde buluyor kendini.
 

Gürsel GÜZEL
 
Köy Hizmetleri Dergisi
 
Eylül 2000 Sayı 6
 





Ahmet Ayaz’ı, dergilerde okudğum şiirlerinden ve internetten tanıyordum. Geçen yıl 9 Eylül 2005 Antalya şiir şöleninde şahsen tanıma fırsatı buldum. Çok sevecen, kibar, yiğit ve mert bir Antepli var dı karşımda. Tam bir Oğuz Türk’ü, tam bir Dadaloğlu örneği Türkmendi. Ahmet Ayaz’ı anlatmak o kadar zor ki, belki de bu yazımda ilk defa kelime bulamama sıkıntısı yaşıyacağım.. Hece ve serbest tarzda şiirler yazan, her iki dalda da mükemmel şiir yazan usta bir şairimiz Ayaz. Durmadan üreten şair, araştırmacı, folklörcüdür.
 

Sabit İnce
 
09 Haziran 2006
 
KAYSERİ DENİZ POSTASI
 

AHMET AYAZ’A ÖNEMLİ ÖDÜL
 

Ahmet Tufan Şentürk, Türk Şiirine Hizmet ödülleri sahiplerini buldu. Ödül töreninde “Seçici kurul özel ödülü” Gaziantep Hakimiyet Gazetesi Yazarı, Ahmet Ayaz’a verildi. Ankarada düzenlenen ödül töreninde Prof.Dr. İsa KAYACAN; Prof. Dr. İbrahim AGAH, Yekta Güngör ÖZDEN, Güzide TARANOĞLU, Prof. Dr. İrfan ÜNVER, Mehmet Zeki AKDAĞ. Dr. Ünal YÜREKLİ, Ahmet ÖZDEMİR ile Şöhret DİRLİK jüri üyeliklerini yerine getirdiler.
 
Ödül töreninde “Gaziantep Hakimiyet Gazetesi” köşe yazarı Ahmet Ayaz, “DOĞDUĞUM GÜNDENBERİ” adlı şiir kitabıyla JÜRİ ÖZEL ÖDÜLÜNE layik görüldü.
 

GAZİANTEP HAKİMİYET GAZETESİ
 
05 Haziran 2008
 


Sevgili Dost, Aziz Ayaz; Her iki yolu da aynı başarıyla yürütmekte olduğunuzu gördüm ve sevindim. Gönül varlığınızı harcayarak, meydana getirdiğiniz eserler için sizi kutlarım. Şiirleriniz şarkıların, türkülerin yüreklerini taşımaktadır.
 

Mehmet Zeki AKDAĞ
 




Şiiri kendine özgü anlatım biçimi ile güzelleştiren Ahmet Ayaz, mütevazı yapısı ve şair yüreği ile, karıncayı bile incitmemek için, temkinli adımlar atar.
 

İbrahim Halil Aycan
 
17 Ağustos 1994
 
GÜNEYDOĞUBİRLİK DERGİSİ
 


Gaziantep’in resmi deyince akla, Mehmet Ali Diyarbakırlıoğlu’nu getirmemek mümkün mü? Ozan deyince de Vahittin Bozgeyik, Ahmet Ayaz ve Mehmet Nacar’ı.
 

Mehmet Kara
 
16 Eylül 2002
 
ZAFER GAZETESİ
 


Şiir üzerindeki hakimiyetinizi kutluyorum ve şiirlerinizi, beğenerek ve saygı duyarak okuyorum.
 

Dr.İrfan Yılmaz
 




Öyle bir zaman gelecek ki; “Bir zamanlar, Ahmet Ayaz diye bir şair geldi de geçti” diye söylenip de duracağız, kendisini yakından tanımadığımıza bin pişman olacağız.
 
Vatansever, Atatürkçü, bütün derdi “Sadece insanların mutlu ve huzurlu olmasını sağlamak” ve “-Toplumsal çarpıklığa karşı- şiirleriyle savaş açmak” olup, duygu yüklü sevda şiirleriyle de haşır neşir olunca, orada bir okyanusa daldığınızı fark eder ve bu şiir deryasında zamanımızın Yunus Emre’siyle tanışmış olursunuz...
 
Ahmet Ayaz candan ve sıcak arkadaşlığıyla güven veren, yakın bir dostum olup, gerçekten onu tanımak benim için bir şanstır. Kendisine sağlıklı ve uzun ömürler diler, başarılarının devamını ve raflarda yeni yeni kitaplarının sıralanmaya devam etmesini görmek isteriz. Saygılarımla…
 

Dr. M. Kâzım Erkent
 
02.06.2012
 





Şairimiz Ahmet Ayaz, laf kalabalığına yer vememiştir. Yeri gelmiş Karacaoğlan gibi güzellerle muhabbet etmiş, yeri gelmiş Pir Sultan Abdal gibi isyan bayrağına sarılmış, yeri gelmiş Köroğlu gibi, Dadaloğlu gibi meydan okumuş, yeri gelmiş Yunus Emrenin Deryasında kulaç atmıştır. Ademoğullarına, Mevlana, Hacıbektaş Veli felsefesi ile çağrıda bulunmuştur.,Kardeşliğin önündeki engelleri kaldırmak için didinip durur.
 

Lütfü KILIÇ
 
Eskişehir Yenigün Gazetesi
 
29 Eylül 2012
 


Sözün özü Ahmet Ayaz için, gerekli sözler söylenmiştir. Şairimizin dili, Türkçesi arı ve durudur. Yaşayan Türkçeden yanadır.Dizelerinde kirli, lekeli, zamanı geçmiş, çalı, çırpı, ağdalı sözler bulamazsınız. Sözcükler insanın yüzünü ve tenini tırmalamıyor. Sadece okşuyor.
 

Abdulkadir GÜLER
 
Maki Dergisi Yıl 2013 Sayı 89 Sayfa 21
 



Ahmet Ayaz’ın şiirlerinin muhteva ve şekim bakımından incelenmesi sonucunda; Ahmet Ayaz, geleneksel şiire bağlı kalmış, ancak modern şiirden de kopmamıştır. şiirlerini lirik bir tarzda kaleme alan duygulu bir şairdir.
 
....
 
Esra Güllübardak TİRYAKİ
 
Gaziantep Üniversitesi Edebiyat Fakkültüesi
 
28 Aralık 2014
 






Oktay Akbal bir yazısında “bir kaç iyi şiiriniz varsa, Türk şiirinin içindesiniz” diyordu. Ahmet Ayaz’ın birkaç değil, bir hayli iyi şiiri vardır. Demek ki Ahmet Ayaz, bir şair ve Türk şiirinin içindedir. Bizi şaşırtmaya devam ediyor şair. Yeni kitabı “Vay Babooo” Vitrine düşmeden, mürekkebi kurumadan elimdedir. İlkleri banadir her zaman.Özverili ve dost canlısıdır şairleri piri. Kitabını baştan ayağa okudum, tekrar tekrar okuyup döndüğüm şiirleri ve mısraları vardır. “Vay Babooo” Yeniden okumak şarttır. Şiir kitaplarına ömür biçilmez. Her tekrarınızda yeni tatlar, yeni hazlar karşılar sizi.Bu manada şiir kitapları sizi, şairin ufkuna hapseden sonsuzluk gibidir.
 

Tamer ABUŞOĞLU
 
Gaziantep 27 Gazetesi
 
10 Şubat 2015
 



Yıllar öncesinden tanıdığım, bu güzel dostum, hemşehrim, şiir kitaplarına yoğunlaşmasının ötesinde; Kısacası yörem toprağının kültür elçisi gibidir Ayaz.
 
Üstelik, yaşamı boyunca çok yönlü sanatçı olma özelliğini kanıksayarak, yıllarca bıkmadan, yorulmadan sürdürdüğü yazın emekçisidir. O’nu yaşamı boyunca sağlıklı, özgür şiirleriyle buluşmaya bırakıyorum.
 
Sevgili Ahmet Ayaz, iyi ki varsın.
 

Mustafa GÖKÇEK
 
Yorumlama Saatleri (1) Sayfa 53
 







Ahmet AYAZ’ın, şiirlerinin konusu çeşitlidir. Şair şiirlerin konusunu gerçek hayattan, yaşanmış olaylardan, hikâyelerden ve halkın içinde bulunduğu kişiler ve gerçeklerden alıyor. Aşk, gurbet, ayrılık acısı, ölüm, bayramlar, çocuklar, köylü halk, felek, Atatürk, içinde yaşadığı, acısını, sancısını, sevinç ve mutluluklarını paylaştığı Türk Halkı, Irak Halkı, Azerbaycan, Türkistan, Çeçenistan, Kafkaslar ve buralarda yaşayan halk. Albümdeki resimler, mahalle kızları, Mehmetçikler, bahar, yaz, kış, rüzgar, memleket köşeleri, Gaziantep, Harran, Antalya ve yörelerin güzellikleri,Türk halkının yaşayış biçimi, duyuş ve düşünüşü gibi konular ele alınıyor.
 
Ahmet AYAZ’ın şiirlerindeki şekiller, Türk şiirinin güzel örnekleri arasına girmiştir.
 

Abdullah Çağrı ELGÜN
 


Doğduğum Gündenberi adlı şiir kitabının 2. Baskısındaki sunuş yazısında “ ‘Bir ülkenin türkülerini yapanlar yasalarını yapanlardan daha güçlüdür.’ Büyük ozan Pablo Neruda. Geleneğin, göreneğin, örf ve adetlerin, özgün yaşamın sonuçlarına bakarak… Her kuş kendi coğrafyasının renklerini taşır kanatlarında…’ sözünde olduğu gibi, sayın AYAZ da kendi coğrafyasının renklerini yansıttığı bu kitabıyla, önemli bir çalışmaya imza attı.”
 

Abdullah Sabri KOCAMAN 2007
 



“Gülünce, Güz çiçekleri açar yüzlerinde. Gümüş suyu dökülür gözlerinden, ağlayınca. Ben, gülmelerine alıştım” demiş. Ahmet Ayaz’ın Karalama Defteri; Ahmet Ayaz kim? Kısacası gönül dostu. Öyle dostlar vardır ki, fiziki olarak uzaklardadır. Ama çoban ateşleri gibidir. Orada var olduğunu bilirsiniz. Sizi aydınlatır, ısıtır. Ahmet Ayaz, Gönül dostlarının Gaziantep’teki çoban ateşidir. Kültürümüzün, sanatımızın Anadolu’daki fahri elçilerinden, neferlerindendir. Yine anlamlı ve kısa bir şiir “Bir gök gürültüsüydü sevdam. Barışı bağrımda besledim, Sevgiye kucak açtım; Senelerdir” demiş.
 

Ahmet ÖZDEMİR
 
30.09.2016
 
Bizim Gazete/İstanbul

 

 

( Ahmet Ayaz Hayatı-yayınlanmış Eserleri-ödül Ve Plaketleri başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 22.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.