İPLİK İPLİK

 

     İplik iplik diksinler kalbi mesela. Kalbimiz dikilirse sevgi neye yarar? Dua ipliği aşk ipinden ve sevgi makarasından bir malzeme de olsa kalbimiz hür olmadıkça iş görmez. Visâlden misâl, som bir timsâl…. Mum alevinde salınan sarı hüzün, güzel günleri yakalayınca koltuğunu kalpteki kırmızı sevince bırakıverir.

 

‘Birçok insan mutluluğu, burnunun üstünde unuttuğu gözlük gibi etrafta arar.’

                                                          Friedrich Nietzsche

 

     Nietzsche’nin sözü gibidir gerçek hayattaki insanların hali. Mutluluk aslında burnumuzdaki gözlük, saçımızdaki toka, boynumuzdaki kravat gibi bizden bir parçadır da o anda göremeyiz. Kalp gözümüz açık olunca mutluluktan gülücükler çoğalır çehremizde. İplik iplik açılır kalpteki esir dikişler ve özgürce yırtar kendini mutluluk uğruna. Hani güzel bir söz var:

 

 

                    ‘Mutlu olmak için çok şeye gerek yok..

                     Gözün görsün, kalbin anlasın..

                     Ve ruhun yaşasın.’

 

                                  Ralph Waldo

 

 

     Gören göz, anlayan kalp ve yaşayan ruh ile bütünleşir huzur. İpek böceğinin kozasından fırlayışı gibi kalpteki iplikler de birer birer dikişlerine veda edip iplik iplik dua merhemine bulaşır. Sevgi bulaşıcıdır ne de olsa. Kalbi olan ve seven bir kalp de olunca bulaşıcı hastalık gibi yayılır tüm insanlığa. Rüzgâra salıver gitsin esir olan ipleri, dönemeçte yıkansın hüzün pınarınız. İn cin uykudayken yürekte bir korku belirir ve esir kalpleri tedirgin eder. Yürekteki korku güzelce demlenir ve korkusuzca mutluluğa söz verir. İsli lâmbada okunan Kur’an nuru yetişir aciz ruhlara. Kalp huzura erer o anda. Aslında en güzel kitaptır Kur’an-ı Kerim. Öykü, roman, şiir gibi edebi türler kendisinden sonra gelir. Ana kitaptır kutsal kitabımız.   

 

    ‘İnsan başkalarına yardım ettiği başkalarını sevdiği kadar yükselir. Dünyada hayatın bir tek manası varsa o da sevmektir.’  demiş Sabahattin Ali. Sevmek ve sevilmek de sağlam bir kalpten geçer. Servi ağacından bir düş şiirdeki ezgiyle buluşur. Şiirsel bir dil de musiki ile tat bulur gülen kalpte. İplik iplik yol alır her bir hece ve dua içimizde ıslık çalar. Sabrın sonu selâmet, sonrası felâh ne de olsa. Güzeldir bir kalpte buluşmak ve huzur verir kalbin özgür düşünceleri. İplik iplik söküldü iplikçikler ve kalp gözü açık kaldı insanlıkta. Kalbiniz ferah ve huzurunuz duada olsun.

( İplik İplik başlıklı yazı KONUK YAZAR tarafından 21.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.