** Umutlarıdır insanı yaşatan. Sakın bitmesin , hep yeşersin yeni baştan.


** Her nefes alışverişinde " HU " sesi çıkar iki dudak arasından. Bitişinde ise sahibine kavuşur her insan.


** Enayilik ve aptallık birbirinden ayrı kavramlardır. Enayiliğinizi anlar ama aptallığınızı kabul etmezsiniz.


** Varsan yaşıyorsundur. Öldüysen zaten yoksun, ama bilmezsin. Üzüntü çırpınış geride kalanlara; ölense derin uykuda.


** Sadece kendi nefis ve egoları için yaşayan , düşünme ve sentezden yoksun aptallar en mutlu insanlardır.


** Bir kere ölünür denilse de yalan; her gün ölür aslında insan. Böylece alışır yaşar gider işte
iç içe her an.


** Bezdim, bıktım, off, puff ! da desek, yine de içgüdüsel yaşama mücadelesindedir her insan


** Çocuk yorgunluğu benim ki.Yıllardır koşuyorum hiç hissetmedim yorgunluğumu...


** Burada işte böyle bir başka esiyor rüzgar. Birdenbire sende gelsen ne iyi olur. Bir vuslat gönlümüzde yer bulur.


** Sağlık mintanı yamalanmaya başlarsa dikiş tutması zorlaşır.


** Madem o kadar varlıklısın, delikanlıysan değiştir kaderini de görelim. Altı üstü bir kaç metre kaput parçası değilmisin.


** Emanetimiz olan kadınlarımızı; beşikten mezara baş tacı yapmalı ve yaşarken onları diri diri hayata gömmemeliyiz.


** El ele , yan yana ;erkek ve kadın yürümedikçe ,gelecek olan nesillerde kadınlarımız bizi affetmeyeceklerdir.


 


** Sabaha doğru akıp gidiyor zaman .Ne de çabuk geçiyor. Bir sabah bir gece derken.


** Parka bahçeye caddelere gerek yok. Ben içimde gezerek sabah ediyorum zaten


** İlk çocuğum erkekti. Ertesi gün yolda beni görenler " ya ne oldu sana ? Yürümen değişti " dediklerini hiç unutmam. Sonra iki kızımda ve iki kız torunumda o alışkanlıkla yürüyüşüm hiç değişmedi. POYRAZ ATEŞ üçüncü torunum. Yolda zor yürüyen, sırtı eğik bana ne olduysa inanın daha bir dik ve sert yürümeye başladım yıllar sonra. Ne oldu dersiniz bana birden bire böyle ?


** Eşitlik hakkında en çok yazanlardan biriyimdir. Ama torunum POYRAZ ATEŞ'in bezinin her değiştirilmesinde sırf hava atmak için neredeyse 40 dairelik apartmanda sırf görsünler diye komşuları çağırmaktan kendimi alamıyorum ya.. Ne egoist dede oldum itiraf ediyorum.


 


OCAK


Ocak' ta doğdu
Ocağımızda büyüyecek


Kar var, tipi var
Buz tuttu etraf
Kaderi işte Ocak'ın.
Ne beis var ki
Onunla ısındı ocağımız
Doğdu işte
Elinde artık sancağımız.


 

( Yaşam Heybemden - 64 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 20.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.