EN KIYMETLİ VARLIK SAĞLIK !




Sağlığın kıymetini hasta olanlar bilir...
Parasız kalsan yaşarsın, parasız yaşayan çok insan var, kötüde olsa yaşantın yaşarsın... Parasızlığı fakire sorma, zengin olup fakir düşene sor...

Çeşit çeşit nimet var Allahın bize bahsettiği; Nimetin kıymetini ancak yokluktan bulamayan birde parası var ama sağlıklı olmadığından alabilse de yiyemeyen bilir...

Ayakta durabildiğin, yürüyebildiğin, koşabildiğin ayakların, sarılabildiğin ellerin, protez bile olsa çiğnemeye yardımcı dişlerin, ve en önenmlisi aklın var...

Ne kadar çok şeyimiz var, eksilmeden anlamadığımız; bilemediğimiz, değersiz gördügünüz, hep bizde kalacak sanarak hor kullandığımız, ''Kiminin Ekmeği bayat, kiminin Pırlanta'sı ufak'' maddi olarak bakılıyor var ile yok-a eksikse tek bir şeyimiz, onu dünyanın sonu gibi dert ederiz...

Sağlığımıza zararlı olduğunu bile bile sigara içeriz. Ben kurtuldum çok şükür on yıl oldu ama kimse içmesin isterdim. Diyorlar ya sigara içen öldü de içmeyen ölmedi mi ölümlüyüz hepimiz, bize verilen ömürdür yaşayacağız. Ama bir ızdırapla yaşamak var, bir de sağlıklı yaşamak var, hangisi tercihiniz...Sigaraya sağlığımızı feda etmemiz doğru bir yol mu ? Benim babam sigaradan akciğer kanseri oldu, 4 yıl tüm tedavisi yapıldı. O kadar istememize rağmen ve doktorun --amca sigara içersen tedavi ve ilaçtan faydan olmaz boşa gider hepsi içmemen lazım, eğer içecem diyorsan bu tedaviyi yapmayalım, dedi... Ve    ---atın ölümü arpadan olsun; diyerek, doktorun odasından çıktığı an sıgara yaktı babam...Kendimizi seviyorsak, bunu yapmamalıyız.
Sevdiklerimizi üzmemeliyiz...

Sağlığımız elden gidince keşke; deriz keşke, ama keşkeler geri getirmiyor hiç bir şeyi...

Ufak tefek ağrılarımız olsada; olabilir sağlıklıyız, ya! yetmez mi ?...

Empati yapalım biraz, hepimiz kaybetmeden kayıp etmiş gibi düşünelim... Mesela olmayan aklımızla gelecek pilanı yapabilirmiyiz, hafızamızı yitirdiysek, kimiz neyiz bilebilirmiyiz, kollarımız yok sarılabilirmiyiz, ayaklarımız yok susadık suyumuzu alabilirmiyiz mutfaktan, duymuyoruz, konuşamıyoruz, hatta göremiyoruz, empati yapalım kaybetmeden test edelim kendimizi ve dönüp şükredelim, ne çok şeyimiz var diyeee...

İnsanlar sıf doğarken eksik doğmazlar, sonradan kaza ve hastalıklar sonucu eksik olabiliyoruz...
Gözümüzü kaybedebililriz, kulağımız duymayabilir, el, ayak, ve diğer organlarımız bizleri terkedebilir... Ve kimsenin garantisi yok ben olmam demeye büyük konuşmaya da hakkımız yok, ben diyorum ki kalp herkeste var, ama her kalbin içinde sevgi vicdan ve merhamet bulunmayabiliyor, sevgi vicdan ve merhamet insanı insan yapan en büyük özellik gerisi her insanda et kemik kan...

Yaşamak için bir çok nedeni var her insanın...Ve öylede olmalı her zaman....



2 OCAK  2017
M E L E K
( En Kıymetli Varlık Sağlık başlıklı yazı Kalb-i Hazan tarafından 2.01.2017 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.