1 Var Olmanın Dayanılmaz Ağırlığı

Ünlü Çek yazar Milan Kundera'nın da bir kitabının adıydı ''Var olmanın dayanılmaz hafifliği'' yıllardır düşünür dururum. Var olmak ağırlık mıdır, yoksa hafiflik mi? Romanı okuduğumu söyleyemem dört dörtlük, şöyle bir sayfalarına göz gezdirmiştim...

Burada Mustafa Özçiçek Hocamın güzel bir şiirini araya sıkıştıralım hemen...

Yaşamak hem kolaydır, yaşamak hem de zordur,
Sorumlu yaşıyorsan, yaşamak korkunç kordur.
Çoğunluğu sağlamış, sorumsuz yaşayanlar
Sorumluluk duyanlar, şimdilik dinozordur.

Tehlike karşısında, şair silahı patlar,
Midesi tok olanlar, salıncakla ip atlar.
Suçlu gene sen ve ben, birde direnenlerdir
Siyaset zenginleri, mal üstüne mal katlar.

Mustafa ÖZÇİÇEK

İşte biz de yukarıda ki şiir de anlatıldığı gibi, sorumlu yaşamaya çalışan insanlardanız. Hepimiz kendi çapımızda ya da yarı çapımız da şairleriz belki, belki bundan sonra bu topraklardan bir Yunus Emre, bir Nazım Hikmet çıkmaz. Ne yapalım o zaman, yazmayı çizmeyi bırakalım mı? Hepiniz farkındasınız, ülke toz duman. Bırakalım da herkes istediği gibi at mı oynatsın? Sade Edebiyat Sitelerinde ki şairleri katmıyorum, bütün Türkiye'de ki kalem erbapları dır burada konu edilen. Ha, biz okyanusta bir damlayızdır da, yalnız unutmamalı ''damlaya damlaya göl olur''

Bilinen bir hikâyedir.'' Nemrud Hazreti İbrahim'i ateşe atıp yakmak istemiştir. Kocaman bir ateş yakılır alevler göğe yükselir. Küçücük bir karınca su taşımaktadır. Ona sorulur; ne yapıyorsun diye. O küçük karınca der ki; yanan ateşi söndürmek için su taşıyorum. Ona denilir; ama senin taşıdığın su onu söndürmez. Karınca şöyle cevap verir; Biliyorum ama birincisi ben Hakkın yanında bulunarak tarafımı belli ediyorum ve elimden geleni gücümün yettiğini yapıyorum.''

Milan Kundera'ya da saygımız sonsuz, ama biraz ağırlığı da olmalı var olmanın. Sevgi ve saygılarımla...

( Var Olmanın Dayanılmaz Ağırlığı başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 9.12.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.