ÖLMEDEN EVVEL ÖLMEK 


       Hz. Resulullah (s.a.v.) Mutu kable en temutu: Ölmeden evvel ölünüz diyor! Bizler bu değerli hadisten ne anlıyoruz? Peygamberimiz; Hz. Muhammed Musatafa sallallahü aleyhi vesellem efendmizin bizlerden istediği tek şey cebri ölüm gelmeden, ihtiyari ölüm ile yani daha hayattayken, yaşarken bir ölüm geçirerek Hakk'a vasıl olmamızı istiyor bizlerden.


       Biz insanlar, ölüm deyince aklımıza sadece bedenin yok olması olarak geliyor ve ölümü bu şekilde anlıyoruz. Peki; ölmeden evvel ölmek nasıl olur? İnsan oğlu,kendisine ait olmadığı halde kendisine isnad ettiği üç fenasını ifna (yok) etmekle hakiki ölümü yani Peygamberimizin buyurduğu ölümle ölmüş olur. Bu ölümde; dediğimiz gibi üç fenayı ifna edeceğiz!. Peki nedir bu üç fena?. Neyimizi öldürmemiz gerekli ki; ölmeden evvelki ölümü gerçekleştirmiş olalım?. Bizler;ölmeden evvel ölmeyi, Fena-i efalimizi, fena-i sıfatımızı ve de fena-i zatımızı, bir mürşidi kamil'in talim ve terbiyesi altına girerek gerçekleştireceğiz. Yani bir Kâmil-i müride intisap edip, O mürşit'den; Tevhidi efal, Tevhidi sıfat ve Tevhidi zat derslerini okuyup, bu üçlü birliği birleyip, kendimizden kendimize Cem edeceğiz ki ölmeden evvelki ölümü gerçekleştirmiş olabilelim. Bakınız; Allah dostlarından bir Hak dostu olan Hasan Fehmi Tezdoğan Hazretleri; İhtiyari mevt olanlar için yazdığı bir ilahisinde şöyle diyor.


 
ÖLMEDEN EVVEL


Ölmeden evvel ölüp
Kabre giren anlar bizi
Haşrolup haşrolmadan
Mahşer gören anlar bizi


Murg-ı Ankâ ismine
Bülbül olanlar anlamaz
Mâverâ-yı kaf olup
Ankâ olan anlar bizi
 
İlm u irfân mahzeni
Hak'tan gelir sanma kitâb
Cümle ilm u irfâna 
Mahzen olan anlar bizi


Biz o zerreyiz muhît
Şems'e karıştı varımız
Ol hakîkat şemsine
İlhâk olan anlar bizi


Deryâ-yı âb-ı hayattan
İçmişiz ermez memât
Ummân-ı âb-ı hayatta
Gavvâs olan anlar bizi
 
Söylenen bir kuş dilidir
Bilmeğe irfân gerek
Tevhîdi murg-ı zebândan
Ders alan anlar bizi
 
FEHMİ'yi sîretle görmek
Kimseye olmaz nasîb
Bîhurûfu lâfz u savt
Sohbet eden anlar bizi

       Demek ki kişi Ölmeden evvel ölüp kabre girecek. Yani vücud kabrine girecek ve yine girmiş olduğu vücud kabrinde dirilecek. Nereye dirilecek Ahirete. Yani ahirete demek Yeni anlayışında dirilecek. Ene-l Hakk sırrına erip, Hakk'ta eriyip Küll'e kavuşacak. Ahiretinde yalnızca tek gördüğü hep didar olacak, Hakk olacak.Artık o, her gördüğü yerde Halk değil, Hakk'ı müşahade edecek. Başka bir anlamıyle de; kurbi feraiz den kurbi nevafil (Ahiret)'e uyanacak. Ve Kul olduğunu idrak ederek, kulluğunun gerektiği şeyleri yapacak. Hz. Resulullah'ın ashabına dediği gibi!. Ey ashabım; yürüyen ölü görmek istermisiniz?. Ya Resulullah hiç yürüyen ölü olur mu? Sorusuna karşılık, Peygamberimizin; Hz. Ebu Bekire bakın cevabını verdiği gibi!. 


       Demek ki, Hakk'ın katındaki gerçek kul. Ölü olan kuldur. Yani cebri ölüm gelmeden kendi isteği ile ihtiyari mevt olanlar Hakk'ın hakiki kullarıdırlar. Ölü taklidi yapanlar değil. Allahü Teala hazretleri cümlemizi ölmeden evvel ölen kullarından eylesin Amin. 


 
Aşk-ı Niyaz ile.
 
Fakirullahmelâmî.
 
05.Ocak.2011.Çarşamba.

( Ölmeden Evvel Ölmek başlıklı yazı Yahya Salih tarafından 21.11.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.