Kısa bir özettir aslında son yayınladığım Falcı adlı şiir,gerek edebi gerek ise hayatın içinden.Zaten edebi ürünler,gündelik hayattan ve hayatın içerisinden beslenmiyor mu?Gündelik hayatın içerisinden beslendiğine göre tabi ki yazan kişi tarafından çokça izler taşıyor.
                                       2016 şiir yayınına gerçekten de aşkı bulmak umuduyla başlayarak AŞK DİYE DİYE dedim.
"Aşk diye diye susadım aşka içeyim kana kana,
Yaşlar da müsait,olalım hep yan yana.
Yürek koynundan çıkmayacak aşkınla,
Gel hadi bebeğim yaşlanmaya.."
                                Sadece aşkı bulmak umuduyla değil hayat bulmak adınaydı her şey.Yeniden taptaze bir hayattı işte aranılan;onca hüzün ve kederle talihsizliklere sıkıştırılmış benliğin içinde,yayın şiirlerimde başladım hüzün ve kederi anlatmaya.Şubat'da Dede-Hüznün Teri dedim,altına da manzara(!)göstererek en samimi notumu düşerek.
 "Sararan yapraklar düşer güneşin gölgesine,
Hüznün teri düşer damla damla tam göğsüne.
Erkekler ağlamaz töresi bu ya,yürek öfke nöbetinde,
Gizli saklı bir köşede ağlardım da ağlayamıyorum artık dede."
                                       En popüler bir video paylaşım sitesinde de paylaştım bu şiiri seslendirme ile.Şiirin seslendirmesini üstlenen sayın Şevki Çiftçi Bey'di.Yine devam ettim keder ve hüznü paylaştığım ağlayarak yazdığım şiirlere.Mart'da Söyleyin Nerede Evladım adlı şiirim vardı.
"Nefesini duyayım doyasıya koklayayım,
Ey melekler,söyleyin nerede evladım?
Yer soğuk bedeni çıplak sen üşüme yavrum!
Ey melekler,söyleyin nerede evladım?"
                                          Sayın Mehmet Fikret Ünalan ve eşi sayın Nevin Erbasan Ünalan'ın yorumuyla bütün herkese hissettirip ölümsüzleşti,yine o video paylaşımda yerini aldı.Nisan 2016'da ağıda ara verip bu toprakların ne kadar değerli olduğunu hatırlattık birtakım çıkarları olan bazı insanlara.
"Yırttık Sevr denen paçavrayı,
Ey köpek,var gözün kimin toprağında?
Havlamasını kestik yine birdik Lozan'da,
Varmış mıyız bizler tarihin her deminde?"
                                         Mustafa Karaahmetoğlu'nun yorumuyla o video paylaşımında yerini aldı.Mayıs'ta yine devam ettik ağıda Kanlı Gelinlik deyip;o video paylaşımında Şerife Çınar'ın yorumuyla yer aldı.
"Erkek milletidir yavrum güven olmaz kolayca,
Nasıl da kandın apar topar huyuna suyuna?
Bağlasaydı beline masum kalbin rengindeki kurdeleyi baban,
Yakıştı mı kanlı gelinlik sana,söyle yavrum söyle bana?"
                                         Bu kadar hüzün ve kederin içinde haliyle insan MUTSUZ olurdu.
"Gün doğumunun turuncusuna,
Gün içerisindeki sarılığına,
Gün batımının kızıllığına,
Göremediğinden mi tablolar mutsuz?"
                                         Bireysel bu tip dertlere ağladığımız gibi toplumsal olaylara da duyarsız kalmayıp Ağlaram Balam dedik.     
"Ağlaram balam men ağlaram."
Sönen ocağıma yanıram."
Neredesiniz kandaşlarım?
Kanayan yaram yok kapatan."
                                        Hep hissetirilip verilen hislerle şiirler yazacak değil ya bu zat?Bu sefer de kendini anlattı anti Cahil Adam.
"Aklım ermez bu tip oyunlara,
Çünkü cahil adamım ya(!)"
                                          Son birkaç aydır nasıl Yerin Üstündeysek Yine Yer'in Üstü'ndeydik çalışarak.
                               "Allah boy vermiş gerisini koy vermiş sanıyorlar,
                                 Yer'in Üstü'nde verim alıyorlar.
                                 Bir de bin türlü yalanlar anlatıyorlar.
                                  Yer'in Üstü'nü verene en yakınlardanım."
                                    Nerde dengesizi nerde hastası varsa bizi bulur nedense,onun için Fermanı Saldım dedik.
"Fermanı saldım dört bir yana,
Sultanlar(!)artık çıkmasın karşıma.
Şu ufacık yürek aklımla,
Hak etmiyor mu huzuru şahsımda?"
                                     Belki kendime aldatmaca belki de falcının yalancısı olup bir inanmadır bütün bu dertlerin geçmesi GEÇECEK deyip.
"Geçecek elbet geçecek bu günlerde bin çareler üretiminde,
Geçecek elbet geçecek ömürde inşallah kendi benliğimde.
Sevecek elbet sevecek kalmadan tek bir kulun bir tesirinde,
Satışı olmayan yalancılardan uzak bir şekilde.."
                                KALP ATIŞI her zaman olur da kalp atışını alt üst edip talan eden SOYSUZLARI düşünerek hep olumsuzluğa devrilir.
"Yüreğin zindeliğinle güne gülümseyerek başlamanın,
Vakti geldi de geçiyor kesip atmalı ağlayışların.
Çoğalsın sana yürek güven alışların,
Bak bir başka olur Kasım'da kalp atışların.."
                                Adeta falcının dediklerini yaşadım ve yine bir başka falcıdan ağzından balların damlamasını beklerim açıkçası.Her ölüm keder değildir o şahsın ölümü ahlaksızın hırsızın ölümü benim için mutluluktur;böyle ağzından ballar damlamasını bekleyip FALCI'dan 2017'e hazır olma vakti gelmedi mi?
"Falcının yalancısıyım da,falcı kimin yalancısı?
Mahkum bırakılan daima olacak işaretli soruları.
O soruların kronik acısının göğsünde hafiften sırıtışı
-nın verdiği mutluluğun coşkusu ile selam 2017 yılı.."
                                

                     ŞİİRE BİRAZ ARA
                      DENEME 2017'DE MUTLULUĞA
OĞUZ BATIN









( 2016da Ne Yaptık başlıklı yazı Oğuz batın tarafından 12.11.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.