Ben, sen, o, biz, hepimiz cumhuruz yani halkız.

Cumhuriyeti biz kurduk ve yaşatmaktayız. Nice şüheda kanıyla sulandı bu kutsal topraklar yani vatanımız.

Vatanımız bir bütündür ve asla bölünmez. Hiçbir güç onu bölmeye ve parçalamaya muktedir olamaz ve asla olamayacaktır.

Ulu önder, büyük kurtarıcı, dünya lideri Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün ilke ve inkılâpları doğrultusunda kurulan cumhuriyetimiz aynı minval üzere ilelebet payidar kalacaktır.

İç ve dış hainler, bölücüler, şer odakları, sözde dost geçinen komşular ve müttefiklerimiz asla karanlık emellerini gerçekleştiremeyecektir. Yedi düvel birlik olsa geçmişte aldıkları dersin daha şiddetlisine maruz kalacaktır.

Kuva-yi Milliye ruhu ile ‘Ordu-Devlet-Millet’ müsellesi birlik beraberliğimizi her daim muhkem kılmaya devam edecektir. Necip milletimiz, âli devletimiz ve güçlü ordumuz geçmişte olduğu gibi el’an ve gelecekte de bunu sergileyecektir.

Şanlı tarihimizle, iman gücümüzle ve yitmez umudumuzla varlığımızı devam ettirirken çağdaş uygarlık düzeyinin de üzerine çıkabilmek için bilimde, teknikte ve hemen her alanda daha ileriye gitmek üzere madden ve manen her fedakârlığı yapmakta bir an bile tereddüt etmeyiz.

Geçmişte aştığımız engeller, tebelleş olan iç ve dış düşmanların her zaman başarılarımıza attıkları çengeller asla unutulmaz. Zor ve olumsuz ortamlar, koşullar ve sıkıntılar yüce Türk ulusunu yolundan döndüremez. Azim ve kararlılığımız bütün dost, dost geçinenler ve düşmanlarımıza parmak ısırtacaktır.

Cumhuriyetimizin 100. yılını da idrak edeceğiz, inşallah!

Zor bizim içindir. Geçmişte, el’an ve gelecekte de her zoru yendik, yenmekteyiz ve yeneceğiz; buna herkes emin olsun. Bulanık suda balık avlamak isteyenlerin güzel vatanımızda ulusumuza yaşatmakta oldukları kaos, anarşi ve terör bir bumerang gibi kendilerine geri dönecektir.

Ünlü bir söylem: Men dakka, dukka! (Etme, bulma!) Bugün banaysa yarın da sanadır, bunu iyi bellesinler.

Ay yıldızlı şanlı bayrağımız gönderde dalgalanmaya, minarelerimizde ezan sesi yankılanmaya ve Devlet-i-ebed-müddet yekpare daha da güçlenmeye devam edecektir.

Büyük vatan şairimiz Mehmet Âkif Ersoy’un terennüm ettiği gibi ‘Allah, bu millete bir daha İstiklal Marşı yazdırmasın!’.

Cumhuriyet Bayramımızı yürekten tebrik ederim.

( Yaşasın Cumhuriyet! başlıklı yazı Eğitimci tarafından 28.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.