Bu  gün  değişik  bir şey  yapıp yorumları  yorumlayalım  mı?

Yok yok  öyle  sitede  bizlerin  yazdığı  yazı  ya  da  şiirlere  yapılan  yorumlardan bahsetmeyeceğim.  Daha  başka  bir  olayın  yorumlarını yorumlayalım.

Mesela  bu  gün  gördüğüm  bir  yazıyı yorumlayalım.

Yazıyı  tam  olarak  İstanbul  ili Ataşehir  ilçesi  Habire  Yahşi  Anadolu Lisesi  önünde  tezgah  açmış  olan  bir  simitçinin  bir  metrekarelik  minik simit  tezgahının  üzerinde gördüm  minibüsle  Kadıköy’den  Ümraniye  istikametine  doğru  giderken.

İşte o minik,  tekerlekli  simit,  poğaça…


Hah  işte  buradan  bile  başlıyoruz.  Çünkü simit  tamam  da  poğaça  yanlış  oldu. Onun  yazılışı ‘’poğaça  değil  ‘’Poğça’’ olmalıydı. 

-Yok..’’Poğça  da  yanlış  ‘’Poaça’’ olmalıydı.

-Olur mu  efendim  ‘’ Boaça ‘’ olmalıydı.

-Cehalettt.  Valla  safi  cehalet  bildiğin  ‘’Bohça’’  ne  hallere geldi.

- Hıhhh…  G.tümün kenarı.  Bohçaymış…’’Boğça’’ dır  onun  adı.  Öğren  de  gel.

-Arkadaşım  !  İnsan  biraz  okur,  biraz  araştırır  da  öyle konuşur  değil  mi.  Kırk  yıllık  ‘’Puaça’’  ya  da  bu  kadar  acayip  isimler  koydunuz  ya  helal  olsun valla.

-Hee  sen çok  biliyon.  Ona  ‘’ Behice ‘’ denir  bir  kere.

Gördüğünüz  gibi  başladık  bile  yorumlamaya  ve  dahi  yorumları  yorumlamaya.

İşte her  ne  zıkkımsa  simit  yanında  diğer  unlu mamullerin de satıldığı,  ayrıca  su,  meyve suyu  gibi  bir  iki yan  ürünün  daha  bulunduğu  o  arabanın  üzerinde  gördüğüm  yazı şuydu:

‘’ Burada  gördüğünüz  her şey  şehit  ailelerine  ve  yakınlarına  ücretsizdir.’’

- Vay  beee.  Helal  olsun adama. Düşünün  bir  kere.  Bir  simitten  25  kuruş  kazandığını  düşünün.  Bu  adam günde  200  simit  satacak  ki  ancak  50 Tl  kazansın.  Yani  ayda  1500 Tl. Her  gün  200  simit  satmak  da  zor.  Zira  Ataşehir  sosyete  mekanı. Orada  insanlar  sokak  satıcısından  simit  alıp  da  yemezler.  Zavallı  adam  ancak  asgari  ücret  kadar  kazanıyordur  bir ayda.  Yani  taş  çatladı  1300  Tl…  Öyle  olduğu halde  bakın  ne  kadar  gönlü  zengin  bir  insan  ki  şehitlerin  ailelerine  bedava  veriyor  tezgahındaki  her  şeyi

-Yahu bırakın  kardeşim  bu  ayakları.  Herif  reklamını  yapıyor. Ne  yani  şimdi bir  şehit  ailesi  bu  heriften  bedava  simit  ya  da  bir  pet su  almak için  belge mi  gösteriyor ‘’ ben şehit  yakınıyım’’  diye?  Bırakın  bu  ayakları.

-Ya  abi.  Allah’ını  seversen  yeme  bu  numaraları.  Ataşehir  zengin  muhiti.  Buranın  insanları  askerliği  bedelli  olarak  yaparlar.  Sen  hiç  zengin  evinden  şehit  cenazesi  çıktığını  gördün  mü?  Herif  ucuz  kahramanlık  yapıyor.  Gören  de  desin  ki  ‘’ Ulan  madem  bu  adam  şehitlerimizi  bu  kadar  düşünüyor  o  halde ben  de  her  gün  bu  adamdan  bir  iki  simit  alayım  da  zavallı  adam  para  kazansın  bari.’’

-Ya  şimdi  aslında  asıl  irdelenmesi  gereken  durum  şu:  Bu  adam  ‘’Şehit  aileleri’’  derken  Doğuda  ve  Güneydoğuda  ya  da  başka  yerlerde  teröristler  tarafından katledilen  asker  ve  polisleri  mi  kast  ediyor  yoksa  15  Temmuz  darbe  girişiminde  şehit  olanları  mı?

-Lan  oğlum saçmalama.  15  Temmuz  bildiğin  bir  tiyatro.  Bir  tiyatro  oyunu  yüzünden  ölenlerin  neresi  şehit?  Kim  onlara  sokağa  çık  dedi? 

-Niye?  Sen  koskoca  Cumhurbaşkanını  adamdan  saymıyor  musun?  Cumhurbaşkanı  ‘’ Sokağa  çıkın,  demokrasiye  sahip  çıkın’’  demedi  mi?

-Madem öyle  sokağa  çıkmakla  demokrasi  kurtuluyor  o zaman  niçin  gezi  eylemlerinde  sokağa  çıkanlara  ‘’ çapulcu’’  dedi?  Onlar  da  demokrasi  için  sokağa  çıkmamışlar mıydı? Ali  İsmail  Korkmaz,  Berkin  Elvan,  Mehmet  Ayvalıtaş,  Ethem  Sarısülük de  şehit  değil mi?

- Ona  bakarsan asıl  şehit Yasin  Börü ile  Fırat  Çakıroğlu.

-Madımakta  37  canı  diri  diri  yaktılar.

- Hep  Madımak,  hep Madımak.  Ulan  bir  kez  de  ağzınızdan  Başbağlar  çıksa  ya.

- Lütfen  arkadaşlar…Ama  lütfennn.  Acıyı  acıyıyla  kıyaslamayalım.

- Yaaaaaniiiii.  Şimdi düşünün  Meksika  biberi  ile  bizim  Urfa  isotunun  acısı  bir  mi?  Her  birinin  acılık  derecesi  elbette  farklı. Ne  demişler?  Acı  acıyı  Mekkede,  Dervis  dervişi  tekkede, ayyaş  ayyaşı  dakkada  bulur.

-Ulan  yobaz  herif.  Sen  kime  iki  ayyaş  diyorsun  ha?  Yırtarım  senin  o ağzını.

-Ya  arkadaşlar.  Bi  sakin olun  ya…  Hakket.  Devlet  terör  şehitlerinin  ailelerine  ayda  850 lira  maaş  verirken  15  Temmuzda  ölenlerin  ailelerine niçin  ayda  3000 Tl maaş  veriyor?  Böyle  bir  adaletsizlik olur  mu?

-Beyler..Bayanlar…Konumuz bir simitçinin arabasının  üzerindeki  ‘’ Burada  gördüğünüz  her şey  şehit  ailelerine  ve  yakınlarına  ücretsizdir.’’ Yazısıydı.

-Sadaka kültürü  abi bu.  Milleti  sadakaya  alıştırıyorlar.

-Evet..Arkadaş  doğru  söylüyor.  Biat  kültürünün yansımaları  bunlar.  Arap emperyalizmi  kılcal damarlarımıza  kadar  sirayet  etmiş  durumda.

-Yanılıyorsunuz  baylar  bayanlar.  Bu  gördüklerinizin  alayı  İlliminati.

-Ohaaa  ayıııı.  Ulan  oğlum  ona  ‘’ İlliminati’’ değil  ‘’Ullumunati’’  denir  bir  kere.

-Hehh heeehhh  heeeee.  Cehaletinize  şapka  çıkarıyorum  doğrusu.  Koskoca  Şuppiluliuma’yı ne  hallere  soktunuz.

-Beylerrr…Bayanlarrrr…Simit…

-Simit  dedin  mi  İstanbul  simidinin  üzerine  tanımam.

-Yoooo o  kadar  uzun  boylu  değil.  Simitin  ana  vatanı  Ankara’dır.

-Halt  etmişsin  sen.  Simit  Kocaeli’de  yenir bi  kere.

- Al  işte.  Yine  buram  buram  cehalet.  Beyler..Bayanlar.  Biz  ay  çekirdeğine  ‘’çiğdem’’  simide  ‘’gevrek’’  deriz.  Yani  özetleyecek olursak  simidin  ana  vatanı  İzmir’dir.

- Bizim  memlekette  ay çekirdeğine  ‘’Sımışka’’  denir.

-Bizde  de  ‘’Gündöndü’’  denir.

-Valla  onu  bunu  bilmem.  En  doğrusu  günebakandır.

-Arkadaşlar ! Simitçiye  dönsek  diyorum. 

-Evet yaaa.  Simitçiye  dönelim.  Aslında  böylelerine  hiç  acımayacaksın  azizim.  Ben  mi dedim  onlara  iki  torba  makarna,  bir  torba  kömür  için  oyunu  sat.  İşte  böyle  şimdi  tir  tir  titreyerek  sokaklarda  simit  satarsın.

-Abi  valla  haklısın  bu  sefer.  Bunlar  var  ya  bunlar.  Böyle  soğuktan  titrerler  şu  yağmurun  altında  ama  oy  zamanı  gider  yine  onlara  oy  verirler.

-  Of  be  arkadaşlar…Of  yani.  Şişirdiniz  resmen.  Ben  diyorum  Çanakkale  Boğazı,  siz  diyorsunuz  yandı g.tümün  ağzı.

-Aaaa.  Çanakkale  boğazı  mı  yanmış?  Ne zaman? Kim  yakmış,  nasıl  yakmış

- Kesin  pkk  nın  işidir.

-Yok..Bence  Daiş  yakmıştır.

-Yahu  ne  Daiş’i  kardeşim.  Bir  şeyi  de  doğru  öğrenin.  Deaş onun  adı. 

-He he  heeeee.  Angutlar  şimdi  de  Tedaş’ı  ne  hallere  soktu.

-Yahu  dostlar,  kardeşler,  arkadaşlar. Konumuz  o  değil…Bu  adam  simit  ve  diğer  ürünlerini  şehit  ailelerine  bedava  veriyormuş.  Bu  hareketi  hakkında  ne  düşünüyorsunuz.  Konumuz  bu.

-Ya  abi  sen  de  amma  adamsın  ha.  Memleketin bu  kadar  derdi  varken  konuşmamız  gereken  konu  şimdi bir  simitçinin  arabasında  ‘’ Burada  gördüğünüz  her şey  şehit  ailelerine  ve  yakınlarına  ücretsizdir.’’ yazısı  mı?

-Ya  Sami  abi…Ben  şimdi  anlamadım.  Bu  simitçi  simitleri  şehit  ailelerine  bedava  veriyo  ya..

-Eeee?

-Diyorum  ki  ‘’Neden  doğrudan  doğruya  şehitlerin  kendilerine  vermiyo  da  ailelerine  veriyo? ‘’

-           
-Şoför  Bey..Bir  dakika  bakar  mısınız?

-Buyur  abi.

-Sizde  İsmail  YK  nın  ‘’Allah  belanı  versin,  Allah  seni kahretsin ‘’ adlı cd  si  var  mı?

-Var  abi.

-İyi o zaman.  Çal.  ‘’Allah  belanı  versin…Allah  seni  kahretsin’’

Ulan  geri zekalı. Sana ne  el  alemin  simitçisinin  arabasının üzerindeki  yazı.  Efendi  efendi  sesini  kesip  önündeki  yola,  o  caaanım  gökdelenlere  bakıp dursana.  Ne  diye  ağzını  açarsın? Allah  belanı  versin.  Allah  seni  kahretsin  e  mi? 

( Burada Gördüğünüz Her Şey Şehit Ailelerine Ve Yakınlarına Ücretsizdir. başlıklı yazı Sami Biber tarafından 28.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.