Bir adamın geceye ve aşka dair yazdığı güzellemedir bu satırlar. Kâh ak gerdana incidir, kâh karanlıkta parlayan yıldızdır.

         En uzakta olanı tabi ki en derinden özlemedir.

         Okyanusun dibi kadar bir özlem...

         Sayılamayacak denli, ölçülemeyecek olan!

         Ressam senin resmini çizer. Şair senin şiirini yazar. Fotoğrafçı senin fotoğrafını çeker. Müzisyen senin besteni yapar. Hep sen varsın gördüğün gibi, çözebilirsen çöz bu muammayı kördüğüm gibi. Profil fotoğrafının gece gece yazdırdıklarıdır bunlar. Yoksa başka bir niyetim yok. Suçlu gözlerin, evet evet suçlayacaksan gözlerini suçla! Onlar öyle güzel olmasaydı. Ve şiire benzemeseydi belki de bu satırlar dökülmeyecekti yüreğimden. Sadece  dizeler değildir şiir; bakıştır,  gülüştür, süzüştür, seviştir, özleyiştir, arayıştır ve en önemlisi de duruştur.

         Her neyse, en güzele, gazel niyetine...

         Elbette nazire olacak bu güzelliğe!

         Senden bahseden her kelimenin aziz olan bir yönü var. Kalem seni yazdığı için şendir, kağıt sana sarf edilen sözlere ev sahipliği yaptığı için muhteşemdir. Ve kelimeler sana beyan edildiği için tıka basa manalıdır. Nokta bile senli bir cümlenin sonuna konduğu için bahtiyardır.

         Ve gözlerin bu ömrün mısraı bercestesidir. En usta hattatlar yazsın bu sözü en harika şekilde.Ve assın şehrin en güzel yerine, yani senin olduğun yere; çünkü bu şehirde güzel bir yer bile senden alır güzelliğini, olduğun yer en güzel yerdir işte! Ve yine şöyle bir beylik laf diyeyim sana: "Bu şehrin en güzel yanı sensin." Ve senin en güzel yerin ise gözlerindir; su gibi berrak, gök gibi mavimtırak ve deniz gibi derincek...

         Resim gibi güzel olan kadına değil de güzelliği resim olan kadına desem! Sadakası olsun her bakışın, sana bahşedilmiş güzelliğinin. Her karesinde bin şükür var rabbe; verdiği nimetlerden ve ortaya koyduğu  güzelliklerden dolayı. Şimdi sana ve söze başlıyorum müsaadenle, ne kadar yavan kaldığımı arz edeyim başta, 'acz tutuyor' kalemim şairin dediği gibi.

         Gülüşün ve bakışın yeter de artar dünyayı yerle bir etmeye, sen şiirsen elbet sanatın da olacaktır. Bunu mübalağa olarak algılama, bakışın kalbe değen şimşektir. Yürek yanıp tutuşmaya amadedir, dünden razıdır elbet.

         Rabbe dua etmektir gözlerine her dalış.

         Sen artık bu iltifatlara alış.

         Yoksa şiir gözlerin mi bayan! Bir kadın bu kadar mı şiir şiir bakar ve o bakışın isabet ettiği her kalp bu kadar mı yanıp küle döner? Buna hakkın var mı bilmiyorum ama güzelliğinin sadakası olsun diyelim.  İçe işleyen, cana değen, kalbe posta koyan, canı okuyan... Ve darbedir bakışlarına maruz kalanın yüreğine inen! Bir serçe olur her yürek  gözlerin ise alıcı kuş...

         Berrak bir dağ yeşilinde bakan gözlerin bize baharı getirir. Yoksa sen kışın karnında yatan bahar mısın böyle? Salkım saçak yemyeşil, allı pullu çiçekli... Ve en güzeli bir dağ suyu gibi akıp insanın içini ferahlatan berrak bir bakış! Su gibi bakıyorsun ve ılık ılık kalbe akıyorsun.

         Seni gören şair, utanır yazdıklarından, saklanır senden. Senin gözlerine baktıktan sonra kırar kalemini yazmaz bir daha şiir! Şiir gözlerin mi yoksa, gözlerin şiir mi bayan! diye sormadan edemiyorum. Edebi sanatların bile seni ifade etmede  kuru kaldığını ifade etmek isterim. Rabbin yaratmış olduğu en güzel sanat eserlerinden birisi de sensin, kabul et ve bu konuda hiç de mütevazı olma!

         Ah diyorum şöyle bir baksan da cana, can da yana yana dönsün  Pervane'ye. Ateşe düşen gül bahçesine düşmez mi sanırsın? Kuyuya atılan bahara ermez mi zannedersin? Nil'e bırakılan çocuk büyümez mi sence? Çarmıha gerilen göğe çekilmez mi bilirsin? Ve gözlerinin girdabında boğulmaz mı sana meftun olanlar? Kaşların yay olup fırlatmaz mı kirpiklerini kalbe?

         Bir baksan hani diyorum şöyle yemyeşil, bahara erse biçare gönül! Yoksa başka bir mevzuum yoktur varsa da sadece sevap kazanmaktır güzelliğini temaşa eyleyerek...

         Evet sen, yeşil yeşil bakma öyle. Nazar olur, her ne olursa azar azar olur. Bir de kalkmışlar her taraf çölleşiyor diyorlar. Senin gözlerini görmemişler galiba! Senden alıp ilhamı yeşile çevirmeli cihanı...

         Bakışın bayan!

         Üzerime doğrultulmuş bir tabancadır.

         Teslim oluyorum.

( Bakışın Üzerime Doğrultulmuş Silahtır başlıklı yazı GürhanGürses tarafından 28.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.