Totem alan ve ön ittifakı alan bir etki alanıydı. Zorunlu olur en az dış dünya ilkesi gereği, kişinin dışa doğru olur yönelimiyle eğilimleri vardı. Dışta da, bu eğilimleri karşılayışa denk düşsellikle sizleri etkileyen, sizden etkilenen bir etki alanı vardı. Etki ve etki eşme alanı içinde her şeyin karşıtına dönme ilişkisi de vardı.

 

Sosyal ben, ya da sağlatılan sosyal bilinç ve giderek sosyo toplumsa ben ile sosyo toplumsa bilinç olan etki sizle birlikte ama sizin dışınızda, sizin üzerinize de bir tesir olmakla giderek artan şiddette beliren bir güçtü.

 

Yani totem alan ve ön ittifakı güç merkezi karşılıklı (diyalektikti) etki ile hep bir güç olma potansiyel ligi taşımasıyla ortamı gerilimli (kaygı ve stres olucu basınçlı) tutar. Sizlerde de bu asınca karşı tepki veren bir direnç oluş kaçınılmazdır.

 

Totem dönem ve ön ittifakı dönem sağlaması, ortaklaşma üzerindedir. Totemi alan doğada güç birliği içinde avcılık, toplayıcılık yapmakla güvenliği vs. sağlama olurun ortaklaşmasıdır. Ön ittifaklar da doğa ile kişilerin aiti olduğu sosyo toplumu arasında hünerli emek bazlı üreten ilişki üzerinde kült merkezi ortaklaşmasıdır.

 

Totem alan, bir tek totem alan aitliği olmakla tekil süreçli alandı. Ön ittifakı alan gruplar sayısı kadar birçok merkezi çekimleri olan bir alan ortamı olmakla, bu merkezler bir tek kült merkezli bağlaç içinde bir arada tutuluyorlardı. Tekilin çoğulluğu, çoğulun tekleşmesi yeknesak eylem olmayıp, diyalektikiydi.

 

Gerek totem merkezli alan, gerekse ön ittifaklı kült merkezli politeisti olan ilahi alan ortaklığı giderek kişinin dışında olmakla birlikte, alan yönü şimdilik; eşit olup olmadığını duymadan herkesin ihtiyacını herkesin ihtiyacına göre karşılayan kişilerin yararını gözetmekle, kişiye etki eden bir güçtü.

 

Çünkü her bir enerji sağlayış kapasitesi olan kişi, kendisini sağlayışta sürdürmekle, muttali  (haberdarı, bilgi edinmişle) olduğu sosyal sağlayışa kendi kişisi durumuyla organizasyon birliğine katılmaktaydı.

 

Yani mevcut enerji sağlamalı kapasitesini koruyan kişi, o enerjiyi tüketen bir sağlamanın enerji formu olmasıyla ortaklığın da katkınıydı. Bu eşitsi olup olmadığını bilmeden yapılan sağlama, kişiden çok merkezi alanın tümeli oluşuna gösterilen kutsamanın itibarıydı.

 

Totem alan içindeki kişiler, zorlukları farklı farklı olan eşgüdümlü organizasyonun içindeydiler. Ve yine alan içinin kişilerine kendi vücut kapasiteleri kapsamında enerji sağlayıştı farklılıklarını az çok bir farkla tedarik etmeleri vardı.

 

Bu tedariklik şimdiki ailelerin ya da şirket envanterlerinin traktör, kamyon, taksi, çim makinesi gibi her bir ihtiyaçlarına (kişisine) farklı farklı enerji ve bakım karşılanması yapar olmanın içinde olmalarıyla ailelerin şirketlerin birilerine göre eşitsiz bütçe ayırımı yapması gibidir.

 

Ortamın öznel alanlı tahsisatı kişiye ya da envanterin baş üstü yapılmasına olur tahsisat değil. Görülen işin kapasitesine ve süresine bağlı kullanım boyutu olmanın öngörüsü ile onları her an el altında tutup kullanıma hazır kılmanın gereği bir zorunlu oluşları içerir.

 

Farklılıkların sosyal ortam içinde, aile ya da şirket türü ortaklığın bütçesinden sağlanma yapar olması gibi kişisi farklı sağlamalar da totemi merkezden veya ön ittifaklı kült merkezi ortaklığından sağlama yapar olmalarının ortaklığıydı. Çünkü sağlama yapanın sağlama sonrası gayreti de ortaklığaydı. Yani girdi oluşla tüketilen kişisi güç harcaması da; ortaklığı bir arada tutan bağ enerjisine bir katkıydı.

 

Bu nedenle bu iki ortaklık türü de kişilerin eşit olduğunun ya da eşitsizliğini hissetmediği bir sağlayış olmanın, basıncı olan niceleyim şekli değildi. İri yarı birinin, önde olan korumalığı da; sosyal ortam girdisi elde ettikten sonra ortama sağlayış katkısı yapması da, grubun yararlanmasıydı.

 

Totemi ve ön ittifaklı alanın içi genel ortaklığa yansıma türü oluşla zıttına dönen bir baskı ve basıncın potansiyellisiydi. Grup ve ön ittifaklı kült merkezlerinde birikmekle gruba ve ittifaka dağılan sağlama; totem merkezini ve ön ittifaklı kült merkezini, bir güç merkezi ve güç merkezinin çekeği yapıyordu.

 

Genel ortaklık içindeki bu güç birliğinin yansıması, farkında olsalar da olmasalar da kült merkezleri için yapılan çalışma temelde kendileri için olsa bile “kült merkezinin köle sahipliği oluşunu da yansıyordu. Ortamın alan etkili durum süreci henüz köle sahipliği oluşun altının çizildiği süreçler, hiç değildi. Yani salt bu yansıma görüntü; süreç desteği (foya kılıcısı) olmadan dahi kült merkezindeki yöneten güçlerin (ilahların) köle sahibi olmalarını da yansıyordu. Ama anlayıp ortaya koymak olası değildi.

 

Kült merkezleri, eş güçlü birçok grup merkezlerinin karşıt güç merkezleri varlığında doğan bir bağ enerjisiydi. Totemi grup “kişiler organ elliği” olan sağlamayı yöneten güç birliğiydi. Ön ittifaklar totem mesleği olan “ her bir grup elliliğin (organelliğin)” vücut olma karşıtlığını bir arada tutuyordular.

 

Ön ittifakı bir arada olan karşıtlık senkronu vardı. Bu karşıtlığı yenen bağ enerjisi, her bir grubun farklı bir totem mesleği olan üreten ilişkilerini, gruplar arası emeklerle değişilir olmalarıydı. Takastı emek bir alandaki enerjiyi, başka bir alanın enerji türüne çeviriyordu. Takastı girişme karşıt ayrılıkları bir arada bağlayışın bağ enerjisini ortaya koymanın tutumuydu. Totemi ve ön ittifakı yönetimlerin temel gücü bu kendilerine özgü olan bağlaşmalarını yapan, bağın enerji dönüşümleri içindeydi.

( Alan Etkisi Ve İnsan 10 başlıklı yazı Bayram KAYA tarafından 27.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.