Kendi kendime bazen sorarım, Atatürk’ü niçin bu kadar çok seviyorum, diye.

Atatürk hakkında yüzlerce kitap okuyup onu yakından anlamış olmama, Vatanseverliğime, v.b.gibi etkenlere bağlarım genelde bu sevgimi; ama hiçbir zaman aklımdan bile geçmez onun bir put olduğu ve benim de putperest olduğum.

Atatürk’ün “Yurtta Sulh, Cihanda Sulh” vecizesi tüm Dünyada kabul görmüş sözlerin en başında yer almakta. Tüm Dünya insanlarınca onun adı bilinmekte ve saygı duyulmakta. Onun kadar saygı duyulan ikinci bir lider daha yok. Pekçok ülkede pekçok yer adı onun adını taşıyor, Atatürk adı caddelere, meydanlarai parklara veriliyor. Pekçok ülkede onun heykelleri, büstleri, rölyefleri sergileniyor. Böylesine sevgi duyulan bir lider olmak kolay olmasa gerek.

Benim Atatürk sevgim haydi vatanseverliğimden, onun duygu ve düşüncelerini çok okuyup paylaşıyor olmamdan kaynaklanıyor diyelim; haydi diyelim ki, Atatürk bizim için çok önemli! Çağdaş, laik, demokratik, Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu. Ulu önderimiz, kurtarıcımız, başöğretmenimiz, her konuda eğitmenimiz, ilke ve devrimleriyle ülkemizi uygar uluslar seviyesine ulaştırmak için çaba sarf eden liderimiz! Biz onun heykelini de dikeriz, ülkemizin her yerinde ismini de yaşatırız… Peki Dünyanın dört bir yanında ona duyulan sevgiye ne demeli? Heykellerini dikip, cadde ve meydanlarına ismini ne diye veriyorlar? Silah zoruyla değil her halde? Ya da o anıtlar put, çevresindekiler de putperest olduğu için de değildir herhalde? Bazılarının iddia ettiği gibi, yağ çekmek için hiç değil tabii ki! İşte o gök gözlü yüce dâhinin büyüklüğü, asla mukayese kabul etmez emsalsizliği buradan anlaşılıyor… Vefat edip gideli 78 yıl olmuş… Bu nasıl bir sevgi, saygı ve minnet duygusudur ki, hiç azalmıyor?

Daha kısa bir zaman önce Amerikalı Prof. Dr. Sebilden LUDWİG 18 yıl araştırdıktan sonra bir kitap yazdı ve nedenlerini kitabında belgelerle anlatarak, “ ATATÜRK DÜNYANIN GELMİŞ GEÇMİŞ EN BÜYÜK LİDERİ, “ dedi. Dünya basını bununla ilgili haberle çalkalandı. Peki bu haber Türk basınında neden yoktu? Yıllar önce Einstein de tıpkı Amerikalı Prof. gibi, “Atatürk dünyanın gelmiş geçmiş en büyük lideri, “ dememiş miydi? Ne yazık ki, ATATÜRK’ ü sevip hayran olan, takdir eden ve onu anlayan yabancıların sayısı, ülkemizdekilerden çok fazla…

Nurlar içinde yat ATATÜRK, Allah senden razı olsun. Dualarımız senin için…

-Sen olmasan biz belki yine olurduk da, babamızın kim oluğu pek bilinemezdi!

-Ülkemin her yerinde hür dalgalanan ve sonsuza kadar da hür dalgalanacak olan, rengini şehitlerimin kutsal kanlarından almış, İstiklalimizin garantisi, Ay, Yıldızlı, Al Bayrağımız olmazdı!

-İsmimiz, Ali, Mehmet, Ahmet, İbrahim, Ayşe, Fatma, Hatice, Emine değil de başka bir şeyler olurdu.

-Ezan sesi duyulmazdı, dini vecibelerimizi hür bir şekilde yerine getiremezdik! Şerefimiz, namusumuz, onurumuz ipotek altında, boynumuz boyundurukta olurdu…

Atatürk’e ait anıtlara ve yerlere birkaç örnek sayarak bu yazımı bağlayayım:

-Meksika’nın Başkenti Mexico City’nin en büyük Bulvarı Le Reforma’nın tam ortasında ( bu Bulvarın uzunluğu, yani bir başından diğer başına 50 Km. imiş! ) Burada, 5 Metre boyunda, ayakta duran, elinde fötür şapkası ile bronz, dev ATATÜRK Heykeli var! Mexico City 33 Milyon nüfusuyla dünyanın en büyük şehri! 50 Km. boyu olan “ Le Reforma Bulvarı “ oranın en büyük Bulvarı. Belki de dünyanın en büyük bulvarıdır! Tam ortasında bir tek heykel var! ATATÜRK Heykeli!

- CUBA’DA Heykel ve Büst yasaktır! Biliyormuydunuz bunu? Ama bir tek ATATÜRK Büstü var! CUBA-Havana’da… Cuba’da ATATÜRK’ü ve Türkleri çok seviyorlar! Türklere vize yok! Cuba Lideri Fidel CASTRO’YA sormuşlar, “Cuba’da Heykel, Büst yasak! Peki ama ATATÜRK Büstünü neden diktirdiniz?” diye. Fidel Castro; “ ATATÜRK dünyanın en büyük devrimcisi ve Lideridir! Ben O’na hayranım! “ demiş. Bu büstün kaidesinde büyük kabartma harflerle “ATATÜRK“ yazıyor. Altında Türkçe ve İspanyolca “ Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu “ yazıyor. Bir de “ Yurtta barış, dünya’da barış “ yazısı var. Cuba- Havana’da 2011 yılında, Fidel Castro’nun isteği üzerine Türk Heykeltıraş Metin Yurdanur’a bir yeni ATATÜRK Büstü daha yaptırılmış. Havana’nın en gözde mekânlarından, Puerto Caddesinde ki bir parka konulmuş!

Bu iki örneğe ilaveten daha yüzlerce örnek var. Hepsini tek tek sayıp sizleri uzun bir yazı okuma külfetine sokmayayım. Merak edenlere aşağıda dipnot olarak belirlediğim bazı örnekleri sayayım yine de…

SON SÖZ: Atatürk’ün heykellerini dikmek putperestlik ya da Türkiye’ye yağçekmek değildir. Ona saygının bir sonucudur.

Öyle hayıflanıyorum ki, ATATÜRK’ümüzü yabancılar bizim bazı cahil insanlarımızdan daha iyi tanıyor ve takdir ediyor! Bu saygıyı keşke Türkiye Cumhuriyetinde yaşayan herkes de gösterebilse…




Dipnot: Dünyadaki bazı Atatürk anıtları ve yer adları:
- Place Ataturk - Vise, Belçika
Belçika’nın vise kentine bağlı cheratte kasabasında bulunan bu yere verilen isim, belediye başkanı marcel neven`in girişimi ile 2003`te verilmiş. İlk önce "Place Attatürk" olarak yanlış yazılmışken kısa süre sonra doğrusuyla değiştirilmiş.
-Kemal Ataturk Avenue(Cadde) - Dhaka, Bangladeş
Haritada bu şekilde görebilirsiniz:
-Ataturk Avenue(Cadde) - Islamabad, Pakistan
-Atatürk Statue(Heykel) - Mexico City, Meksika
Başkent mexico city’de bulunan saat kulesi meksika’nın bağımsızlığının 100. Yıl dönümünde türk vatandaşları tarafından hediye edilmiş. 1910 yılında yaptırılmış ve "osmanlı saati" olarak biliniyor. Daha sonra yapılan atatürk anıtı ise le reforma caddesinde bulunuyor.
Farklı bir açıdan..
-Calle Mustafa Kemal Ataturk - Santo Domingo, Dominik Cumhuriyeti
-Ataturk Heykeli - Be`Er Sheva, İsrail…Sderot david tuviyahu ile ali daivis caddelerinin kesiştiği yerde be’er sheva’da bulunan heykelin levhasında "yurtta barış, dünyada barış. Mustafa kemal atatürk 1881-1938 türkiye cumhuriyet’inin kurucusu" yazısı bulunmaktadır.
-Atatürk Anıtı - Amsterdam, Hollanda
Anıtta hollandaca ve Türkçe olarak "yurtta sulh, dünyada sulh" yazılı.
-atatürk anıtı - wellington, yeni zellanda
Atatürk anıtı başkent Wellington’ın tarakina koyunda. Cook boğazı’na bakan anıtın orada olma sebebiyse boğazın Gelibolu yarımadası’na benzemesiymiş.
- Caracas, Venezuela…Venezuela’nın başkenti caracas’ta bulunan bir parktaki heykelin altında ’modern türk devletinin kurucusu kemal atatürk’ yazısı bulunmaktadır.
-Atatürk Bahçe Köyü - Oostzaan, Hollanda
-Canberra, Avustralya…Anzac savaş anıtı karşısındaki atatürk anıtı.Tarihte ilk defa bir savaş iki ülke arasında dostluk bağının kurulmasına neden olmuştur. Çanakkale muharebesi’nde şehit düşen türk ve anzak askerlerinin anısını yaşatmak için iki ülke arasındaki görüşmeler sonucu Avustralya’da Atatürk anıtının açılmasına karar verilmiştir.
-Albany, Batı Avustralya
- Statuia Lui Mustafa Kemal Ataturk - Bükreş, Romanya
Romanya’daki Atatürk meydanı. Bu meydanda bir de Atatürk büstü bulunmaktadır.
-Atatürkstraat - Rotterdam, Hollanda
-Mustafa Kemal Ataturk Marg Caddesi - Yeni Delhi, Hindistan
-Largo Mustafa Kemal Atatürk - Roma, İtalya
-Atatürk Park - New Jersey, ABD
-Karlovy Vary, Çek Cumhuriyeti Karlovy Vary’deki levha..
Atatürk 1918 senesinde o dönemde avusturya-macaristan imparatorluğu içinde yer alan karlsbad’a gider. Böbrek tedavisi için florencie isimli sanatoryumda kalır. Avrupa’nın en eski lüks otellerinden biri olan hotel pupp’un yanıbaşında bulunan florencie mütevazi bir otel görünümündedir, ve o dönemdeki ismi "rudolf hof" tur. Ana kapı yanında bir levhada Türkiye Cumhuriyeti’nin Kurucusu Kemal Atatürk’ün burada 1918 temmuz’unda ikamet ettiğini belirten bir levha bulunmaktadır. Daha sonra Florencie, Karlovy Vary’nin termal kentleri içinde nüfuzunun giderek artması ve kentin zengin turistlerin akınına uğraması sonucu, çevredeki tüm binalar da restore edilerek lüks bir otel kompleksine dönüştürülmüştür.
-Kemal Atatürkstraat - Utrecht, Hollanda da sokak..
-Budapeşte, Macaristan
Macaristan’daki bu Atatürk isimleri Naphegy Meydanı’nda yer alıyor.
- Sialkot, Pakistan
-Üsküp, Makedonya’da Atatürk heykeli
-Lima, Peru - "paz en casa, paz en el mundo" "yurtta barış, dünya’da barış"
-Atatürk Sokağı, Tunus
-Polonya’nın Wroclaw şehrinde "liceum profilowane nr vıı, patron: Mustafa Kemal Ataturk" adında bir okul bulunmaktadır.
-Statue Of Mustafa Kemal Atatürk - Kuşimoto, Japonya
Ertuğrul fırkateyni kuşimoto açıklarında 18 eylül 1890’da tayfun sebebiyle kayalıklara çarparak batmıştı. 655 mürettabatın 589’u hayatını kaybetmişti. Ölenlerin anısına 1891’de bu kasabada bir anıt yapılmıştır ve her yıl düzenli olarak bu anıt önünde anma törenleri yapılmaktadır.
Kuşimoto kasabası mersin ve yakakent ile kardeş şehirdir. Kuşimoto’da 1974 yılında inşa edilen "Türk müzesi"nde Ertuğrul fırkateyni’nin maketi, gemideki asker ve komutanların fotoğrafları bulunmaktadır. 2010 yılında 7.5 metre civarındaki bronza Atatürk heykeli yine kuşimoto’ya dikilmiştir.
- Santiago, Şili
Şili`nin başkenti santiago`da apoguindo caddesi novigod parkı`ndaki atatürk anıtı. Şili`nin başkenti santiago`da belediye, kentte yaşayan kişilerin örnek alması için bir parka, atatürk`ün sözlerinin yer aldığı rölyefini yaptırdığı bildirildi.
O yazı: "Türkiye Cumhuriyeti`nin kurucusu, vatanının fedakar ve sadık hizmetkarı, benzeri olmayan kahraman, insanlık idealinin canlı emsali... Bütün hayatını Türk milletine vakfetmiş, milletine kendi ruhunu, ateşini vermiştir. Hatırası milletinin ruhunu ateşli tutan sönmez bir meş’ale olarak yaşamaktadır!"
-ve tabi ki olmazsa olmaz ülkelerde de Atatürk’ün isminin verildiği çok sayıda yer bulunmakta. Atatürk parkı - Bakü, Azerbaycan
-Astana, Kazakistan
-Atatürk Meydanı - Aşkabat, Türkmenistan
O meydanda bulunan Atatürk heykeli
-Atatürk Parkı - Bişkek, Kırgızistan
-Dominik Cumhuriyeti- Santo Domingo’da “ Calle Mustafa Kemal Atatürk Caddesi “ var!
- Venezuela’nın başkenti Caracas’ta yine dev bir Atatürk heykeli var! Kaidesinde, “ modern türkiye cumhuriyeti’nin kurucusu, Mustafa Kemal Atatürk “ diye yazıyor!
- Avustralya – Canberra’da Anzac Savaş Anıtı karşısında muhteşem bir atatürk anıtı var! Anıtta, Atatürk’ün savaştan sonraki asil davranışları ve sarf ettiği akıl dolu, barışçı sözleri ve “ anzac günü 25 nisan 1985 “ ibaresi vardır…
- Hindistan-Rotterdam’da Atatürk Straat, Atatürk Caddesi ve büstü var.
- abd amerika- newjersey’de atatürk parkı ve büstü var!
-Viyana’da, Atatürk’ün gidip oturup kahve içtiği pastane kapısında Atatürk levhası var! “ Türkiye Cumhuriyeti Kurucusu Mustafa Kemal Atatürk, bu pastaneye gelirdi “ diye yazıyor.
-Pakistan- İslamabad’da çok büyük bir caddenin ismi Atatürk avenue ( caddesi).
-Bangladeş- Dhaka’ta Atatürk Caddesi ve Büstü var.
-Belçika’nın Vise Kenti’nde Bir bölgenin adı “ place atatürk’
-“Hollanda- Amsterdam’da Atatürk Anıtının Kaidesinde, Türkçe olarak şunlar yazıyor! “yurtta sulh, cihan da sulh “
Romanya- Bükreş’te Atatürk Meydanı var! Bu meydanın tam ortasında atatürk heykeli var!
İtalya-Roma’da “ Largo Mustafa Kemal Atatürk Caddesi var!

( Atatürk’ü Sevmenin Putperestlik Olduğunu Sanmak… başlıklı yazı AliKemal tarafından 26.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.