Popüler kültür içeren proğramlarda konu birden akademik konulara gelince bilgi yetersizliği ortaya çıkıyor.Hemen Uğur Mumcu'nun "bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz" sözü aklımıza geliyor.

Bu konuya nerden geldik;"aramızda kalmasın"adlı  tv proğram da söz kürk Mantolu Madonna ya gelir.Aslında Madonna  denilince bize ünlü bir şarkıcıyı çağrıştırır.Ama konu yıllar önce yazılan Sabahattin Ali'nin Kürk Mantolu Madonna  romanıdır.

Funda Özkalyoncu'cunun gafı  sosyal medyayı sallar.Herkes  bu konunun üstüne gider.İşte reyting  ,roman ve Sabahattin Ali  ismi tekrar gündeme gelir.Birde insanların tv de herkesin önünde yapılan bu gaf dan tarifsiz zevk alırlar.

Bu sözü edilen roman bana daha faklı konularda düşünme  fırsatı vermişti.Nazan Bekiroğlu  bir deneme yazısında Metin Eksan'ın sevmek zamanı adlı filimde resmine aşık olduğu gencin aslını görünce O nu değilde resimde ki kadını sevmişti.Bu aşka vurgu yapmıştı.
Aynı konu aynı filim bir başka yazar Can Dündar'da bu aşka vurgu yapmıştı.Her iki yazarımızın birbirinin yazısından kim önce etkilenmiş diye uzun bir süre düşünmüştüm.

Birgün  bir arkadaşım bana bir roman okuduğunu çok naif  bir aşkı konu edindiğini anlatmıştı.Yazarını ve konusunu bana özetlemişti.Bu romanda ki aşk bana Metin Eksan'ın Sevmek zamanı filimini ve dolayısyla Nazan Bekiroğlu ve Can Dündar'ı hatırlattı.İlk fırsatta bu romanı aldım.Okumaya başlayınca konu yine bir resme aşık olmaya geldi.

Metin Eksan 'ın filimi bana Kürk Mantolu Madonna dan esinlemiş geldi.

Tv lerde konuşan insanların kendilerini aşan konulara girince böyle gaf yapmalarıda kaçınılmaz oluyor.Ama  bu gafın ardından söylenenlerde haddini aşan şeylerdir.
Edebiyatı edebiyatcılar yapsın.Edebiyatın ve bir romanın gündeme gelmesi iyi oldu..Bunca sorunlar arasında edebiyatı ve bir romanı gündeme taşımak adına..
( Kürk Mantolu Madonna başlıklı yazı M.Filizman tarafından 22.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.