Şimdi sizinle TV Programlarını şikâyet eden dostlarımın yazılarını paylaşacağım. Eğer seyirci bir yayını izlemezse, O yayın esnasında reklam alamaz ve dolayısıyla o programın devamına son verilir. Türk toplumunda belden aşağı konuşulduğu zaman, ağızdan köpükler dökülürcesine merak edilip izleniyor. Sonra da şikâyet ediyoruz. Aşağıda ki şikâyetleri yapmak yerine, o şikâyet ettiğiniz programları izlemezsek daha iyi olmaz mı? İzlenmesini önlemek için kampanya açabiliriz. O programı yapanı mahkemeye verebiliriz, en azından kişilik haklarına tecavüz adı altında… Kötülüğe dur demek için, bir lider, bir kurum, ya da sizin probleminizi çözecek gönüllü aramayınız diyorum dostlarıma…

 

Bir dostum evlilik programları yerine, hayvanları izleyelim diyor,


“TV Yayınlarındaki evlilik programlarına birisinin çıkıp yeter artık demesi gerekmez mi? Türk halkının aile yaşantılarını etkilemeye, bozmaya ve evlerinde olumsuz tartışmalar doğuran paylaşımları, bu programlar ile bize yaşatmaya hakkınız yok! Bu yayınları  kaldırıyorum diyebilecek bir Televizyoncu babayiğit yok mu?  Artık iğreniyorum… Hemen hemen her kanalın yayınında bunlar var.  Yabancı kanallarda  hayvanları  izlemek daha hoş oluyor... Söz konusu rezil programlar yerine, bu tür programlar yayınlanamaz mı?”

 

Diğer dostum ise, evlilik programını izlediğini, ancak birisinin yaptığı hareketleri beğenmediğini, içeriğinin saygı ve sevgi üzerine inşa edilmesi gerektiğini söylüyor,

 

“Bir evlilik programında yer alan adaylardan birisi kendine talip gelen bayan adayları aşağılayarak konuşmasından aşırı rahatsızım. Gelen her adayı ve oradaki, aday bekleyen kişileri sürekli aşağılaması, hakaret etmesini artık kaldıramıyorum. Reyting uğruna böyle kendini bilmez kişilerin Türk televizyonlarında olmasını istemiyorum. Televizyonlarda bizleri kötülüğe teşvik edip etkileyen tek şey sigara ve alkol değil ki…”

 

Dostumu bir haber programındaki katılımcının sözleri fena etkilemiş ki, ona veryansın ediyor,

 

“Bir kanalda yayınlanan futbol programında ekrana yazdıkları "dick gidecek, toshack gelecek" başlığı ile vatandaşa küfür ediliyor. Aynı kelimeleri kullanan katılımcı defalarca vatandaşa küfür etmiştir. Böylesine izleyenlerini aşağılayan TV programlarının yerine kuşların ya da diğer hayvanların belgesellerini 1 ay süre ile hatta bir futbol sezonu boyunca reklamsız yayınlanamaz mı diye düşünüyorum?”

.
Duyarlı olan dostlarda var, mesela bir dost diyor ki, sporu teşvik eden programlarda, küfür içerikli panolar yazıldığını ve bunu izleyen gençlerin spor yapmak yerine küfre yönelttiğinin vurgulandığından şikâyet ediyor. Bu konuda da ne dese haklı bence

 

Televizyon artık, her evin bedava eğlencesi… Bu eğlencenin içeriği toplumumuzun ananesine ve ahlakını uygun olmalıdır. Dostlarımın birçoğu kitap okumuyor,  seyahat edemiyor, akrabaları ile ekonomik ve uzaklık engeli içinde görüşüp, paylaşamıyor. Sanki bu beyaz ekranda ne görürse, bu onun yaşam modeli olacakmış alışkanlığı ile seyreden dostları başkalaştırmaya çabalıyorlar. Buna son verilmeli ama nasıl? Ne yazık ki bu şikâyetler gelecekte de devam edecek gibi görünüyor!

 

Saffet Kuramaz

 

( Televizyon Programlarını Şikâyet Ediyor Dostlarım Ya Siz başlıklı yazı safdeha tarafından 21.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.