Bugün sizlere Türklerde olupta başka milletlerde olmayan örf,adet ve geleneklerimizden bahsedeceğim.

     Bu değerlerimiz ne İslam Ülkelerinde ne de diğer Dünya Milletlerinde vardır.

Hatta Asyadaki bir çok ülkede de bulunmaz.

     Nedir bu önemli değerlerimiz?

     Bazılarını sıralayalım;

1-Biz de sevgi karşılıksızdır.

2-Saygı yediden yetmişe herkese gösterilir.

3-Her Türk anasından asker doğar.

4-İyilik olsun diye yardım edilir.Kesinlikle karşılık beklenmez.

5-Her Türk ekmeğini misafiri,arkadaşı ve düşmanı da olsa karşısında ki ile paylaşır.

6-Elini yüzünü yıkamadan,Bismillah çekmeden sofraya oturmaz.

7-Su küçüğün,sofra büyüğün kuralına uyar.

8-Bir büyük yada misafir odaya girince ayağa kalkar.Ona yer gösterir.

9-Çocukları,korur,kollar ve sever.

10-Yardım gerekirse hiçbir davet ve karşılık beklemeden yardım eder.

11-Söz konusu Vatansa;Canını,malını ortaya koyar.

12-Kavga anında gözünü kırpmadan meydana dalar.

13-Savaşta,”Ölürsem Şehit,kalırsam Gazi!”emrine uyar.Her zaman kazançlıdır.

14-Hayır ve hasanatı çok yapmaya çalışır.Onun için;”Yemez yedirir,giymez giydirir!”Sözünü örnek alır.

15-Hayvanlara eziyet etmez.Daha çok hayvan beslemek için çalışır.

16-Onların aç ve susuz kalmaması için daha çok yerler yapar ,yapılanları korur.

17-“Komşusu açken tok yatan bizden değildir!”Hadisi Şerifince haraket eder.

       Ekmeğini paylaşır.

      Ve daha sayamıyacağımız yüzlerce değerlerimiz vardır.Siz hiç yarım ekmeğini bölen bir yapancı gördünüz mü? Biz de vardır.Üstelik yarım ekmeği ikiye değil,dörde böler bir de “Yarabbi çok şükür!”der.

Bu yüzden yabancılar Türk örf,adet ve geleneklerini bir türlü anlıyamazlar.Akıl ,sır da erdiremezler.Buna binlerce örnek vardır.

    Türkler yani bizler bunu iyi bildiğimiz için kendilerini eleştiren ve yoluna engel olmaya çalışanlara;

 ---“it ürür,kervan yürür!”sözüyle karşılık veririz.

       Türkiye’nin şu andaki kalkınması ,ilerlemesi ve her şeyini milli sermaye ile üretmesi yeni bir;

       TÜRK MODELİ’dir.

     O yüzden yabancılar Türkiye’nin Ekonomik gelişmesini bir türlü anlıyamıyorlar.

    Ve durmadan eleştiriyorlar!

    Nasıl üretiyor sunuz?

    Bunları kim yapıyor?

    Bu kadar parayı nereden buluyor sunuz?

    Kime satıyor sunuz?

   Bize niye akıl danışmıyor, para ödemiyor sunuz?

   Bizim modelleri neden almıyorsunuz?

        Almıyoruz işte.

      Bizim de kendimize göre modelimiz var.

      Adı da Yeni Türk Ekonomisi Modeli!

       Bu model ilerde en ince ayrıntılarına kadar yazılacak ve Türk İktisat Tarihinde örnek olacak,yabancı iktisatçılarda bu Ekonomik modeli örnek olarak göstereceklerdir.

     Bunu asla unutmayın.

     Bir örnekle yazımızı bitirelim;

    Almanya’da bir okulda görev yaparken teneffüste iki çocuk gördüm.Biri kraker yiyor,öteki bakıyordu.Bir süre seyrettim.Yiyen çocuk karşısındakine baka baka yemesine devam ediyordu.

     Dayanamadım;

---Evladım dedim,arkadaşaına da ver de o da yesin.

---Niye vereyim dedi?

---Onun yiyeceği yok.Alınca o da sana verir.

---Olmaz dedi.O da gitsin alsın…

     Yani bu kültürler de paylaşma diye bir olay yok.

    Sevgi bile karşılıklı.

    Atalar ne güzel demiş;

“Sev beni,seveyim seni!”

       Ama yeni Türk Modeli böyle değil.Bizim gelenek,görenek,örf ve adetlerimize dayanarak kuruluyor.

Bu da elbette uzun vadeli bir Ekonomik Sistem olacak.

    Bekleyelim ve görelim.

     “Görelim Mevlam neyler

       Neylerse güzel eyler!”

 

Kemal DOĞANAY

( Türk Modeli başlıklı yazı kemaldoganay tarafından 20.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.