Gazetelerde bir haber başlığı’’İnternetten Okey kahveciyi vurdu’’

’’Türkiye Kahveciler, Kıraathaneciler ve Büfeciler Federasyonu Başkanı Murat Ağaoğlu, sanal okey başta olmak üzere, İnternet ortamında oynanan oyunların kahveci esnafını olumsuz etkilediğini söyledi’’

Oysa ne güzeldi eskiden kahvehanelerde ya da ev de eş dost ile oynanan bilumum oyunlar. Sade okey mi, artık bilardo, masa tenisi, tavla dahi İnternet ortamında hiç tanımadığınız kişi ve ya kişiler ile oynanabiliyor...

Kimine göre güzel olsa da kimine göre de çok kötü bir olay. Oynadığınız kişiyi tanımıyorsunuz, taş çalma olayı ortadan kalkmış durumda, istediğiniz kadar küfür edebilirsiniz çünkü ortam sanal ne onlar sizi duyuyor, ne de siz onları...

Oyunu bırakıp her an çekilebilirsiniz sık sık yenilmeye başladıysanız eğer tavla da ya da okey de...Bahaneniz de hazırdır hemen. Ya o an da misafir gelmiştir eve, ya da fatura yatıracaksınızdır ve ya anneniz sizi bir yere alışverişe gönderecektir...

Kahve ya da Kıraathane denilen yerler bizim kültürümüzde çok eskiden beri var olan yerlerdir. ’’16. yüzyıldan beri, kahvehane Orta Doğu ülkelerinde erkeklerin toplandığı kahve gibi içecekler tükettiği, sohbet ettiği, kitap okuduğu ve çeşitli masa oyunları oynadığı yerlerin başında gelir’’

Yurdumuzda ki ilk kahvelerde 1550’li yıllarda İstanbul’da açılmıştır.’’17. yüzyılda, kahvehane Osmanlı Devleti sınırlarının dışında Avrupa’da hızla görülmeye başlandı ve kısa zamanda popüler oldu. Avrupa’da ilk kahvehane 1645’de Venedik de açıldı, daha sonra 1650’de Londra’da Jacob adlı bir Yahudi tarafından ilk kahvehane inşa edildi.’’

Duyuyoruz bazı yerlerde sadece bayanların girebildiği kahveler bile varmış. Sohbet edip çeşitli oyunlar oynuyorlarmış. Şimdilerde sigara da yasaklandı kahvelerde ve bilumum kapalı yerlerde. Her ne kadar kahveciler bu durumdan pek memnun olmasalar da başından, şimdilerde herkes bu duruma alışmış gibi görünüyor...

Atalarımızda ne demiş’’Bir acı kahvenin kırk yıl hatırı vardır’’ Her ne kadar Brezilya’da bolca üretilse de kahveyi meşhur yapan biz Türkleriz, çoğu ülkelerde herkes ’’Türk Kahvesi’’ diye sipariş etmektedir. Hadi arada bana kahve içmeye gelin beklerim. Sevgi ve saygılarımla...
( Bir Acı Kahve başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 14.10.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.