Makale / Toplumsal Makaleler

Eklenme Tarihi : 26.09.2016
Okunma Sayısı : 1345
Yorum Sayısı : 0

"kurtlar,kuşlar,bütün envai sinek, 

Bilir geldiğini zamanı tünek. 

Arada vasıta kırmızı inek, 
Yeşil otta,beyaz ayran gizlidir. 

/

Birer mahluk iken,kurt ile koyun, 

Arada düşmanlık bilmem ne oyun? 

Hocam,bilir misin içtiğin suyun 

İçinde ateş-i suzan gizlidir."


dizeleri ile ne güzel anlatmış, hayatın gizemini, Osmaniyeli, Merhum Ozan Halil Karabulut.


Yeşil ottan içilebilen beyaz ayranı bize sunan ilahi kudret, içilen suyu, iyonlarına ayrıştırdığımızda da Yanan ve yakan (hidrojen, oksiyen) iki maddeyi çıkarır karşımıza.


Evet, beşikten mezara ve sonsuzluğa doğru yol alan insanda da nice duygular, özlemler,

sevinç ve elemler gizlidir.

 Neyi ararsak, onu görürürüz. Arayış kriterlerimiz önemlidir

Kimini gizler, kimini gösterir, kimini de muhatapları keşfetsin ister.

Hangi yanını pazara sunmuşsa insanoğlu, onunla tanınıyor ve iz bırakıyor işte.

Bazen de insan, kapalı devre çalışan duygu durum modunda yaşıyor, meziyet ve iyi hallerini, üzüntülerini dillendirmeyi, "merhamet, hürmet ve ilgi dilenciliği" olarak kabul edebiliyor.


Kişi bilmediğinin, tanımadığının düşmanıdır. Gelecek kaygısı, doyumsuzluk,makamı, menfaati garantiye almak için, yapay düşmanlar üretir insanoğlu bazen.

Oysa koca kainat, tüm canlılara yetecek kadar büyüktür.


Cemiyet içinde, halkın ve hakkın hamuruna karışıp eriyebilen bir insan;

hiçbir aidiyet, tarafgirlik ile, eylem ve söylem geliştirmemelidir.

Denizlere karışan ırmağın suyu, artık deniz kimliği ile anlam bulmuştur.

Yaşadığımız evreni, zaman ve zemini, cennete çeviremenin bir yolu da budur.


Ali Rıza MALKOÇ

26/09/2016 Samsun

#armozdeyis

www.arm.web.tr


( Gizli Kalmasın başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 26.09.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.