Ben çocukluk yıllarında basketbol sporuna çoraplarım sayesinde aşina oldum ilk önce. Daha ilkokula gidiyorken, çoraplarımı önce anneme çıkarttırır, top gibi yuvarlaklaştırır sonra da uzak ta bir yerlere, hele de o uzak yerde bir çamaşır sepeti varsa basket atar gibi sallardım, annemden de sopayı yer kıçımın üstüne otururdum. Küsmezdim, kızmazdım sonrasında çoraplarıma onların yüzünden şaplak yedim diye... 

Eski ya da bir tarafı yırtık çoraplar geçerdi bazen elime üç beş tane. Onları elime geçirir kukla gibi oynatmaya konuşturmaya çalışırdım. Arkadaşlarım, mahalle bebeleri gülmekten yerlere yatardı. Kışın babaannemizin eli ile ördüğü yün çoraplar olurdu, onları giyerdik. Öyle sıcak tutardı ki ki o yün çoraplar ayağımızı, o çoraplar ile ayaklarımız fırın gibi olur, babaanneme çokça dualar ederdik...

Bayramlarda çoğu kere bize harçlıkları para olarak veremeyen komşularımız ya da büyüklerimiz, mendil, çorap tutuştururlardı elimize, çok kaliteli çoraplar değilse de yine de yarım elma gönül alma misali biz bebeleri sevindirirlerdi...

Piyasada o kadar çeşit ve kalite de çoraplar var ki... Elli kuruştan başlayıp yirmi otuz liraya kadar bile çıkabiliyor bu çorapların fiyatları. Tabi ki kalite de ona göre. Çorap alırken kaliteye dikkat etmek lazım. Meşhur atalar sözüdür ''Ucuz etin yahnisi yavan olur.'' derler...

Bir de kokan çoraplar var değil mi? Öyle zor bir durumdur ki hem ayağı ve çorabı kokan insan için hem de o ortamda bulunup o kokuyu çeken insan için. Çoğu zaman ayağı kokan insan, ayağının koktuğunun farkında olmuyor. Koktuğunu fark eden insan da karşısında ki iyi bir arkadaşı veya dostu ise hemen söyleyemiyor. Bir tarafta burun direkleri kırılıyor. Diğer tarafta farkında olmayan insan da kalkıp gitmiyor. Artık pencere açmalar mı odaya sprey sıkmalar mı çaktırmadan. Sonunda her şey deneniyor...

Başımıza çorap örenleri de unutmamak lazım. Hani 15 Temmuz ve sonrasından bahsediyorum canım. Bir kısmı da müttefik filan diye geçiyor bunların. Allah ellerini ayaklarını birbirine dolandırdı da çok şükür yer ile yeksan oldular. Türk Milletinin başına çorap örmeye kalktılar, o çoraplar kendi başlarına geçiverdi bir an da. Siz siz olun her zaman çorabın iyisini alın ve iyi adamlar ile arkadaş, dost olun. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Çoraplarım İle Dostuz başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 22.09.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.