Zordur bir şehre ait olmak; o şehrin yüreğine dokunmanız gerekir.
Soluduğunuz havayı,içtiğiniz suyu,bastığınız toprakları hak etmeniz gerekir.
Bir yerde doğmak ya da yaşamak o yeri hak ettiğiniz  veya o şehirli olduğunuz anlamına gelmez.
Nice insanlar vardır; doğar,büyür sonra da sessiz sedasız ölüp giderler.
Sorumlulukları yalnızca kendilerine,evlerine ve ailelerine karşıdır. Oysa yaşadığı şehre ve birlikte yaşadığı 
insanlara karşı da görevleri olduğunu aklından çıkarmamalı insan.
Bir gün Iğdırlı bir yazarla tanıştım.Burada doğmuş ve küçük yaşta ailesiyle birlikte Batı'ya göç etmiş.
O gün bu gündür merak edip bir kere bile ''sözüm ona!'' memleketine gelmemiş. 
Yeni çıkardığı Kitabının imza günü için buradaydı ve birçok kitap satmıştı.
Sohbet esnasında :'' iyi ki IğdırlıyımIğdırlı olmaktan gurur duyuyorum.''dedi.
Dayanamadım :'' Siz asla Iğdırlı olamazsınız , bu şehri hak etmiyorsunuz.'' dedim.
''Işığınızı kendinize ve başkalarına gösteriyorsunuz, bu şehre hiçbir katkınız olmamış ki.
Bu nedenle  Iğdırlıyım deme hakkınız yok!''
Ağır konuştuğumun farkındaydım, amacım hem O'na hem de orada olanlara mesaj vermekti.
İşte bu düşünceden hareketle,''IĞDIR'IN YÜREĞİNE DOKUNANLAR'' adlı bir yazı dizisi hazırlamaya karar verdim.
Bu yazı dizisinde burada doğup büyümemiş olsa da göğsünü gere gere '' Ben Iğdırlıyım!''
diyebilecek; bu şehre emek vermiş,havasını,suyunu,toprağını hak etmişIğdır'ın yüreğine dokunan
insanları tanıtmaya çalışacağım.
Hepsini tanıtmam mümkün olmayabilir, bazıları yaptıklarının bilinmesini istemeyebilirler. 
Bu da son derece saygı duyulması gereken bir tavırdır.
Ben gene bütün kapıları zorlayıp, o kapıların ardındaki kişilerin Iğdır'ımız için yaptıklarını anlatmaya
ve onları sizlere tanıtmaya çalışacağım.
Iğdır'da yaşıyorum,Iğdır'ın ekmeğini yiyorum,havasını soluyorum,toprağına basıyorum,suyunu
içiyorum ve ben de Iğdırlıyım diyebilmek için elimden gelen çabayı sarf ediyorum ve sarf etmeye devam edeceğim.
Umarım bir gün göğsümü gere gere ben de ''IĞDIRLIYIM!'' diyebilirim.


Saygılarımla

Sebahat Karagöz


( Bir Şehrin Yüreğine Dokunmak başlıklı yazı S.Karagöz tarafından 19.09.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.