Yaklaşık kırk beş yıllık bir süreden beri bugünleri kurgulayarak teşkilatlanan ve ülkemizin en önemli kurumlarına kadar sızan FETÖ’nün estirdiği şiddet ve terör bir yana, belki de oluşturmak istediği şey, dinî cemaatler hakkındaki algıydı…
 
                Vatandaşlar arasında zaman zaman kulak misafiri olduğumuz bir takım olumsuz söylemler, gerçekten rahatsızlık verecek derecededir. Çünkü cemaatler üzerinden aslında Allah’ın dinine vurulmaktadır…
 

·         ‘Al birini vur ötekine’,

·         ‘Aslında dini, sosyal hayata bulaştırmamak gerekir’,

·         ‘Ulusalcılar, başından beri haklılar’,

·          

·         ‘Bütün tarikatları, cemaatleri yasaklayacaksın’,

·         ‘Laiklikten ödün vermeyeceksin’,

·         ‘Meğer Mustafa Kemal, sonuna kadar haklıymış tekke ve zaviyeleri kapatırken’

·         ‘Peygamber zamanında, mezhep ve tarikat mı vardı?’,

·         ‘Mezhepler ve tarikatlar dinleştirildi’,

·         ‘Falan bakanlık, Fetö’den kalan açıkları filan cemaatten doldurmaya çalışıyor’
 
Bunun gibi bir çok ifade havalarda uçuşuyor!..
 
                Oldukça tarihî derinliğe sahip olup da çizgisini hiç bozmadan güzel Anadolu’muzun manevî mimarları ve onların mensupları vardır ki, bizler millet olarak onlara minnettarız..
 
                Hoca Ahmet Yesevî, Ahi Evran, Somuncu baba, Hacı Bayramı Veli, Akşemsettin, Tapduk Emre, Yunus Emre, Mevlana Celalddin Rumî, Sadreddin-i Konevi, Niyazi Mısrî, Hacı Bektaş-ı Veli, Sarı Saltuk, Şeyh Edebalî, Emir Sultan, Molla Güranî, Ebul Vefa, Molla Hüsrev, Zembilli Ali Efendi, Abdulkadir Geylanî, İbrahim Ethem hazretleri gibi mübarek zatların ve müntesiplerinin faaliyet ve icraatlarını asla görmezlikten gelemeyiz!..
 
                Bunlar arasında istikametini bozup da, şeyhini, mürşidini bir nevi ilahlaştıranlar varsa, biz onları mevzubahis etmiyoruz… Yani sapkın olanlara dinî cemaat denilmesi zaten yanlıştır…
 
                Anadolu’nun Müslümanlaşmasında bu vb. kişilerin katkıları inkâr edilemez…
 
                Bunlardan günümüzde olup da, siyasete bulaşmayan ve sadece demokratik hak diye, seçimden seçime gidip oyunu kullananlar vardır ki, onlar vatana, millete hizmet edecek manevi öncüler yetiştirmekle meşguldürler…
 
                Cihad, Hizbullah, İslam, imam, hoca gibi bazı dini kavramların içini boşaltıp bilinçli olarak terörize eden örgütleri bahane ederek halkın, samimi olan cemaatlere karşı kışkırtılması ciddiyetle oluşturulmaya çalışılan bir algı operasyonudur…
 
                Böylesi toptancı bir yaklaşımla dini cemaatlere önyargılı davranmak, iç barışı hakikaten zedeler…
 
    Dâhili ve harici düşman ve hainler, mütedeyyin halkımız üzerinde bu noktada başarılı olurlarsa nihaî emellerine ulaşmış olacaklardır…
 
    Bütün bunları söylerken, Kitap ve sünnete aykırı tutum ve davranışlar meydana geliyorsa, ona da müsamaha etmeyelim…  Meseleyi bilenler tenkit ederek düzeltmeye çalışsınlar, yetkililer de denetimlerini daima sürdürsünler…
 

    Hiç kimsenin, kendi mezhebini, tarikatını, dernek ve vakfını dinin yerine koymaya hakkı yoktur…

   ‘Allah katında tek din vardır o da İslam’dır.’ (Al-i İmran Suresi, 19)
 
   İstisnasız tüm cemaatlere ajanların sızdığı ve o cemaatleri dejenere etmek suretiyle itibarsızlaştırmaya çalıştıkları da bir realitedir…
 
   Hâsılıkelâm bu konu çok hassas ve önemli bir konudur azami derecede dikkatli olmayı gerektirmektedir vesselam…
 
 
MFK
( Cemaatlere Karşı Algı Oluşturmak başlıklı yazı MFK tarafından 29.08.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.