Yurdun çeşitli yerlerinden başkentte ki büyük kongreye, akın akın geliyorlardı tamamına yakını hava yoluyla. Eee, tabi nasıl geleceklerdi ki hepsi de sinek olduğuna göre, deniz yoluyla ya da otostop yaparak, yürüyerek gelecek halleri, durumları yoktu. Her ne kadar bazıları çaktırmadan başkente seyahat eden otobüslere binip, müşterilere, muavine kendilerini belli etmeden gelmeye çalışsa da bazılarının da yolcular tarafından gazetelere ve sinekliklere ölü bir şekilde vesikalık fotoğrafları çıkacak ve telef olacaklardır... İnsanlarda boşuna demiyorlar her halde ''En iyi sinek ölü sinektir. Ölmeyen sinek inektir.'' diye... Arkadaşları olan sineklerde de peşlerinden ''Onlar ölse de bizim kalbimizde yaşıyorlar.'' diyerek arkadaşlarını unutmadıklarını göstereceklerdir...




Şehrin en büyük çöplüğü seçilmiştir haliyle bu büyük ve olağanüstü 867. Sinek Kongresi için. 867. Kongre ne alaka çok fazla kongre mi yapıyor bunlar diyeceksiniz ki haklısınız o konuda. Normal şartlarda bile beş on günlük ömürleri olduğu için sinek vatandaşların, üç günde bir, haftada bir, hatta bazı olağanüstü hallerde üç beş saatte bir bile kongre yaptıkları oluyor yani, böyleyken böyle, bilmem anlatabildim mi?




Sineklerin kongre alanına gelişi de haliyle ortalığı hem velveleye vermiş hem de vızıltı sesleri bütün kongre alanı çöplüğü kaplamıştır. Sin Baş yani Sinek Yönetimi Başkanlığı her zaman ki gibi üç baba sinekten yani Kupa Sineği, Maça Sineği ve Karo Sineğinden oluşmaktadır. Sin Baş yani Sinek Yönetimi Konseyinin başı Kupa Sineği ''Herkes tamam mı arkadaşlar eksiği ile fazlası ile telef olanı ile olmayanı ile'' dedikten sonra, arkalardan bir sinek ''Tamamdır Kupa Sineği şu an da yedi yüz yirmi altı milyon sekiz yüz on üç bin alt yüz doksan beş sinek teşrif etmiş olup kongremize, gelirken bir milyon iki yüz on üç bin beş yüz yetmiş dokuz sineğimiz bir şekilde telef olmuşlardır bilgilerinize arz ederim.'' Etrafı her kongrede olduğu gibi telef olan sinekler yüzünden hüzün kaplamıştır. Kupa Sineği diğer sineklere dönerek ''Arkadaşlar buraya gelirken telef olan sinek kardeşlerimiz için hepinizi altmış sinek vızıltısı süre kadar saygı duruşuna davet ediyorum.'' der. Vızzzzzzzzzzzzzzzzzzz ve vızzzzzzzzzzzzz lamalar devam eder bir müddet.




En baş Kupa Sineği Sin Başın da başı, sazı tekrar eline alır ve bir iki vızır vızır vızıldadıktan ve iki üç öksürüp, aksırıp, osurup, tıksırdıktan sonra lafa son sürat dalar. ''Arkadaşlar bildiğiniz gibi zor bir dönemden geçiyoruz, niye zor bir dönem diyoruz bu döneme, hepiniz biliyorsunuz ki insanoğlunun faydalandığımız yiyeceklerinin kalitesi eskisi gibi değil, hormonlu gıdalar üretiyorlar yıllardır. Dolayısıyla hem sivrisineklerimiz hem de karasineklerimiz bunlardan olumsuz olarak etkilenmektedir. Yakın bir zamanda da bu insanoğlunun hormonlu gıdalardan vazgeçeceğine ait bir belirti, bir emare de görünmüyor. Bu da bizim konduğumuz besinlerde ve sivrisineklerimizin emdiği kanlarda haliyle kaliteyi oldukça düşürüyor.'' vızzzzzz ve vızzzzzzzzzzzzzzz sesleri birden bütün çöplüğü kaplamıştır. Bütün sinekler insanoğlunu hormonlu gıdalar ürettikleri için protesto etmektedir... ''Ne yeni ballarda eski balların tadı var, ne yeni reçellerde eski reçellerin tadı var, ne de yeni peynir ve tereyağlarında eski peynir ve tereyağlarının tadı var. Ah bu insanoğlu mahvetti biz sineklerin sağlığını da kendi sağlığını mahvettiği gibi.''




Daha sonra sivrisineklerden birisi söz alır. Kupa Sineği ''Buyurun sizi dinliyoruz. Sayın Sivri'' der. Sivri Sinek kanatlarını bir düzelttikten sonra lafa girer. ''Biz sivrisinekler karasineklere nazaran daha zor durumdayız arkadaşlar. Besinlerin hormonlu olmasından dolayı kanların da kalitesi çok düştü haliyle, kaliteli kanlara sahip insanlar bulamıyoruz. Ha bir de bunların içinde kansızlar var az da olsa onlara yanaşıp zaten hiç kan alamıyoruz. O kansızları bu toplumdakiler de hiç sevmiyor ve onlara bölücü mü ne diyorlar.'' vızır vızır vızırdamalar devam etmektedir. Sonra Sivri devam eder konuşmasına ''Arkadaşlar emdiğimiz kanların grupları da farklı farklı hepsinden değişik lezzetler alıyoruz en zor bulunan kan grubu ki insanlar ona 0 Rh negatif diyorlar, ancak yüz kişide bir insanda çıkıyor. A Rh pozitif ise en çok bulunan kan daha bir dolu bu insanoğlunun isimlendirdiği kan grupları var. Hepsinin harfine göre, artısına eksisine göre tatları ayrı ayrı.'' Lafını bitirmemiştir Sivrisinek ''Bir de arkadaşlar bundan yüz yıl öncesine nazaran durumlarımız çok farklı eskiden insanoğlu bizi daha zor avlıyor yok ediyordu haliyle kolay kan emiyorduk. Şimdilerde insanların toplumlarında bizden daha başka insan kan emiciler de türedi, bizi mum ile aratıyorlar diyeyim yani. Teknoloji de çok geliştiği için artık kapalı mekânlarda çocukların ve diğer insanların kanlarını hiç kolay ememediğimiz gibi, yakalanmamız da çok kolay olmaktadır. O sebep ile buradan bütün sinek kardeşlerimize sesleniyorum, bundan sonra daha dikkatli olsunlar. Diyeceklerim bu kadardır Sayın Başkan.''




O sırada uzaktan yoğun bir gürültü gelmektedir. Baştan farkına varamazlar karasinek ve sivrisinekler. Gürültü yavaş yavaş yaklaşmaktadır. İçlerinden bir kaçı kokuyu da alınca bunun bir sinek ilaçlama arabası olduğunu ve köklerini kurutmaya geldiğini fark etmişlerdir hemen feryat ve figana başlarlar. ''Arkadaşlaaaaaar Büyük Şehir Belediyesinden baskın vaaaaaaaaaaar kongremiz burada sona ermiştir, herkes başının çaresine baksın dağılıyoruuuuuuuz, bir daha ki kongreye kadar, kaçan kaçar, kalan sağlar bizimdir telef olanlara Allah rahmet eylesiiiiiiiiiiin. Geride kalan öksüz ve yetimlerine de Allah sabırlar versin.'' 

( Çok Önemi Bir Kongre başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.08.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.