TASAAVUF ILAÇLARI  (1) TÖVBE 


İnsan oğlu yaşamı boyunca çok günahlara girer bu günahları bir hastalık olarak kabul ettigimizde gidilecek doktor vardır. 
O gidilecek doktor tasavvuf dur o tasavvuf doktoru size öyle  ilaclar verirki bu ilaclar sizi dunya ahret saadete götürür bu ilaçları kissadan hisseler ayetler ve şiirlerle sizlere anlatmaya çalışacağım ilk ilaç tövbe den başlayalım  ?


Ilk ilaç Tövbeyi kullanın 
Tövbe ; "Güneş batıdan doğmadan önce kim tövbe ederse, Allah onun tövbesini kabul eder

Furkan 68-70 / Yine onlar ki, Allah ile beraber (tuttukları) başka bir tanrıya yalvarmazlar, Allah'ın haram kıldığı cana haksız yere kıymazlar ve zina etmezler Bunları yapan, günahı (nın cezasını) bulur; Kıyamet günü azabı kat kat arttırılır ve onda (azapta) alçaltılmış olarak devamlı kalır Ancak tevbe ve iman edip iyi davranışta bulunanlar başkadır; Allahı onların kötülüklerini iyiliklere çevirir Allah çok bağışlayıcıdır, engin merhamet sahibidir

Zirrü'bnü Hubeyş anlatıyor: "Saffân İbnu Assâl el-Murâdî (radıyallahu anh) bize, Resülullah (aleyhissalâtu vesselâm)'ın şöyle söylediğ'ini rivayet etti: "Mağrib cihetinde bir kapı vardır Bu kapının genişliği -veya bunun genişliği binekli bir kimsenin yürüyüşüyle- kırk veya yetmiş senedir Allah o kapıyı arz ve semaları yarattığı gün yarattı İşte bu kapı, güneş batıdan doğuncaya kadar tevbe için açıktır. Yüce rabbim bizlere bunca imkanı vermisken biz nerden kaçarız bizi huzara ve saadete erdirecek olan tövbe den neden kaçarız insan kendini biraz hesaba çekmeli ömür dediğimiz su misali akıp gidiyor gelin biz bunu guzel bir duamızla süsleyelim kendi yazmış oldumgum  bir YALVARIŞ DUA ile devam edip rabbimizden tövbelirimizi ve dualarimizi kabul etmesini el açıp isteyelim .

YALVARIŞ DUA

Ey geceden gündüzü soyup çıkaran Rabbim!
Ey Güneş’i yoluna koyup kendi halinde yürüten Rabbim! 
Sen can vermezsen Ay ve yıldızlar çürük hurma sapı gibi kalır.
Ey yeşil ağaçlardan kırmızı ateş çıkartan Rabbim! 
Ey çürümüş kemikleri diriltip can veren Rabbim! 
Sen ki bize yeryüzünü boyun eğdirdin.
Bizi onun dağların da,tepelerinde, 
ovalarında omuzlarında gezdirdin.
Sen kullarını lûtfunla ağırlayansın. 
Bunları yapan şüphesiz Sen’sin! 
Sen her şeye Kadir, Muktadirsin.
Yarabbi Sen üstümüze Gökkubbeyi çatı yapansın! 
İçine ışıklar saçansın yıldızları birer kandil yapansın!
Yarabbi! Sen bulutları evlek evlek yürütensin. 
Onları şelale yapıp şarıl şarıl akıtansın.
Sen takva sahiplerini kurtuluşa erdirensin. 
Yarabbi! Sen Yusuf’u kuyudan çıkarıp Mısır’a hükümdar edensin 
Yarabbi! Sen kralı sevdiğin kuluna esir edensin. 
Yarabbi! Sen Sen’den isteyeni kurtuluşa erdirensin. 
Yıllarca ehli keyfini bir mağarada uyutup yıllar sonra uyandıransın.
Yarab! Bizlere zakkum ağacında kaynayan kızgın yemek verme.
Bizi tutupta cehennemin ortasından sürüme.
Üstümüze kaynar sular dökme .
Bizlere ince ipekten, parlak atlastan elbiseler giydir.
Senin lûtfunun şulesidir en güzel dilekler.
Senin lûtfunla ulviyet kazanır melekler.
Bizlere Yüce Kudretinle merhamet eyle. 
Sen yüceler yücesisin. 
Senin kibriyanı anlayacak akılla, imanla ile donat bizi.
Sen ki Güneş doğmadan, nimetlerini 
şafağın kanatlarıyla ufkun dağarcığına, 
Şiraze gibi koyansın .
Yarabbi! Sen o doğan Güneş’i 
bir gelincik gibi yarasının kanatlarında, 
gecenin kundağına sarıp sarmalayansın.
Hüküm, hikmet sahibi Sensin.
Göklerin ve yerin sahibi Sensin 
Senin izzetini, Sana olan ibadetin lezzetini ver .
Sen merhamet edensin. Sen açılan elleri le edilen duaları kabul edensin.
Bizim her yerimiz kir şefaatinle nurunla yıka bizi.
Biz aciz kullarından merhametini esirgeme 
sen merhamet sahibi Yücenin en yücesisin .. 

Amin 

Harun YILDIRIM 

( Tasaavuf Ilaçları 1 başlıklı yazı Harun Yıldırım tarafından 25.08.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.