Bana okuduğun kitabı söyle sana kim olduğunu söyleyeyim. Hadi ya var mı böyle bir şey? Bunun gibi gazetelerde bir sürü abuk sabuk her gün cümleler kurulur. Bana nasıl uyuduğunu söyle sana kim olduğunu söyleyeyim. Ne olacak sonra? Kim olduğumu sen mi bana söyleyeceksin? Hayır, yani nasıl uyuduğumu ben biliyor muyum sanki? Uykuda bir şeyin farkında değilim ki zaten. Sağ tarafa yatıp uyuyorsan sağlam karakterli birisin demektir. Yok, tersi sol tarafa yatıyor isen yine sağlam karakterlisin lakin sabırsız birisin. Üstünü açıyor isen belli ki özgürlüğüne çok düşkünsün sen. Yok, sıkı sıkıya yazın bile üstünü örtüyor isen sanki biraz korkak gibisin. Diyeyim yani...



Daha o kadar çok ki bu saçmalıklar magazin gazetelerinde. Bana çiğnediğin sakızın markasını söyle sana kim olduğunu söyleyeyim. Bakar mısınız? Sakızı hızlı çiğniyor isen, sen sinirli bir adamsın demektir. Yok, daha yavaş çiğniyor isen sabırlı bir adam var demektir karşımızda, bunu da karakterine yansıtmışsındır mutlaka. Hadi ya nereden bildiniz öyle, iki sakızı cak cak yapmaktan? Sakızı iki kere patlatıyor isen hayatı çok seviyorsun demektir. Yok ikiden fazla ve durmadan peş peşe patlatıyor isen hayata karşı biraz daha mesafelisin demektir. Böyleyken böyle diyeyim yani...



Bana hangi tuvalete gittiğini söyle sana kim olduğunu söyleyeyim. Hani derler ya bir sözümüz var hem de meşhur ''Adam olacak çocuk ...okundan belli olurmuş.'' derler. Alafranga tuvalete gidiyorsan modern yapı da birisin demektir. Yok, alaturka tabir edilen bir tuvalete gidiyorsan çok sabırlı bir insan tipi çıkıyor bu sefer karşımıza. Üüüüf daha neler neler var. Beyaz tuvalet kâğıdı kullananlar daha titiz oluyorlarmış. Vallahi ben demiyorum. Bunu da İsviçreli Bilim Adamları kırk sekiz yıl araştırmışlar, bu sonuçlar çıkmış karşımıza. Aslan bu İsviçreli Bilim Adamları, onlarda olmasa halimiz harap zaten. Neyse devam edelim. Tersi durumda renkli tuvalet kâğıdı kullananların ise renkli tuvalet kâğıdı gibi hayatları da gayet renkli ve tantanalı geçiyormuş...



Filtreli sigara içenler iş hayatında daha bir başarılı oluyorlarmış ve zengin olma ihtimalleri daha yüksekmiş. Oysaki filtresiz sigara içenlerin de içinden zengin olabilecekler çıkıyorsa da zaman zaman genellikle bir çoğu hayatını Orta direk olarak sürdürüyormuş. Ayrıca filtreli sigaranın yanında rakı içenler farklı karakterde, bira içenler ise daha farklı karakterde davranışlar sergiliyorlarmış. Rakı içenlerin evlilikleri daha bir düzgün giderken, bira içenlerde ise zaman zaman sorunlar yaşanabiliyor ve psikologlar devreye girebiliyormuş.



Bana hangi ev de ya da evlerde oturduğunu söyle? Bakalım durumlara hemen. Havuzlu bir villa da oturuyorsan yüzde doksan dokuz nokta dokuz kalantor ve ensesi kalın bir adamsın demektir. Herhalde üç kuruşluk memur maaşı ile villa da oturacak adam zor bulunur. Apartman dairesinde isen o da haliyle semte göre değişecektir. Ya esnafsın ya da orta halli bir memur olabilirsin. Gecekondu da oturuyorsan zaten senin yaşadıkların her zaman çiledir, sabırlısın demektir bu da.



Eğer ki hayali ihracat ya da yolsuzluk benzeri şeyler yapıyorsan zaten kim olduğunun, adının bir önemi yok. Vatan haininin birisin demektir. Milletin kuyusunu kazıyorsan, rüşvet yiyor isen, askere, polise silah sıkıyor isen, adın sanın hiç önemli değil, bu millet bir sürü haini gömdüğü gibi tarihin çöplüğüne seni ve senin gibileri de gömecektir, hiç merak etme.



Ne yaptığınızın ve kim olduğunuzun bilincinde olun her zaman ki hainler, alçaklar karşılarında inançlı, imanlı bilinçli bir vatandaş topluluğu bulsunlar ve şaşırsınlar, şaşırdıkça da elleri ayakları birbirine dolaşsın. İyi ki Türk ve Müslüman doğmuşuz. Çocuklarımıza da kim olduklarını hiç bir zaman unutturmayalım ki yaşadığımız topraklar daha da bir güzelleşsin, daha bir yaşanılır ülke olalım. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Bana Ne Yaptığını Söyle Sana Kim Olduğunu Söyleyeyim başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 24.08.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.