O bölgenin; en İyi bir omlet ustasıydı. Sam amca

Yılların tecrübesiydi. Artık işini ezbere yapıyordu. 

En sevdiği müşterisi Yahudi Rockfield ailesi idi. Adeta parmaklarını yerlerdi, Sam amcanın omletini yerken. 
Sam amca para almazdı Yahudi Rockfieldler den. Çünkü; bu tezgahı kurarken az yardım etmemişlerdi Sam amcaya… Aile zengin mi zengin, asil mi asildi. 
Sam amca para almazdı ama. Her zaman yüklü bir bahşiş bırakırlardı masaya.

Büyük bir çiftlik te üç köpeği ile birlikte yaşıyordu Sam amca.
Büyük kız kardeşi Elizabeth; Britanya da. 
Küçük erkek kardeşi ise orta doğuda yaşıyordu. İkisinin de durumu iyi idi. Sık sık bir araya gelir görüşürlerdi. 

Sam amcanın çiftliği büyük olduğu için; Üç köpeği vardı. 
Yaşlı olan Fetoş; çiftliğin iç kısmında. Pkkoş ve Deaoş çifliğin dışındaydı. Yaşlı Fetoş ile Pkkoş u daha yavru iken Ermeni bayan Manukyan dan. Deaoş uda orta doğuda bir Yahudi den Almış tı. 

Neyse gelelim omlete; 
Çalışkan adamdı sam amca. Bu işler plansız olmaz derdi. Geceden başlardı hazırlığa. Kimse uyanmadan düşerdi yola
Maksat; sabaha güzel bir sürpriz olsun!

Kolay gelmemişti bu duruma sam amca. Az mı Kızılderili öldürmüştü bu çiftliği kurabilmek için. 
Komşuları ile arası pekiyi olmadığı için müşterileri hep yabancı idi. Avrupalılar, Araplar, Afrikalılar ve Tükler bayılıyorlardı Sam amcanın omlet ine. 
Sam amcanın omletinin bütün sırrı da buradan geliyordu!

Sam amca; yumurtayı Afrikalılar dan. Yağı Araplardan. Peyniri Avrupa dan alır. Birde üstüne; Türkiye den kekik ektin mi… Harika olurdu lezzeti.
Omletin bütün sırrı da kekik idi. Aman kimse duymasın.
Aslında hiç sevmezdi Türkleri ama ne yaparsın ekmek parası.

Sam amca en sevdiği köpekleri Pkkoş ve deaoşa tasma takmaz çiftliğin dışın da tutardı.
Sevmediği müşterileri Tükler ve Müslümanların bahçesine köpeklerin girmelerine göz yumar. Türklerin çocuklarını ısırmalarına için için sevinirdi 
Herhangi bir olay olduğunda; "benim köpeğim değil onlar, ben sadece bazen yemek veririm onlara” diyordu.
Ama köpkleri onlar her saldırdığında onları gizli gizli ödüllendirirdi!

Büyütmek lazım dı bu omlet işini. 

Yoksa Çinli midir, Japon mudur her neyse kapacak bütün müşterileri. 

Birde elinde orağı ile dolaşan Çekiç kafalı bay Putin oda az değil hani! 

Yalnız bu ara Türklere bir haller oldu. Geçenlerde yaşlı köpeği Fetoşun gayri meşru çocuklarını, Türkler; kendi bahçelerinden taşla sopayla, ta sam amcanın çiftliğine kadar kovalamışlar köpeklerini!
Birde eskisi gibi, pek yemiyorlardı omletinden. 

Aman canım yemezlerse yemesinler. Onlara da diğer meşhur spesiyali kol böreği var!

Hem nesi varmış omletinin?
Neymiş; kan kokusu varmış omletin de. Birde civ civ tüyleri çıkıyormuş omletin içinden! 
Sam amcanın kabahatimi? 
Kırdığı cevizlerden pardon… Tavaya kırdığı yumurtalardan; civcivler çıkıyorsa!



( Sam Amcanın Omleti başlıklı yazı gölge06 tarafından 23.08.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.