* İnsan sevgisi kişiyi Allah aşkına ulaştırır.


* Bu alem iyi ki zıtlıklarla dolu.


* Ne olduğunu baştan bilerek içine girdiğin olaylarda zikzaklar çizmek karakter zaafiyetidir.


* Sıkça fikir ve duygular değişiyorsa temelleri zayıftır.


* Kur'an' ın ve mana aleminin lafzını kavrayanlar huzur içindedir.


* Nefsini terbiye ile kontrol altında tutamayan insan ; ahlaken risk altındadır.


* Endişe ve ümit !.. Ne kadar zıt ama elzem duygular yan yana..


* Bir takım şeylere doyumlu olmak ; nezaketsiz olmayı ve umursamazlığı yaratmamalıdır.


* Etme bulma dünyasında yaşadığını unutanlar neticede mislincesine müstehak olurlar.


* Konumunu göz ardı edenlerin iddia ve oyunlara malzeme olmaları muhtemeldir.


* Avuntuları sığca tesellilere yüklemek ; etrafınızdaki riyakar rağbetler ve sahte takdirlerde kelepir yağmalanmalara sebep olur.


* Geçip gidiyor hayat bağıra çağıra .Hangimiz farkında.


* Sevmek ibadet gibidir.


* Mağrur olmakla kaba olmak ayrı sıfatlardır.


* Gözlerdekileri okuyabiliyorsanız konuşmak teferruattır.


* Söz tokattan daha güçlüdür.


* Hiç kimsenin umut ve hayalleri ile alay etmeyin.


* Umutlarınızı doyurun


* Sevgi ; kurak gönüllere bir rahmettir.


* Seçimle ve atanmış olarak işgal edilen makam ve mevkiler daima baki ancak şahıslar geçicidir. Bu düsturun unutulmaması temsil edenlerin lehinedir.


* Kötülük kolay iyilik ise müşkül ve emek ister.


* Maliyeti sıfır olan sevgi her dağıtılışında sahibine kar olarak döner.


* Şehvet sevgiyi erozyona uğratır.


*Evlenip yuva kurduğunda bile ; arayıp çeşitli yemek tarifleri alınan kadına " anne " denir.


 

( Yaşam Heybemden - 40 - başlıklı yazı KENAN KOÇ tarafından 19.07.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.