Siyasi görüşü ile vatan sevgisini hala ayıramamış olanlara dilim döndüğünce bir şey anlatayım; umarım anlaşılabilir yazdıklarım

Pek öyle futbolla alakam olmasa da Beşiktaş futbol takımını; ta çocukluktan beri severim.Şimdi düşünün; Fenerbahçe veya Galatasaray ın yabancı bir ülke ile… Örneğin; Yunanistanın Panathinaikos FC ile bir spor karşılaşması var. Bende tutmuş “Yunanistan ı tutuyorum” diyor ve panathinaikos için tezaurrat yapıyorum. İşte en büyük alçaklık budur.
Her ne olursa olsun fener veya cim bom ile çok sert karşılaşmalar, tartışmalar, kavgalar yaşamış olsam bile onlar bir Türk takımıdır ve benim bir Türk olarak yabancı takımı tutma gibi bir lüksüm olamaz…

Hiç unutmam soma faciası olmuş yüzlerce insanımız ölmüştü… Ertesi sabah Ankara Batı kentte Metro duvarları ve bazı bahçe duvarlarına aynen şöyle yazılmıştı; (Tayyep soma nın hesabını soracağız) yani bunu yazan kişiler direk olarak cumhurbaşkanına maden faciasını sen yaptın diyordu…

Ankara garında patlama olmuş onlarca genç insan ölmüştü.  Spor yaptığım yerde iki bayan aynen şöyle diyordu; (mit yapmış ayol tayyip yaptırmış) Şimdide bu alçakça darbe için şöyle deniliyor (başkanlık için yapılan bir senaryo)


Dünyanın birçok ülkesinde olması mümkün olmayan bir şey oldu. Halk canı pahasına ağır silahlara rağmen ülkesini korudu. Buna bile çamur atan kişiler var. 

Feto Yanlısı sosyal medya sitelerinden fotoşoplanmış resimlere bakıp halk Mehmetçiğin boynunu kesti diye iftira atanlar var. 

İçlerinde ki Erdoğan düşmanlığını bastıramayıp bu halka koyun diyen, bu halkı küçümseyenler var. 

Sırf it gibi bağlı bulunduğu siyasi partiden gelirim kesilecek korkusu ile, dünyanın ayakta alkışladığı bu halk hareketine böyle gücünüz vardı terörü niye bitirmediniz diye saçmalayanlar var


Yakınları yaralanan veya ölen kişiler tarafından Bazı taşkınlıklar olmadı mı, oldu lakin… Gezi olaylarında vahşice yapılan talanın yanında yok denecek kadar azdı. Çoğunluk olarak halk Mehmetçiğe dokundurtmadı ve korudu.

Dünyanın başka bir ülkesinde halk böylesine sokağa çıksa taş üstünde taş kalmazdı. Sizleri bilmem ama ben o gece Türk olmakla ve Türk halkı ile gurur duydum


 Hiçbir ideolojik baskı altında kalmadan, hiç kimseyi kayırmadan; haklıya haklısın diyebilmeyi…

Haksıza ise hiç tereddütsüz haksızsın diye karşısına dikilebilmeyi ne zaman öğreneceğiz?

Alnımız secdeye gelmediği halde İslamiyet hakkında yazıp çizmekten ne zaman vaz geçeceğiz?

Bu cennet vatanın doğasını katledip, insanına zulm edip, sırf kendi çıkarlarımız için devlet malını çarçur edip, sonrada vatanseverim diye ahkam kesmekten nasıl kurtulacağız?

Osmanlı Türk değildi demekten

Atatürk masondu demekten

Devlet büyüklerine sabah akşam küfr etmekten

Rakı masasında vatan kurtarmaktan

Türkü barda demokrat olup, elimizde buzlu viskimizi yudumlarken devrimciyim diye edebiyat yapmaktan ne zaman vaz geçeceğiz

 
Umarım meramımı anlatabilmişimdir. Anlamayan arkadaşların Hürriyet yazarı İsmet Berkan ın aşağıdaki köşe yazısını okumalarını öneririm belki ondan bir şey anlarsınız

 

Aslında sen de darbecisin...

AÇIK açık veya gizli gizli sevindiysen, sen de darbecisin.

“Dur bir şey söylemezden önce kimin kazanacağını bir göreyim” dediysen, sen de darbecisin.

“Böyle dandik darbe mi olur, aslında hepsi senaryo” dediysen, bu fikri aklından geçirdiysen sen de darbecisin.

Demokrasine sahip çıkmak için sokağa çıkanlara “Evinizde oturun” dediysen sen de darbecisin.

Daha darbecilerle çatışmalar devam ederken ileriye sıçrayıp “Darbeye karşıyım ama bu iş Tayyip Erdoğan’a yarayacak” dediysen, önce bunu düşündüysen sen de darbecisin.

Demokrasiyi insanların aktif katılımıyla birlikte kurulan bir şey değil de gökten düşen bir armağan sanıyorsan sen de darbecisin.

“Darbe önlendi ama yerine şeriat geliyor” yaygarasına başladıysan, daha ilk günden “Hadi bana eyvallah” deyip başka yerlere göçmeye davrandıysan sen de darbecisin.

Başka hiçbir şey öğrenmediysek halkın gücünü öğrendik. Ölüm kusan silahlara karşı yürümeye devam eden, iktidarları seçimle belirleme hakkına sahip çıkan insanların gücünün önünde F-16’ların bile duramadığını öğrendik.

Zaman, siyasi kavgaları ikinci plana itip adam gibi işleyen ve bir daha böyle haince kalkışmalara izin vermeyecek bir demokrasiyi kurmak için ortaklaşa davranma zamanı.

Bunu yapmak yerine kavgaya devam edeceksen, sen de darbecisin.

 

         ismet berkan

                                                                     

 

( Sende Darbecisin başlıklı yazı gölge06 tarafından 18.07.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.