Millete baskı yapıyorum artık iyiden iyiye şu sigarayı bırakmaları için. İyi mi ediyorum, yoksa kötü mü onu da zaman gösterecek. Kimisi hafif yollu bozuluyor, kimisi ?'He tamam tamam ağabey'' diyor, kimisi de ''Boşveeeer içen de ölmüş içmeyen de''diye cevap veriyor. Bazısı da '' Sen de içtin ağabey zamanında şimdi niye bize cart curt ediyorsun'' diyor. Alıyorum ellerinden sigara paketini, üstündeki resimleri, kanserli ciğerleri gösteriyorum, bu sefer de ''Ben o kadar ciğersiz miyim Ahmet Ağabey, aşk olsun sana'' diyorlar. Tamam eyvallah ben de içtim içmesine ama anlamışım zararlı bir şey olduğunu ve bırakmışım. Size de hararet ile tavsiye ediyorum. ''İçen de ölmüş içmeyen de" lafına gelince, doğrudur dünyada baki olan yok amma, içenler ölürken bir de sürünüyorlar. Yalansa yalan deyin. Her sigara içen bir kere potansiyel kanser hastası adayı, onun dışında daha bir sürü hastalığında aday adayı aynı zamanda...

Bırakamıyorum diye bir şey yok arkadaşlar, zararın neresinden dönerseniz kârdır unutmayın. Zaten bıraktığınız zaman ilk çekeceğiniz stres ve sıkıntı beş on gün. Bende böyle oldu, sizde de üç aşağı beş yukarı aynısı olur. Ondan sonra ciğerleriniz gerçek anlamda bayram etsin, çekin şöyle oksijeni alabildiğine ciğerlerinize...

Şimdilerde okullarda çocuklara bu konuda çok eğitici bilgiler verildiğini kendi çocuklarımdan da az çok biliyorum ve iyi de yapıyorlar. Bizim zamanımızda okullarda bu kadar anlatılmıyor, eğitim verilmiyordu...

Meslektaşım Uğur'a da söyledim. ''Ya bırak Ahmet Ağabey sonra bunalıma girerim filan'' dedi. İçimden lahavle çektim. ''Bak sonra hastalanırsın birden, yok kanserdi, yok ülserdi çıkar bir tarafında ben de karışmam'' dedim. ''Hem oğlum psikolojik yardım da alırsın, devlet bu imkânı da tanıyor siz sigara tiryakilerine'' O da döndü bana '' Boş ver ağabey, şimdi gideceksin psikologa ondan sonra yok gel senin çocukluğuna inelim filan fişmekan, işin yoksa uğraş dur, ya çocukluğuma inip de geri çıkamazsam ne olacak ağabey''

Konuşmayayım, konuşmayayım diyorum bunlara ama bir taraftan da içim parçalanıyor içen haytalara. İşte böyle her gün didişiyoruz bu sigara içen zevat ile zatı muhteremler ile. Bakalım bu işin sonu nereye varacak. Şair dostumuz Kahraman Tazeoğlu'nun güzel bir şiiri vardı '' Seni içimden terk ediyorum'' diye. İçinizden mi yoksa dışınızdan mı bilemem nasıl terk edeceğinizi ama mutlaka terk edilmeli bu sigara denen illet...

( Siz De İçinizden Gelerek Terk Edin başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 28.06.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.