Uçağın penceresinden; Hava limanındaki ışıklı yazıya takılıp kalmıştı gözlerim. (sultanete of oman air port) 

Ne çabuk geçmişti üç yıl. 
Her altı ayda bir Türkiye ye gitmiştim. Ama, bu sefer biletim sadece gidişti, dönüş yoktu! Büyük bir olasılıkla bu ülkeyi bu son görüşüm olacaktı. 

Benim için güzel bir sığınak olmuştu Umman (oman)... Üç yıl kafamı dinlemiş, o bitmek bilmeyen sorunlardan uzaklaşmış kendimle baş başa kalmıştım. Kalbimde götürdüğüm o ince sızıyla yüzleşmiş; Onu hatırlatan o şehrin sokaklarından ve anılarından uzaklaşmıştım.

En güzel yanlarından biride; Yarım yamalak olan onlarca şiiri toparlamış, bir o kadarda yenisini yazmıştım.

Umman; Yüz ölçüm olarak Türkiye nin yarısı sayılırdı... Üç milyonluk nüfusu ile sakin huzurlu, trafik ışıklarının bile yok denecek kadar az olduğu bir ülkeydi. Umman; denizci Simbat ın ülkesi diyede biliniyordu

Daha önce gittiğim Arap ülkelerinde olduğu gibi; Umman da yerel halk tan olan kadınların çoğu siyah giyiniyordu

Suudi Arabistan da olduğu gibi katı kurallar yok tu…Örneğin; Kadınlar peçesiz gezebiliyor ve araç kullanabiliyordu. (hatta iyi şoförler di) 

Birleşik Arap Emirlikleri, Ummanla sınırdı. Hafta sonu yollar Dubai plakalı araçlarla dolup taşıyordu Umman a kafa dinlemeye geliyorlardı... Ummanlılar; Dubai nin tersine gökdelenler inşaa etmiyor, aksine hemen hemen herkes müstakil villa tipi evlerde ikamet ediyordu. 
Dubai den gelen kadınlar çok çok havalı çok karizma olmalarına rağmen onlarda siyah giyiniyordu. Erkekler beyaz- kadınlar siyah...

Hem de sıcağın 50-55 derece olduğu bir ülkede neden siyah? 

Benim ummana geldiğimde En popüler dizi; "Aşkı Memnu" daha sonra ise "Muhteşem Yüzyıldı" Bir keresinde bankada konuştuğum bayan; “gözlerin tıpkı Muhannet dedi” Şaşırmıştım 
Muhannet ne dedim! Meğer; Kıvanç Tatlıtuğ’un yani Aşkı Memnu’daki Behlül ün Umman da dizide ki adı Muhannetmiş yani anlayacağınız bizim çapkın Behlül orda muhannetmiş. 
Neyse bu göz muhabbeti bitsin, biz siyah giyen kadınlara gelelim.

Bir gün dayanamadım bizim getir götür işleri yapan Muhammed e kadınların siyah giyinme nedenini sormaya karar verdim. 
Muhammed’le aramız iyiydi... Eşinin hamile olduğunu; Kızları olacağını ve kızının isminin (Şeyha) olacağını Şeyha isminin anlamının kızların şeyhi olduğunu konuşacak kadar iyiydi. 
Sonunda o yarım yamalak Arap çamla neden Arap kadınlarının siyah giyindiğini sordum! Aldığım cevap tüylerimi diken diken etmişti! 

Duyduklarım, o ana kadar Araplar hakkında kaba vahşi gibi bütün olumsuz şeyleri silip süpürmüştü. 
Muhammed Arapça olarak ama Türkçe karşılığı aynen şöyle demişti; İslamiyet ten önce diri diri toprağa gömülen kız çocuklarının yasını tutmak için, bütün Arap kadınları siyah giyer...



( Siyah Giyen Kadınlar başlıklı yazı gölge06 tarafından 23.06.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.