Bu yazının ilk bölümü Türk Milli Takımının Avrupa Şampiyonasında ki ilk maçına başlamadan yazılmıştır aslında, okuyanlar lütfen bu ayrıntıya dikkat etsinler. Önce cumartesi günü, yanı benim yazıyı yazdığım gün ki gazete başlıklarına bir göz atalım. SABAH GAZETESİ ''Fatih Terim, Hırvatistan Maçına saatler kala meşhur motivasyon toplantılarına başlamış'' Yan Başlık ''Varan - 1 Benim Favorim Türkiye'' Başka bir ülke olsa şaşardık zaten. Başka bir alt başlık ''Onlar bizden korksun''FOTO MAÇ ''Zafer ile Başlayalım'' yine bir yan başlık ''Arkanızda yetmişdokuz milyon.'' Breh breh hemen de tahmin ettiler güzel Türkiye'min nüfusunu. Bir kere bunu en az beş on milyonu hiç bir şeyden anlamayan çocuk ve bebek değerli kardeşim. Niye böyle abartılı başlıklar da ısrar ediyorsunuz?



Herhangi bir şampiyona niteliği ne olursa olsun, ister futbol, ister basketbol, ister tenis ya da boks her şeyden önce insanlar arasında ki devletler arasında ki ilişkileri geliştirmeye ve sağlamlaştırmaya yönelik olmalıdır ki bir işe yarasın. Netice de yapılan spordur, sağlıktır, mutluluktur. Geçmiş zamanlarda futbol sahalarında hatta ve hatta basketbol sahalarında bile fosur fosur sigara içenleri çok gördük bereket yakın zamanda bu yanlışlardan dönüldü de rahata erdik.



Hürriyet Gazetesinde bir başlık yine ''Hırvatistan 2008 yılında ki takım değil.'' İmparator öyle buyurmuş. Allah Allah insan bu demeci niye verir ki bunu bilmemek için alim, kahin ya da çok akıllı olmaya gerek bile yok. Aradan sekiz yıl geçmiş yıl gelmiş 2016 ya o takımda ki o zaman bazı yaşlı futbolcular haliyle takımdan ayrılmıştır, yeni elemanlar girmiştir takıma. Ha sen eğer ki Hırvatistan'ın güçlü olup olmamasından dem vuruyorsan moral bozmak için o ayrı, ama bu karşı takıma yüklenmeler de çoğu kere ki geçmişte de yaşanmıştır, onlara motivasyon olarak da yansıyabilir bunu da akıldan çıkartmamak lazımdır...



Bakalım hangi taraftarlar taşlı sopalı birbirlerine girecek ya da ağız dalaşı yapıp kavga etmeye yeltenecek. Nedir yani birbirinizden alıp veremediğiniz? Holiganlarda mutlaka gelip seyredecek hani biz de ki saçma sapan ''Ölmeye ölmeye ölmeye geldik'' diye bağırıp çağıranlara benzeyenlerden bahsediyorum. A, dangalaklar, a benim aklı kıtlarım, spor sağlık için yapıla gelen bir sosyal etkinliktir, ölmek, öldürmek, adam dövmek de neymiş? Ama neredeee siz de onu anlayacak kabiliyet ve aklı selim, natokafa natomermer...



Yazının ikinci bölümü de tabi ki maçtan sonra ki ilk gün yani pazartesi günü kaleme alınmıştır. Pazartesi Gün ki bazı büyük gazetelerin başlıkları ''Daha Bitti Demedik.'' HÜRRİYET yine aynı gazeteden başka bir başlık ''Çok iyi bir takıma karşı oynadık-Burada Pardon Yok.'' HÜRRİYET Bir köşe yazarından değişik bir başlık ''Skor daha farklı olabilirdi.'' HÜRRİYET GAZETESİ Yine başka bir gazete başlığı ''Milliler şansız başladı'' -SABAH GAZETESİ- Allah aşkına şans nedir şanssızlık nedir, bir bana bunu açıklasın yahu? Sen kalende bir gol görüp yeniliyorsun ve rakip takımın üç şutu da direklerde patlıyor ve biz şanssızız öyle mi? Hadi oradan, hadi oradan. Başka bir başlık ''Türk futbol severler Fransa'nın Başkentini kuşattı'' -SABAH GAZETESİ- Allah Allah biz kuşatmanın sadece savaşlarda olduğunu zannediyorduk, demek ki futbolda da oluyormuş.



Hadi bakalım bir kaç gün sonra İspanya Maçı, sonrada Çek Maçı var. Yine neler neler yumurtlayacak bu gazetelerin sayın ve saygıdeğer yazarları, editörleri, bekleyelim ve görelim. Yenilirsek muhtemelen başlıkları gözümün önüne getirmeye çalışıyorum. ''Yenildik ama başa baş mücadele ettik.'' başka bir başlık ''Yenildik ama ezilmedik.'' Her zaman ki teranelerimizden ''Meşin yuvarlak istemedi.'' daha da değişiği ''Usta futbolcularımız formsuzdu.'' başlık mı arıyorsunuz ''Fransa'nın sıcağı çok etkiledi bizleri.'' bahane üretmek en kolay ve çok yaptığımız iştir Türk Milleti olarak. Demek ki neymiş efendim ''Lafla ne peynir gemisi yürüyor.'' ne de Türk Milli takımının gemisi... Sadece motivasyon ile olmaz bu işler Rabbim bile ''Herkese çalıştığının karşılığı vardır.'' diyorsa bunun da bir hikmeti olsa gerek...



Cuma günü daha maç oynanmamış, yine büyük gazetelerden birinin başlığı ''Şimdi başlama zamanı''HÜRRİYET Yine başka bir demeç İspanya maçından sonra İmparator Fatih Terim'den ''Utanması gereken birileri varsa o ben değilim bu takımı teknik heyeti ve kafileyi bu noktaya getirenler utanmalı.'' Türk Milli Takımı utanılacak bir şey yapmamıştır sadece yenilmiştir. Ne teknik direktör ne de oyuncular centilmence mücadele etmişler ve yenilmişlerdir hepsi budur özet olarak. Bu kadar mesele haline getirmenin anlamı yoktur. En nihayetinde başarı da başarısızlıkta bizimdir. Bizim ile beraber ikinci tura geçemeyen bir sürü takım vardır, hiç bir ülke de bizim ki gibi saçma sapan polemikler yaşanmamakta diğer ülkeler olgunlukla karşılamaktadırlar yenilgilerini ve elenmelerini, bizler de böyle olmalıyız.



Salı günü oynandı Çek maçı da ve takımımız en nihayetinde 2-0 kazandı bu maçı. ''Çekilin yoldan biz geliyoruz.'' SABAH GAZETESİ Yani abartmaya bakar mısınız? İki maç kaybedip bir maç kazanmışsınız daha ve biz geliyormuşuz. İkinci tura çıktığımız bile garanti değilken, bir gün sonra ki maçların sonucuna göre şekillenecek iken durumumuz. Bir değişik başlık yine ''Pes etmeyen adamlar.'' HÜRRİYET GAZETESİ Yine başka bir başlık ''Annemi ağlattılar hesabını soracağım.'' Arda Turan. Bu da HÜRRİYET GAZETESİ yine...



Milli Takım ve oyuncuları tabi ki canımız ciğerimiz. Başarıları ile hepimiz gururlanır, başarısızlıklarına da haliyle üzülürüz, milletçe. Bu yazıda da bizim eleştirilerimiz, Milli Takım'dan ziyade olayları abartan basın ve medya kuruluşlarınadır. Başarılar ile tabi ki gururlanacağız lakin tevazu sahibi de olmak ve karşılaştığımız/karşılaşacağımız rakipleri de asla küçümsememek ve aşağılamamak gerekir bizlere de yakışan budur. Geçmişteki milli maçlar öncesinde bu basından kaynaklanan abartmaları çok gördük ve çok yaşadık. Ben ve benim gibi bir çok kişide şahittir ki sonu çoğunlukla olumsuz ve hüsran ile neticelenmiştir. Lütfen abartmayalım sporda ki başarıları ve başarısızlıkları. Almanlar, İngilizler, İtalyanlar, hem Avrupa'da hem de Dünya'da başarı kazanmış birçok şampiyonluklar görmüş ülkeler bu olaylar karşısında bizden daha sakin ve daha mantıklı davranmaktadırlar. Sağduyu ve aklıselim davranışlar içinde olmak olgunluk gereğidir. Hepinize en derin sevgi ve saygılar... 

( Biraz Da Futbol Konuşalım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 23.06.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.