RAMAZAN GELDİ HOŞ GELDİ

Evet, Ramazan geldi hoş geldi. Müslümanlarca Ramazan ayı oruç ayı olarak bilinir ve en kutsal ay olarak kabul edilir. Çünkü Kur’an-ı Kerim bu ayda indirilmeye başlamıştır.

Kur’an-ı Kerimde Ramazanla ilgili ayetler şöyledir. ”Ey iman edenler! Oruç sizden önce gelip geçmiş ümmetlere farz kılındığı gibi size de farz kılındı. Umulur ki korunursunuz.” (Bakara 2/183)

“Sayılı günlerde olmak üzere, sizden her kim hasta yahut yolcu olursa, diğer günlerde kaza eder. Oruç tutmaya güçleri yetmeyenlere bir fakir doyumu kadar fidye gerekir. Bununla beraber kim gönüllü olarak hayır yaparsa, bu kendisi için daha iyidir. Eğer bilirseniz oruç tutmanız sizin için daha hayırlıdır.” (Bakara 2/184)

“Ramazan ayı, insanlara yol gösterici, doğrunun ve doğruyu eğriden ayırmanın açık delilleri olarak Kur'an'ın indirildiği aydır. Öyle ise sizden ramazan ayını idrak edenler onda oruç tutsun.” (Bakara 2/185)

Ramazan ayı toplumumuzda yardımlaşmanın ve kaynaşmanın zirvelere tırmandığı bir aydır. Ramazanla birlikte Müslümanlar arasındaki sosyal, psikolojik ve ekonomik ilişkilerde gönül köprülerinin kurulup devreye girdiğini görürsünüz.  Diğer zamanlarda görüp gözetilmeyen fakir fukara bu ayda görüp gözetilmeye çalışılır. Açlar doyurulmaya, fakirler hatırlanmaya çalışılır. Bu ayda hırsızlıkların ve cinayetlerin en aza indiği de bilinmektedir. Kısacası vicdanlar asli görevlerine dönme gayretindedir.

Bu vesileyle bütün halkımızın kutsal Ramazan ayını en içten duygularımla kutluyor, acılar içindeki İslâm âlemine ve bütün insanlığa barış ve huzur getirmesini diliyorum.

Bu ayda bildiğiniz gibi medyada zengin ve çeşitli ramazan programları yapılır. Bu programlarda eski ramazanlardan, çeşitli hatıralara ve envai çeşit yemek tariflerine kadar her şey anlatılır.

Ramazan fıkralarından manilerine kadar birçok renkli ve ilgi çekici programlar yapılır. Bu vesileyle bizde yazımıza derlediğimiz Ramazan manilerden bir bölüm ekledik.

 İşte o manilerinden bazıları.

On bir ayın sultanı

Kıymetlidir her anı
Hoş geldin ya Ramazan

Mutlu edersin cihanı

***

Ayların sultanı geldi,
Soframıza bereket geldi,
Gözünüz aydın olsun,
Ramazan ayı geldi

***

Bu aya hürmet gerek
Nimete şükür gerek
Kutlu Ramazan’da
Hakka ibadet gerek

***

Sahur vakti emindir.
Hoşaf suyu serindir.
Aman eli çabuk tut
Yetimi sen sevindir.

***

Rabbin çoktur nimeti,
Bilinmeli kıymeti,
Ramazan-ı şerifte,
Yağar Hakk'ın rahmeti.

***

Hakkın sonsuz hikmeti
Ölçülür mü kıymeti
Bu ayda müminlere
Bolca saçar rahmeti.

***

Saygı göster Ramazan’a

Duada bulun rahman’a

Bu ayda oruç tutmak,
Kolaydır Müslüman’a.

***

Sofranda fakir olsun
Tabağı çukur olsun.
Karnı gönlü doyunca
Duayı okur olsun.

 

 

 

Kuyumuz var derindir,
Suyu gayet serindir,
Orucunu doğru tut!
Cennet senin yerindir.

***

Aldanma sağa sola
Gel gidelim hak yola
Güzel oruç tutanın
Akıbeti hayrola

***

Sokak yolu dar mıdır?
Minaresi var mıdır?
İftara gel diyorlar
Acep aslı var mıdır?

***

İftardadır gözümüz,
Sofrada güler yüzümüz,
Tepside baklava görünce,
Hemen kesilir sözümüz.

***

İftar daveti severiz,
Çok teşekkür ederiz,
Yemekler yordu bizi,
Diş kirası isteriz.

***

Oruç geldi yılın yazına

Kalk Hakk’ın niyazına

Haydi, hemen gidelim

Teravih namazına.

***

Herkes teraviye koşar

Camiler dolar taşar

Sahur vakti gelince
Davulcu sokağa çıkar

***

Davulcu kapıya geldi
Cümlemize selam verdi.
Darılmayın komşular
Bahşişini almaya geldi

( Ramazan Geldi Hoş Geldi başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 7.06.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.