Teneke Hastalığı

Yıllar önce annem anlatmıştı.
Her halde 60 yıl önce gerçekleşmiş bir olaydır.Zaman zaman ibret alınacak anılar paylaşıyorum.
Birikince kitap haline de getirebilirim.

Köyde yalnız yaşayan varlıklı bir kadına bir gün iki falcı kadın gelir fal bakmak ister. Kabul görmeyince de :
-"aaa sende teneke hastalığı var" diye şüphe verirler. "Nereden anladınız ki" diye merakla sorar kadın.
" o bizim işimiz" cevabını aldığı kalpazanlara tedavi yöntemlerini sorar.
Belli ki kadın tezgahı yutmuştur.
Yanlarında getirdikleri yağ tenekesinin başına geçirilmesine razı olur kadın tedavi uğruna(!)
Bir taraftan da hızla artan tempoyla tenekeye odunla vurmaktadır falcı.
Diğer falcı ise fırsat bu fırsat deyip evin değerli eşyalarını çuvala doldurmaktadır.
Derken tedavi biter, varlıklı kadının sersemleşen başı kendine geldiğinde soyulduğunu anlar.
Aradan 60 yıl geçmiş,teneke hastalığı şekil değiştirerek aramızda dolaşıyor.
Saflığımız, iyi niyetimizin, negatif ruhlu insanların iştahını kabartmasına izin vermeyelim.
Ali Rıza Malkoç 
28.05.2016 Samsun
#armozdeyis
( Teneke Hastalığı başlıklı yazı Ali R.MALKOÇ tarafından 28.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.