Sevgili dostum, sana yazamadım ve cevap veremedim. Üzgünüm. Son paylaştıklarını ayrıca çok, ama çokça düşündüm. İnsan bilmediği ve tanımadığına düşman olur, onu sevmez, aşık olamaz da… Sevgiyle bütünleşen dostluklar, dünya normlarında gerçek ortamda paylaşılan hallerdir. Biz seninle gerçek bir dünya ortamında iletişim kurmadık ki.. Ne elini sıktım, ne göz göze geldik, ne kahve içtik, ne de çayımızı yudumladık, sanal bir dünyanın içinde, dostluk zannettiğimiz bir paylaşımdı bizimkisi… Bu nedenle birbirimize karşı gerçek dostluk sevgisini hissetmedik. Sanal bir paylaşım içinde  söylediğin de bana buydu, ben seni nasıl bu çerçevede sevebilirim dediğindi, yani seninle dünya normlarında gerçek bir paylaşım olmadığı manasında. Bu oldukça gerçekçi bir yaklaşımdı. Mesala ben geçmişte kereviz yemeğini hiç yemezdim, nerede görsem yemek için onu tercih etmezdim. balık da yemezdim, kılçığından ve kokusundan dolayı nerede görsem gördüğüme bin pişman olurdum. Bir gün bunları tatmaya ve onun lezzetini hissetmeye başladığım da, her zaman ilk tercihlerim arasında ve aranılan lezzetler içinde olmaya başladı, hem de tutkuyla. Evet sendeki bu açıklama da böyle bir şey gibi geldi bana. Ben bunları tatmazdan önce balık ve kerevizin mükemmel bir gıda olduğunu ve yenmesi gerektiği konusunda  negatif değildim, tartışmazdım bu konuda ama asla yemez ve tercih etmezdim. Sende bana paylaşımlarıma bakarak mükemmelsin diyorsun ama benim yemek tercihimde olduğu gibi yemiyorsun, yani bana karşı bir sevgiye sahip değilsin. Bu yüzden düşündüğün gibi paylaşımımızda olumsuz bir şey yok. Eğer sen bana karşı pozitifsen, mükemmelsin ve yenmesi gereken-sevilecek insansın diyebiliyorsan, gerçek ortamda arzuladığın sevgi ve dostluğu benimle paylaşabilir ve hem mükemmelsin dediğin mana alemi ile, onu iteleyen dünya normalarındaki maddi alemle bütünleşen dostluğu yaşar, mana ve bedenle bütünleşmiş sevginin en yücesi dostluğu birlikte paylaşabiliriz. Zaten gerçek dostluk, Allah’ın kuluna ruhunun bir parçasından üflediği mana ile başlar. Bu konuda hemfikiriz ve bu çerçevede mana alemindeki paylaşımımdan aldığın lezzet hiç tartışılacak gibi değil, doğru mu? bizim yaşlandıkça, konuşabileceğimiz, tartışabileceğimiz, aynı modu yakalayabileceğimiz şeyleri paraya değil, sevgiyle ihtiyacımız olacak. Aşıkların yaşlandıkça tensel paylaşımları ve istekleri ister istemez bitecek, geriye sadece sevgisi kalacaktır. Gözlere bir bakış, ele bir dokunuş, sevgiyle sarılış, hatırlanmak, değer verildiğini hissetmek tercihlerde ön plana çıkaracaktır. Senin kalbinde eksik olan şeylerde, bu gibi ruhsal beklentilerdir, değil mi? 


İnsan herkese merhaba diyebilir, konuşabilir, misafir eder, ya da edilir, bunu her kişiyle yaşayabilir. Sonra ise eyvallah der ve geriye dönmeden ileriye doğru yol alır. Bu paylaşımı kolayca unutabilir. Bunun tek nedeni, dostluğu manayla yaşanmasına fırsat verecek ortamın olmamasıdır... O ilk paylaşım, sıradandır, bir değeri yoktur. Bu paylaşım manalı değil, aksine değersel olarak manasızlaşmıştır.


seninle ruhen, bir duygu ekseninde çok güzel paylaşıyor ve birbirimizi merak ediyoruz. Evet, bir iş için geldim iş yerinize ve o vesile ile seni gördüm, resmiyet çerçevesinde tanıdım. Ama her paylaşımda bir başlangıç ve önsöz vardır, kitaplardaki önsözler gibi. Bu paylaşımın süresi ne olursa olsun paylaşıma bir vesiledir. Eğer benimle paylaştığın yönde negatiflik olsaydı, paylaşım olumsuzlaşır, çirkinleşen bir gelişme yaşanırdı. Aksine, gördüğüm ve hissettiğim yegane şey, bana karşı nazikane duyarlısın ve değer verdiğini hissettiriyorsun. Bu dostluk kitabının yaşanması için ne güzel bir önsözdür.


Yazdıklarını çok düşündüm, ben duyarlı ve ne istediğini bilen biriyim. Eğer çıkarcı bir yaklaşım olsaydı, son yazdıklarından sonra sana bu kadar uzun bir yazı yazmazdım. Manada başlayan paylaşım yavaşça ve zamanla kalbimize yansıyan hale dönüşecek, en azından ben böyle hissediyorum.  Bu güzel cuma günü, sana bunları yazıyorum, çünkü, sen gerçekten sevilesi ve çok değerli bir dostsun, çiçeğinde doğmaya başlayan Gonca, belki papatyasın… Asla solmayacak. Kalbinde-mana aleminde hissettiğim şeyler öylesi güzel ki. bana ilham oluyorsun ve çok güzel şeyler hissettiriyor ve ilhamı değerli kılan güzel şeyleri yazmama vesile oluyorsun. Bunu yazdıklarımı gördüğünde okuyan bir çok insanın yazıma tıklamasında hissediyorum.


lütfen içenlikle yaz bana ve sevgiyi, gerçek dostluğa dönüşen güzel değerler ölçüsünde, doğal yollarda-gerçek ortamda karşılaşarak birlikte bulalım. Böylesi bir dostluğa ikimizinde ihtiyacı var, o heyecana ve düşünmeye... akmaya da... uçurtmalar gibi asumanda özgürce uçmaya da… Birbirimizi anlamaya çalışıp,  gereksizce kırmayalım. Birbirimizi anlamaya çalışalım olmaz mı? 


Sanal da olsan senin dostluğuna değer veriyorum…


Saffet Kuramaz

( Gerçek Dostlar Kolay Bulunmuyor başlıklı yazı safdeha tarafından 21.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.