Ramazan ayının müjdecisi Şaban ayının 14’ünü 15. gününe bağlayan gece (21.05.2016 Cumartesi) BERAT KANDİLİ’dir.

 

Beratın, borçtan, hastalıktan, suç ve cezadan berat etmek, kurtulmak… Günahlardan arınmak, temize çıkmak olduğu asırlardan beri anlatılır da, nedense bu berat edilmesi gereken olumsuzluklar her nedense hiç azalmayıp sürekli artarak devam etmektedir!..

 

Kandil Gecelerinin geleneksel bir kutlamanın ötesine pek de geçmediği aşikârdır!..

 

Peygamber Efendimiz (a.s.):

“Nerede olursanız olun Allah’ tan korkun; bir kötülük yaptığınızda arkasından hemen iyilik yapın o kötülüğü silip götürsün. İnsanlara karşı güzel ahlakla muamele edin.”   (Riyazü's-Salihın: 61) buyururken insanın yapmış olduğu kötülüklerden dolayı pişmanlık duyması ve tövbe etmesi için bir kandil gecesini bekleyin ve işi bir gecede bitirip halledin demiyor!..

 

Elbette ki, her zaman dilimi aynı değerde değildir; ayrıcalıklı vakitler vardır: Seher vakti, Cuma akşamı ve günü bayram günleri, kandil geceleri vs. gibi…

 

Biz insanların işlemediği suç, hata, günâh ve yanlış kalmış mı ki?..

 

-         Bilerek veya kazaen adam öldürenler!..

-         Yalancı şahitlikte bulunanlar!..

-         Yalan söyleyenler!..

-         Müşterisini aldatanlar!..

-         Faiz yiyenler, ödeyenler ve alanlar!..

-         Kumar oynayanlar!..

-         Görevini ihmal edenler!..

-         Kulluğunu aksatanlar!..

-         Gasp edenler, hırsızlık yapanlar!..

-         Kul hakkına girenler!..

-         Fakir fukarayı sömürenler!..

-         Katliam yapanlar!..

-         Taciz ve tecavüzde bulunanlar!..

-         Hak ihlalinde bulunup hukuksuz davrananlar!..

-         Devlet imkânlarını çarçur edenler!..

-         Adalete riayet etmeyenler!..

-         Anne-babasına isyan edenler!..

-         Çocuklarını ihmal edenler!..

-         Kazancı haram olanlar!..

-         Rüşvet alıp-verenler!..

-         Karaborsacılık yapanlar!..

-         Dünyasını-ahiretini dengeleyemeyenler!..

-         Müslümanları tekfir edenler!..

-         Tefrika çıkarıp bölücülük yapanlar!..

-         Eline geçen fırsat ve imkânları değerlendirmeyenler!..

-         Ölümü gündeminden çıkarıp gerçek âlemi hiç hesaba almayanlar!..

-         Dedikodu yapanlar!..

-         Allah ile arasını düzelt(e)meyenler!..

-         Makul ve meşru farklılığa tahammülü olmayanlar!..

 

Hâsılı saymakla bitiremeyeceğimiz daha nice suç, günâh ve hatalardan şu

insanoğlu acaba nasıl kurtulmayı düşünüyor?..

           

İşte tam da ismiyle müsemma olan bu Mübarek Berat Kandili çok önemli bir fırsattır!..

 

Müminlerin günah kirlerinden kurtulup Rabbimizin af ve mağfiretine nail olmaları ümit edildiği için bu geceye Berat Gecesi denmiştir. Yüce Allah bu gecede:

 

‘İstiğfar eden yok mu, affedeyim ve bağışlayayım. Rızık isteyen yok mu, hemen rızık vereyim. Başına bir musibet gelen yok mu, hemen sağlık ve afiyet vereyim.’ Böylece tanyerinin ağarmasına kadar bu şekilde devam eder.” (İbn-i Mâce, İkâme, 191)

 

Bu af ve berat gecesinde affedilmeyenler ise bazı hadislerde şöyle belirtilir:

 

“Muhakkak ki, Allah Azze ve Celle Şaban’ın on beşinci gecesinde rahmetiyle yetişip her şeyi kuşatır. Bütün mahlûkatına mağfiret eder. Yalnızca müşrikler ve kalpleri düşmanlık hissiyle dolu olup insanlarla zıtlaşmaktan başka bir şey düşünmeyenler müstesna.” 

 

“Yüce Allah bu gece bütün Müslümanlara mağfiret buyurur, ancak kâhin, sihirbaz yahut müşahin (çok kin güden) veya içkiye düşkün olan veya ana babasını inciten yahut zinaya ısrarla devam eden müstesna.” (İbn-i Mâce, İkâme, 191)

 

            Bu gecede berat edenlerden olmak dileğiyle cümleten Berat Kandiliniz mübarek olsun!..

 

MFK 

 

( Berat Edelim! başlıklı yazı MFK tarafından 21.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.