DENİZ

Memleketimde deniz olmadığından mıydı deniz özlemim.Oyumu hiç çekinmeden verirdim memleketime deniz getireceğim diyen partiye .
Üç kuruş biriktirirler tatilini deniz kenarında geçirmek için.Sayarlar heyecanla denizle geçirecekleri günlerin gelmesini .
Ne zaman görmüştüm ilk defa denizi:Orta okulu bitirince liseye başlamadan tanışmıştık.Ne yalan söyleyeyim bir az şaşkınlık bir az korkuydu duyduğum .İlk defa İzmir İncir altında girip ağzıma suyu kaçınca tuzlu olduğunu anlamıştım .
Anadolu çocuğu olduğumdan mı nedir,kaplıcaları,yeşil dağları,tepeleri severim.
Ne yapayım tuzlu seni desem de onun yeri ayrı.Kedinin ulaşamadığı ciğer misali benimkisi de .
Tek başıma ne yapayım deniz seni,
Ne kadar sevsen de beni..
Der avunurum .
KORKUM

Annem :
Kokmasın diye ;
Peyniri,yaprağı tuzladı .
Denize girmedim ,
Kokarmıyım ...

Gidemediğim zamanlar o özlemimi dile getirir mısralar.
Ev hanımlarının temizliği gibi.sana atılanları atarsın sahile alın benim olmayanları dercesine.
İşim olmaz araba lastiğine,
Mahzenimde beklemez şarap şişeleri.

Sana gelirken azgın nehirlerin ellerimiz boş gitmeyelim diye getirdiklerini de istemezsin bırakırsın sahile .
Kıyısında naz eden sevgililer gibi dolaşırım.Davetinden korkarım sarıp sarmalarsın diye.
Bazen sana olan aşkımı ilan ederim mısralarımda.

DENİZ AŞKI


Bir evim olsa bir odası denize bakan ,
Sesiyle geceleri avutsa .
Gün batarken sokardım yorulan ayaklarımı ,
Alırdı maviler yorgunluğumu da .


Gündüz kenarında gezer ,otururdum .
Uzaktan gelen yorgun dalgaları avuturdum .
Serinliğini getirir rüzgar ,
Deniz kokusu dolardı odalar .


Kızgın günlerde varmazdım üstüne .
O vurdukça vururdu dalgaları yüzüme .
Sevgi bu hiç sesimi çıkarmazdım ,
Çarşaf gibi günlerin hatırına ...

Gözlerimle ufkuna bakarım.Sanki bir şey çıkıp gelecekmiş gibi.Belkide beklediğim..
Küçük balıkları beni kandırmak için mi gönderirsin elçi olarak.
Çıplak ayaklarımla kumlarına basarken,
Ayaklarımı yıkayışın.
O bile şımartmaya yetiyordu bana ..
Dalga ellerinle davet ederdin gövdene.
Mavinin kaybolduğu,
Siyahın korkuturdu...

Deniz sen de bir şeyler söyle,
Ne bileyim küs bu sene gelmedin diye.
Tuzlu göz yaşlarından bilirim,
Beni sevdiğini.
Dağlar çıkıyor önüme,
Kıskanıyorlar sevgimizi...


( Deniz başlıklı yazı HasanÖzaydın tarafından 5.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.