YORUMLAMA SAATLERİ (1)

         VE MUSTTAFA  GÖKÇEK

 

 

 Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 02 Mayıs 2016

……………………………………………

 

. “Yorumlama Saatleri  (1)” Mustafa Gökçek’in Hürriyet Gazetesi Yayınlarından çıkan, 64 sayfalık bir kitabının adıdır. Ben,  Güzel  İzmirimizde yaşasam da, gönlüm Gazianteptedir diyen hemşehrimiz Mustafa Gökçek, bu kitabında bana da yer vermiş. Bu kitapta 20 şair ve yazar bulunmaktadır. Ayrıca, 20 şair ve yazarın ürünlerinden alıntılar yapılmış. Bana göre bir seçkidir  bu kitap. Kitabın adı “Yorumlama Saatleri (1)  olduğuna göre, Yorumlama Saatleri (2) de  olacak gibi geliyor bana. Şimdi Mustafa Gökçek Hemşehrimin kitap kapağının arkasındaki sunuş yazısını beraber okuyalım.

        “Kimi zaman söz boşlukta kalıyor. İşlevinden çok uzakta.  Tüm bunların yanı sıra kaos koşullarında ve düğümlenmiş iliklerde! Bu çerçeveden bakınca bir anlamda vaktin “Yorumlama Saatleri” uçarısında yaşıyor gibi insan. Düşündükçe  tarçın renkli bir tren geçip gitti ağaçlıktan…  diye de  usunda peydahlanan bir tümce!  İnsanoğlu, kimi zaman özgeçmişiyle sunar her kitabını ve bilhassa da ilk kitabını… Bu yıl içinde, birbirinden değerli şair ve yazar arkadaşların eserlerini yorumladım. Ancak bu kitaba alınacak yorumlamalar içinden, gazete yönetimi ve ben, bir seçki yapma ayrımına gittik. Yaklaşık bu yıl için 20 arkadaşa ait yorumlamaları , bu kitabın sayfalarına aldık. Ve bu arkadaşlar , bu kitapla birlikte, burada yer alan naçizhane yorumlamalarla “Google” tarihinde de yer alacaklardır.  Bu kitapta yer alan yazar ve şair arkadaşlara, olmayanlara ve emeği geçenlere sevgilerimle”. Demiş Mustafa GÖKÇEK Kardeşimiz..

       Kitabın içinde, şu isimlere sayfalar ayrılmıştır.

Ahmet ÜMİT, Fehmi SALIK, Halim YAZICI, Seval ARSLAN, Ayhan  BOZKURT, Fergun ÖZELLİ, Nilüfer Açılan YILDIZ, Ahmet DİNÇ, Muhammet GÜZEL, Dilek ÖZKAN, Oğuz  TÜMBAŞ, Fatma Elvin ÖZTÜRK, Polat ÖZLÜOĞLU, Ümit Yaşar IŞIKHAN, Nuray TUNÇ, Melih ERGEN, Ahmet AYAZ, Gülseren MUNGAN, Mehmet Fırat KÜRSELİ, Gönül ÇATALCALI olmak üzeredir.  20  şair ve yazarların  içinde, 52. Sayfada bana yer vermiş. Öyle bir rastlantı ki, ilkokul  numaramda 52 idi. Bana çocukluğumu ve çocukluk yıllarımı hatırlattı.

       Kitabın ön kapağında şair ve yazarların resimleri bulunmaktadır. Kitap kapağında en baştayım fakat, içeriğinde son sayfalardayım. Ama kitabın bütün sayfaları kiymetlidir, değer taşıyor. Hemşehrim GÖKÇEK sağolsun. Şair ve yazarlardan kitapta birkaç sayfalık alıntılar var. Benden aldığı,

“Sevdanın yollarında, kocaman bir devim de;

Sırları bohça yaptım, saklıyorum evimde.” Dedikten sonra, “Sözün  Özü” adlı şiirimi almış, sizlerle paylaşalım dedim ve aşağıya alıyorum.

SÖZÜN ÖZÜ

 “Sözün Özü/  Anasının gözü olmalı şair…/Şair kendine yetmeli/ Şair kendini gütmeli…/ Anasına yandığım Dünyada/ Her şey çocuk oyunudur/ Çelik, çomak, körebe/  Adalet ihanete gebe/ Domuz doğuruyor hala/ Mazlumun başına bela/ Şairin derdi büyük/ Şairin yarası derin/ Her devirde/ Kurbanı olmuştur kaderin/ Zalimin zulmüne karşı/ Kalemi kurşun sıkmıyor şairin/  Artık” Mustafa Gökçek, bir de hece şiirimi almış  ama, O şiirimi paylaşmak istemedim. Çünkü biraz da, Mustafa Gökçek’ten  söz etmem gerekiyor. Mustafa GÖKÇEK Kimdir? Neyin  nesidir? Sanat dünyasında adı var ama, elbette bilmeyenler merak  edeceklerdir.

        Mustafa GÖKÇEK, 1953 tarihinde Gaziantepte doğdu. İlk,  orta ve lise  tahsilini İzmirde, yüksek öğrenimini ise Ankara’da, Türk Dili ve Edebiyatı Bölümünde tamamladı. 1984 de, “Denemeler” adlı kitapla girdiği edebiyat yaşamını, çeşitli şiir ve öyküleriyle sürdürdü. Bu arada siyasi çalkantılara maruz kalarak,  yazmaya ara verdi. Daha sonra katıldığı yarışmalardan ödüller aldı. adını  1994 yılında “Gölgem Suya Düştü” ile Sedat Simavi öykü yarışmasında 3 cülük ödülünü aldı. 1995 yılında, MGT  adını verdiği tiyatro grubunu kurdu. Yazdığı oyunlarla turnelere katılıp ödüller aldı. (Kaldırım Efesi, Fakülte Sanat Ödülü, Seni Duyamıyorum, İletişim Fakültesi Özel ödülü, Hangi Dünya, Müzikal,  Dikili Sanat Festivali) Gökçek, Son Çırpınışlar, Tahrik ve Özgür, Bir Çağrıya,adlı  kitaplarını da tamamlamış olmalıdır, diye düşünüyorum.

       ROMANLARI; Kazancı, Kamburun Katığı, Kuduran Dünya, Çırak, Otöbüs, Murtaza, Dışarıda Mevsim Baharmış, Son  Çırpınışlar, Özgür Bir Çağrı.

       ÖYKÜLERİ; Gerçekler, Ufuktaki Güneş, Gölgem Suya Düştü, İyi Niyet (Haldun Taner Öykü Ödülü) Pusula (Fransada yayınlandı) 

       TİYATRO OYUNLADRI: Mapushane (İki perdelik) Hangi Dünya,  Kaldırım Mühendisi, Seni Duyamıyorum, Yüreğim Kanıyor, Ayrılık eylem, Kurban, Özürlü Özgür, Bir Yudum.

FİLİMLERİ; Kal Burada Gitme,Uzak Diyarlar, Buradayım, Kaldırım Mühendisi.

        ŞİİR KİETAPLARI:  İlk, Dağlarından Akar Kızıl Şafaklar, Yaşamın Sancısı, Yalnız Ağaçlar, Çağım Kuşatmada, Madımak Yanıyor, Amber,  Efkar, Hasret, Kadim Dostlarım.

Mustafa Gökçek, çok yönlü bir sanat adamıdır, öykü dalında, çok sayıda ödülleri vardır. Aşağıya şiirlerinden küçük bir alıntıyı sizin ile paylaşıyorum.

BAKI:

Bacım geçen gün falıma baktı/ Çok şey anlattı algıladığınca/ Güzellikler anlattı, hoplayan yüreğime/Yapma iki gözüm, Yapma hemşehrim/ O dediklerin çıkar belki/ Can bedenden çıkınca/Utanırsın, sıkılırsın,  üzülürsün…

Mustafa GÖKÇEK

( Yorumlama Saatleri 1 Ve Mustafa Gökçek başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 5.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.