İstanbula iş gezisine gitmem gerekiyordu. Yolculuğu otobüsle yapmalıyımdım ama illaki hava yolları ile gideyim diye inat ettim. Hem zaman kısa, hemde gideceğim yere daha uygun yol şartları uygundu. Aslında uygun zaman da ve uygun fiyatla bilet de aldım. İşimle ilgili her programı yaptım. Yola çıkacağım gün, trafik şartlarını gözeterek sabah çok erken evden çıktım. Havaalanına vardığımda hemen check in yaptırdım. Bir yere oturarak bilgisayarımda oyun oynamaya başladım. Zaman öyle hızlı geçmiş ki, uçağa bineceğim son noktaya vardığımda, uçağım kalkmasına 16 dakika vardı. Benim hemen gitmem için görevliler seferber oldular fakat, uçağın kapılarının kapandığını ve üzülerek uçağa binemeyeceğimi söylediler. Adeta çıldırmıştım. Hem planladığım zamanda gidemeyecektim hem de gidebileceğim sonraki uçuşta yer bulsam dahi hangi ekonomik şartlarda bilet alabileceğim meçhuldu. Görevliler, satışa gidip, hiç bir fark ödemeden bilet alabileceğim konusunda endişe etmemem için kısa açıklama da yaptılar. Bilet satış noktasına vardığımda, yeni bir biletin satışının, benim önceki bilet aldığım miktarın 3 katı olduğunu ve cezalarla nerdeyse 2 katına yakın fark ödemem gerektiğini söylediler. Adeta çıldırmıştım. Durumumu defalarca anlattım, bu konuda suçlu olmadığı izah ettim ama kural bu diyorlar geri adım atmıyorlardı. Satıştaki memur, bana yardımcı olamayacağını ve derdimi D-40 nolu bölüme giderek anlatmamı söyledi. Oraya vardığımda değişen bir şey olmamıştı. Buradaki görevliye müdürünüzle görüşmek istiyorum deyince elinde telsiz telefonla dolaşan kişiyi gösterdiler ve onun yanına gittim. Yaşadıklarımı bir bir anlattım. Sabırla beni dinledi. Biletime baktığında uçuşa 15 dakika kala son noktada olduğum bilgisinin bilette belli olduğunu ve yeni bileti fark ödemeden almam gerektiğini, eğer bu bilet ile mahkemeye gidersem, mahkemeyi kesin kazanacağımı bana izah etti. Sabırlı olmamı ve yetkili kişilerle görüşerek sorunumu çözeceğini anlattı. Gerçektende bir kaç kişiyle bağlantı kurdu ve en sonunda satışa yeni bir bilet almak için beni göndermeden check in yaptırarak ve fark almadan bir saat sonraki uçağa binmemi sağlamıştı. Satış elemanına eğer uçak rötar yaparsa biz bundan şikayet etmiyoruz veya hak iddia etmiyoruz, bu yaşanılanın durumun nasıl bir mantık olacağını söyleyip durmuştum ve bindiğim uçakta yaşadıklarımı tekrar düşündüm. Yani hak aramasam, bir saat sonraki uçağa binemeyecek, iki saat sonraki uçakta yer olduğunu söyleyen satış memurundan bedelin neredeyse iki kat olduğu farkı ödeyerek satın alacağım yeni biletimle İstanbul’a gidecektim. Bu yaşıma geldim ilk defa bu manzarayla karşı karşıya kalmışlığın öfke ve şaşkınlığı içinde, kim bilir kaç kişinin benim durumuma düşüp, hak aramadan farklı bir ücretle ve yeni biletle uçtuğunu uzun uzun düşünür oldum, bindiğim uçakta. Herşeyde bir hayır vardır dedim ve bu haklı mücadelemden sonra İstanbul’a uçmayı başardım. 


Daha önce yer ayırttığım ve kendi kurumumum özel bir anlaşması olduğu için önceden rezervasyon yaptırdığım, 5 yıldızlı bir otel ve ismininde farklı olduğu sonradan öğrendiğim kalacağım oteli, akşam saatlerinde yorgun argın arar oldum. Türlü tariflere rağmen malum isimli oteli bulamıyordum. Otelin telefonuna ulaşmayı akıl ettim sonunda. Telefondan, otelin adının farklı ve dört yıldızlı olduğunu anladım. Şifre çözer gibiydim ve çok yorulmuştum. Otele girişi yaptıracaktım. Her şey sıradan ve doğaldı. Bilgilerimi verdim. Odamın anahtarını almayı beklerken, resepsiyon memuru, kredi kartımı istedi ve anlaşma ücretinin bir buçuk katını kartımdan çekeceğini söylemez mi? Bunun bir ödeme olmadığını, otel çıkışında yalnızca anlaşma ücretinin alınacağını ve çekilen miktarın iptal edileceğini söyledi. Bu tür uygulamanın her otelde olduğunu ekledi. Bende dedim ki, iki günlük ücreti çek ve bu işi bitirelim şimdi. Buna da olmaz dedi. Eğer böyle yaparsam 100 TL kaparo vermem gerektiğini yoksa, otele giriş yapamayacağını anlattı. Kısacası fazla ücreti bloke edeceklerdi benden bir şekilde. Sebep nedir diye sordum. Bir türlü sebebini de öğrenemedim. En sonunda sorgulamak epey yorgunluk verdi ve kaldığım ücreti peşin ödedim ve istedikleri kaparoyu da verdim. Kaparonun iade edileceği hususunda bir yazı aldım. Nasıl bir uygulamadır bu anlamadım. Anlaşmalı bir oteldi ve otele vereceğim zararı! her ne şekilde olursa olsun ödemem konusunda kaçacak yerim de yoktu. Bu yazıyı yazdığımda bu otelde ki son gecemdi. Yarın, inşaallah nasıl bir çıkışla otelden ayrılacağımı doğrusu kestiremiyorum. Umarım yeni bir süprizle ve öfke dolu sabah yaşamadan otelden ayrılırım. 


Ahlaki çöküntünün olduğu Türkiyemde, ticari çöküntününde gölgelerini görmek bu olsa gerek dedim içten içe … 

Neyse ki verdiğim kaporayı aldım... Böyle bir uygulama görürseniz şaşırmayın.



Saffet Kuramaz   

( Hava Yolu Mu Sorgu Yolu Mu başlıklı yazı safdeha tarafından 4.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.