Sizin de bildiğiniz gibi intihar günümüzde tek Tanrılı din olarak kabul edilen her üç İbrahim'i dinde de yasaktır. Bir sürü basın yayın organında her gün defalarca çıkmaktadır; ''İslamcı militanlar otobüsün içine girerek üzerinde ki bombayı patlattı ve yirmi kişinin ölümüne sebep oldu.'' ya da ''Bölücü terör örgütü militanı insanların arasına dalıp üzerinde ki bombayı patlattı elli altmış kişi parçalanarak öldü.'' Sık sık rastladığımız basın haberleri bunlar ki çok yazık gerçekten... İslam ile terör ve intihar hiç bir zaman yan yana gelmeyecek kelimelerdir aslında...




Gelişmiş ülkelere bakıyorsunuz. Oralarda da intihar oranları hiç umulduğu gibi düşük değil, bilakis daha fazla. İsveç, Norveç, Danimarka, Almanya gibi ülkelerde refah seviyesi yüksek lakin intihar oranları da yüksek. Kanımca onun en büyük nedenlerinden birisi de gençlerin, orada ki insanların kimlik bunalımına girmeleridir. Maddi olarak çok rahat hayat sürseler bile ruhlarını zedeleyen birçok batıl ve çağ dışı alışkanlığın (uyuşturucu gibi, pornografi gibi, alkol gibi) toplum hayatına etki etmesi neticesinde intihar eğilimleri artmaktadır bu toplumlarda...




Uyuşturucu bu gün bütün terör örgütlerinin finansmanını sağlayan ana
unsurlardan birisidir. Terör örgütlerinin tuzağına düşen körpecik gençlere, uyuşturucuyu dayayıp dayayıp hafızasını, beynini, sağlıklı düşünme yetisini kaybettirdikten sonra zaten gençler bir robota dönüşüyor ve elebaşları ne isterler ise onu hiç sorgulamadan yerine getiriyorlar. Hem dünyalarını hem de ahretlerini ateşe atıyorlar. Zaten uyuşturucu kullanmakta başlı başına bir intihar değil mi? O gençleri intihara, hiç düşünmeden '' Sen git üstüne bombayı bağla ve orada patlat bu halkımızda seni bir kahraman olarak anacak her zaman için.'' deyip de ölüme gönderen o elebaşı denen soytarılar, acaba kendileri üstlerine bomba bağlayıp da böyle bir eylem yapabilirler mi? Hiç sanmıyorum...




Psikoloji ve psikiyatri biliminin de ilgilendiği ana konular arasındadır intihar düşüncesi ve eylemi. Uzman Psikolog Birgül Geyimci'ye kulak verelim bu konuda özet ile şöyle demektedir. ''İntihar hakkında, insanlar arasındaki en yaygın düşünce, üstesinden gelinemeyen duyguları düzenlemek için intiharın tek çözüm olduğu inancıdır. İntiharın çekiciliği, katlanılamayan duygulara en sonunda son verecek olmasıdır. Trajedisi ise, yoğun duygusal stresin insanların gözlerini alternatif çözümlere kapatmasına neden olmasıdır.'' Çoğu zaman görür ve duyarsınız Boğaziçi Köprüsü'ne çıkıp atlama girişiminde bulunanları ve girişimi gerçekleştirip de atlayanları, hayatına trajik bir biçimde son verenleri. Bir çözüm yolu mutlaka vardır, her zaman bir alternatif olmalı yaşamak için. Şimdi şu soruyu soralım kendimize. Bu insanlara nasıl yardım etmeli/edebiliriz?''Birçok intihar, krizdeki kişiye hassas yanıtlar vererek önlenebilir. Eğer tanıdığınız birinin intihara eğilimli olduğunu düşünüyorsanız, yapmanız gerekenler: Sakin kalın. Oturun ve dinleyin. Kişinin ne söylediğini gerçekten dinleyin. Hisleri için anlayış ve aktif duygusal destek verin. İntiharın konusuyla direkt olarak ilgilenin. Birçok birey ölüm ve ölmek hakkında karmaşık duygulara sahiptir ve yardıma açıktırlar. İntihar hakkında soru sormaktan veya direkt olarak konuşmaktan korkmayın. Problem çözümü ve olumlu faaliyetler konusunda cesaretlendirin. Unutmayın ki duygusal krizle boğuşan kişi sağlıklı düşünemiyor; onu, krizdeyken geri döndürülemeyen, ciddi kararlar vermekten imtina etme konusunda cesaretlendirin. Gelecek için umut oluşturabilecek olumlu alternatifler hakkında konuşun. Yardım etmek istemenize rağmen, tek danışman olmaya çalışarak tüm sorumluluğu üstünüze almayın.''




İnsan ne kadar baskı altında olursa olsun böyle bir harekette bulunmamalıdır. Muhtelif ayetlerde ''Kendi kendinizi ellerinizle ateşe atmayın'' denilmektedir. İntiharın sonucu her ne sebeple olursa olsun sonsuz kalınacak cehennemdir. O militan otobüse girip bombayı patlattığı zaman, orada iki yaşında ki çocukta ölmektedir. Bizim inancımıza göre her doğan insan İslam fıtratı (yaradılışı) üzerine doğar, anası babası Yahudi veya Hıristiyan olsa bile; daha sonra akıl baliğ olunca kendi hür iradesi ile isterse Yahudi, isterse Hıristiyan yahut Müslüman olur. Yani o bombayı patlatan arkadaş hem kendi cehennemini hazırlamakta hem de Müslüman öldürmektedir. O beyni yıkanmışları bu eylemlere itenler de büyük bir vebal altındadır. Eğer o ülkeyi kana bulamak istiyorsan üzerine silahlarını alır o düşman ülkenin askeri tesislerine saldırı düzenlersin. O zaman öldürülürsen şehit olma ihtimalin daha fazladır. Bu İslam’a hizmet ettiklerini zannedenlere Yunus'u ve Mevlana'yı birazcık olsun okumalarını tavsiye ediyorum. Sevgi ve saygılarımla... 

( İntihar Üzerine başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 2.05.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.