5.PARTİ

 

                   MHP Kongresi ,Türk siyasi hayatı ve ülkücülerin katışıksız gelecek halini belirleyecek sekilde önümüzde duruyor.

                 Bir tarafta ‘’ bi dakika daha  secimden 6 ay önce kongre yaptık’’ diyen  ve bunu bir organizasyon diye sunum yapan genel merkez diğer taraf ta 18 yıllık iktidar özlemi ve Türkiye nin bedbaht gidişine karşı duyarsız kalmayanların feryadı ile ‘’basarısızsınız,değişim de değişim ‘’ diyen  7 parcadan oluşan parti içi bir muhalefet…

                Seçim zamanı olmayan bir canlılık ve iddia tüm Anadolu sehirlerinde karşılık bulurken iç unsurların dizaynı incelendiğinde bir elin bilerek ya da bilmeyerek harekete bir ivme  kazandırdıgı apacık ortadadır.

                Kriz yönetimi her şartın lehe olmasını gerekli kılar. Ya da en az zayıatla çözüm ister.

                14  yıllık kronik hale getirilen AKP iktidarı ,merkez sağdan kendi lehine koparıp gerek parti yönetimlerinde gerekse meclis içinde değerlendirdiklerinin  dışında kalan merkez sağın  sessiz bir  coğunluğu var. 

                Bu sessiz coğunluk 1946 yılında’’ artık yeter ‘’diyerek sahneye cıkan ve DEMİR KIRAT  diyerek yerelleşen bir siyası yapının ruhu ve bu ruhun bu topraklarda şimdi sessiz  bir feryadı vardır.

                 Bu feryad öyle sessizleşmiştir ki DYP  olarak yapılan ve devam eden Demirelin son mirası siyasi yapı mevcut mal varlıklarına bir çok yerde il binasının mülkiyetlerine sahip olmasına ragmen kırat bir türlü şaha kalkamamş aksine Türk siyasi hayatından bu yapının ve ruhun ortadan kalkması için mevcut siyasal iktidar onun genel başkanını içine almış genel başkan yardımcısı yapmış bir çok il başkanı ve yöneticilerini makam ve yöneticiliklerle ihya ederken partinin imhası için her tür provakasyonu yapmış hatta DP  diye bir parti bile cıkarttırmış ve demirkırat ın şaha kalkma çabalarının  hep sonu FIS  olmuştur.

              14 yıllık kronikleşen iktidar sürecinde ,eskiye dair seçim sonuçlarını incelediğinizde yerel secimlerin bir coğunda aday göstermeyen DYP  mesela; Gaziantep gibi bir vilayette adayı olmamasına ragmen 26.000 oy almıştır.

               DYP  liler nasıl bir oyuna getirildiklerini geçmişe bakıp son  tahlilde görebilirler .Mevcut iktidarın bir genel başkan yardımcısının genel başkanlığını yaptığı  Anap la le  birleşme iddiası partinin silinmesi için yetmemiş genel başkanı olan Süleyman SOYLU  ve atadığı il başkanlarını çeşitli mevki ve makamlara iktidar partisince  getirilerek DEMİRKIRAT  Anadolu dan silinmek istenmiştir. Bunu gerçek anlamda bilen ve kerhen oyunu AKP YE VEREN merkez sağın oyları ,hiçbir şekilde oyvermeyen kesimi ve MHP  içerisinde kendisini bulmaya çalışan lar olduğu gibi CHP  içinde siyaset yapmaya çalışan DEMİRKIRATLAR  OLMUŞTUR.

               Partinin  nasıl talan edildiğini bilenaNADOLU NUN  en ücra köylerine kadar gizlenmiş  kemik kadro AKP DE ETKİN SİYASET YAPAMADIĞI gibi gittiği CHP –MHP  gibi mecralarda da aktifleşememiş ve yarım asırlık etkin siyasiler 14 yıldır yedeklerde  sahaya bir türlü asil olarak çıkamamanın sancısı nı çekmektedir.

                1980 öncesinin ülkücü çocukları hep AP  li aile büyüklerinin çevrelerinde yer  alması aebebi ile bu hareketle içli dışlı olmuştur.

                AKP nin milli görüş eksenli ve tarikat merkezli çekirdek kadrosu hiçbir zaman diğer kanatlardan gelenleri içinde barındırmamış sadece bunları vitrin olarak kullanarak DÖNÜŞTÜM  iddiasının şahitleri yapmıştır.

                DYP  şimdi bir sinerji oluşturmuş ve MHP  nin genel başkanlık aday yarışmasında üzerindeki ölü toprağını atmaya çalışmaktadır. Bu antrenman onlar için medya da karşılık bulmuş ve AKP  nin oluşturduğu yıllara dayalı iktidar modelinin karşı tarafta oluşturduğu yılgınlıkla medya ve toplumun AKP li olmayan tüm kanaları MHP kongresi ile siyasette bir hareketlilik sağlamıştır.

                  MHP  risk yönetimi ile bu durumu kendi lehine değerlendirdiği takdirde 5.partinin çıkmasına engel olacağı gibi bunu akp nin yıllara dayalı iktidar şımarıklığına bir şamar olarak çıkarabilecektir.

                    Netice de siyaset insan kazanma ve kazandığını elde tutma sanatıdır

 

( 5.parti başlıklı yazı HALİLİ tarafından 28.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.