Serbest Kürsü / Kitap Tanıtımı

Eklenme Tarihi : 23.04.2016
Okunma Sayısı : 3553
Yorum Sayısı : 1


M.NİHAT MALKOÇ

 

Meraklısı için hayatın olmazsa olmazıdır dergiler. Edebiyat meraklıları olarak dergilerin yeni sayılarına ulaşmak için her ayın ilk günlerini iple çekeriz. Onlar ki gönül dünyamızı bahara döndürürler. Daralan ruhlarımıza inşirah neşvesi katarlar.

Kitaplarla dergiler birbirlerine rakip değildir. Aksine birbirini desteklerler. Fakat kitaplar tek bir sesin idraklere yansımasıdır. Oysa dergiler kolektif bir şuurun eseridirler. Bu yüzdendir ki çok sesli bir koro misalidir dergiler. Onların içinde nice renkli dünyalar saklıdır. Dergileri, gözümüzü ve gönlümüzü doyuran mükellef bir sofraya da benzetebiliriz.

            Türkiye’de dergicilik hakikaten masraflı ve zahmetli bir uğraştır. Ülkemizde kültür, sanat ve edebiyat dergilerinin sayı olarak üçlü rakamları görmesi; yani uzun soluklu olması hiç de kolay değil. Çünkü ülkemizde dergicilik, bu işe meraklı kişilerin fedakârlıkları sayesinde belli bir noktaya gelebilmiştir. Dergilere ciddi bir okur ve devlet desteği yoktur.

Oldum olası Anadolu’nun ücra köşelerinden ses veren kültür, sanat ve edebiyat dergilerine meraklıyımdır. Bunları bir şekilde edinir, okur, arşivler ve elimden geldiğince diğer okuyucuların da haberdar olmaları için tanıtmaya çalışırım. İşte onlardan biri de Zigana’nın komşusu Gümüşhane’de çıkan Herfene dergisidir. Dergi elimdeki sayısıyla 21. sayıya ulaşmış gözüküyor. Herfene; ilkbahar, yaz, sonbahar ve kış olmak üzere senede dört sayı olarak okuyucusuyla buluşuyor. Dergi her sayısında belli bir konuyu kapağına taşıyor.

  Gümüşhane’de yayımlanan ve Türkiye’nin dört bir köşesine dağıtılan Herfene dergisi, kitap gibi doyurucu bir içeriğe sahiptir. Son sayısının son sayfasına baktığımda 104 rakamıyla karşılaşıyorum. Bir derginin 104 sayfasını edebî kıymete haiz eserlerle doldurmak hiç de kolay değil. Derginin genel yayın yönetmenliğini çok değerli bir şair ve yazar olarak hafızalarımıza kazınan Talat Ülker yapıyor. Derginin sahibi olarak Gümüşhane Kültür Sanat Kulübü görülüyor. Dergide Sorumlu Yazı İşleri Müdürü olarak Sezai Köprülü yer alıyor. Derginin yayın kuruluna bakınca Turan Tuğlu, Talat Ülker, Necati Yılmaz, Şahin Kazancı, Osman Nebioğlu, Engin Doğru, Yusuf Dolan, Fehmi Yakut, Emin Baş, Köksal Akar, Mesut Olgun, Salih Özel Nebioğlu ve Fahrettin Köseoğlu gibi değerli isimleri görüyoruz.

Herfene dergisi Gümüşhane’de çıksa da bütün Türkiye’yi kuşatıyor. Herfene dergisinin Adana’dan Diyarbakır’a, Trabzon’dan Sakarya’ya, Bursa’dan Gaziantep’e, Mersin’den Şanlıurfa’ya, İzmir’den Kayseri’ye, Ankara’dan İstanbul’a, Tekirdağ’dan Sivas’a, Antalya’dan Yozgat’a, Bolu’dan Tokat’a kadar çok geniş bir temsilcilik ağı bulunuyor.

Zigana Dağı’nın gür sesi diyebileceğimiz Herfene dergisinde ülkemizin güzide şairleri ve yazarları kalem oynatıyor. Bunlar arasında Mehmet Aycı, Osman Nebioğlu(Hışır Osman), Ahmet Tevfik Ozan, Mehmet Nuri Parmaksız, Hakan İlhan Kurt, Talat Ülker, Zekeriya Çavuşoğlu, Tayyib Atmaca, Züleyha Özbay Bilgiç, Yavuz Doğan ilk akla gelenler… Her sayısı bir önceki sayıyı gölgede bırakırcasına biraz daha iyileştirilmiş olarak çıkıyor. Çünkü söz konusu dergi, tamamen gönüllülük üzerine, kültürümüze hizmet etmek gayesiyle çıkan bir edebiyat dergisidir. Maksat, bugünün gür seslerini yarınlara taşımak ve kalıcı kılmaktır.

            Herfene dergisine sahip çıkmak ve onu daha geniş kitlelere ulaştırarak okunur kılmak edebiyatı ve bu ülkeyi seven herkesin görevidir. Bir başka görevimiz de bu güzide dergiyi gençlere tanıtmak ve onların da bu zengin muhtevalı dergiden haberdar olmalarını, yeteneği olanların bu edebiyat dergisinde yazmalarını sağlamaktır. Aksi takdirde yarınlarımızı emanet edeceğimiz gençliği magazin dergilerine teslim ederiz.  Gençliği, boya küpü olmaktan öteye gitmeyen ve hakikatte bizden olmayan bir neslin deli saçması hayatlarını çocuklarımıza model olarak sunan dergilerden kurtarmanın yolu, onları Herfene gibi edebî dergilere yöneltmektir.

            Herfene’nin kaptanı Talat Ülker’i, böyle dolu dolu ve bizden değerlerle tezyin edilmiş bir dergi çıkardığı için yürekten kutluyorum. Yolculuklarının uzun olmasını diliyorum. Bu zahmetli yolculukta her zaman yanlarında ve yakınlarında olacağımızı belirtmek istiyorum.

( Zigana'nın Gür Sesi: Herfene Dergisi başlıklı yazı M.Nihat Malkoç tarafından 23.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.