KONU:ŞİİR NASIL YORUMLANMALIDIR..

...................ÖRNEK...........

............BİTMEMİŞ BİR GÜL....

Bir gonce râz-ı aşkı sarar penbe bir güle
Bir gül bugün nişanlanacak andelîb ile

Güller açınca kendini her kalb-i derbeder
Güller açınca arş-ı hayâlâtı devreder

Cûlar güler uzakta, çemenlerde bâd-ı saf
Eyler harem-serâyım eş kuşların tavaf

Güllerle rû-be-rû açılır taze sineler,
Her sine kendi üstüne güllerle iğneler.


YAZAN: Cenap Şahabettin

....................................KISACA.......................

HER USTA ŞAİR, YAZDIĞI ESERLERDE OKUYUCULARI TARAFINDAN YAZDIKLARININ KOLAYCA ANLAŞILMA YERİNE ZOR ANLAŞILIR OLMAYI TERCİH EDER..BU NEDENLEDİR Kİ BİR ŞİİRE BAKAN OKUYUCULAR FARKLI FARKLI YORUMLAR ÇIKARSADA ŞİİRİN ANLAMI NOKTASINDA BİRLEŞİRLER..ZATEN BUNUN DIŞINDA YORUMLANMIŞ ŞİİRLER DOĞRU YORUMLANAMAMIŞTIR..BİR ŞİİRE BAKILDIĞINDA HANGİ TEMA ÇERÇEVESİNDE ŞİİRİ BİRLEŞTİRDİĞİNİ ANLAMAK VE YAZARININ ŞİİRİ YAZARKEN HANGİ RUH HALİNDE OLDUĞUNU YAKLAŞIK ÖLÇÜDE ANLAMAYA ÇALIŞMAMIZ GEREKİR..ARAPÇA,FARSÇA YAZILMIŞ ŞİİRLER İÇİN SÖZLÜK BULUNDURMANIZ VE KELİMELERİN NE ANLAMA GELDİĞİNİ DE BİLMENİZ GEREKİR.GERİ KALANIDA BİLGİ DAARCIĞINIZLA ŞİİRİ YORUMLAMAYA KALIYOR..

.............................................YORUM.....................

GONCA, GÜLÜN AÇMAMIŞ HALİDİR..YANİ KAPALI HALDEDİR..BU NEDENLEDİR Kİ İÇİNDE BAZI SIRLARI İHTİVA ETMEKTEDİR..GÜL İSE BU KONUDA AŞKIN SEMBOLÜDÜR...NİTEKİM ŞAİRDE BİRİNCİ MISRA DA GÜL - BÜLBÜL İLİŞKİSİNE DİKKAT ÇEKER..İNANIŞA GÖRE BÜLBÜL GÜLE AŞIKTIR..BUNUN İÇİN SÜREKLİ FERYAT, FİGAN ETMEKTEDİR..

OKUYUCULARININ GÖZÜNDE DOĞA PORTRESİ ÇİZEN ŞAİR, BUNU CÜ ( AKARSU ) BAD ( RÜZGAR ), GÜL, BÜLBÜL GİBİ KELİMELERLE İFADE ETMEKTEDİR..GÜLÜN AÇILMASI AYNI ZAMANDA BAHARI MÜJDELEDİĞİ İÇİN ŞİİRDE BU YÖNDE OLUMLU DUYGULAR HAKİMDİR..BAHARIN GELMESİYLE DOĞADA MEYDANA GELEN BU DEĞİŞİKLİKLER,CANLILARDAKİ AŞK DUYGUSUNUN ÇOŞKUN BİR HAL ALMASINA VESİLE OLUR..

ŞAİRİN BU ŞİİRİ, DUYGULARININ ÇOŞTUĞU KENDİNİ MUTLU HİSSETTİĞİ BİR ANDA YAZDIĞINI ANLAYA BİLİRİZ..

...........İLK VE SON....

ŞAİR- SÖZ YAZARI: İLKER ÖZIŞIK

ACININ..HÜZNÜN..MİLYONLARCA AŞK ACISI ÇEKENLERİN DUYGU TERCÜMANI...

DUYGU DOLU ŞARKILARIN DUYGU DOLU SÖZ YAZARI..
..............BİR....GARİP...AŞIK...

( Şiir Nasıl Yorumlanır başlıklı yazı İlker ÖZIŞIK tarafından 17.04.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.