BARAK ODALARINDAN  ESİNTİ

 

Ahmet AYAZ

Gaziantep Güneş Gazetesi 24 Mart 2016

………………………………………….

 

 

       Barak Odalarından bir esinti  dedim ama, bir çoğumuz Barak Odalarında, Barak Kültüürünü,  köy kültürünü biribirimizden duymuş  öğrenmiş olmalıyız. Barak Ovasında, Nizip İlçemize bağlı bulunan Kürep Köyündeki, köy odalarında oturmayanlar, beş tane üniversite bitirse, oturup kalkmasında, insan ilişkilerinde davranış bozukluklarını görürüsünüz. Ama Barak Odalarında yetişmiş bir insanın, okur yazarlığı olmasada, insan ilişkilerinde, davranış bozukluğuna az rastlarsınız. Bir  insanın yanlışı olursa, o insan güzel sözlerle ikaz edilir. Yapılan bir yanlışı, hiç kimse duymazlıktan, görmemezlikten gelmezler. Geçmişte biri birisi  ile önemli bir anlaşmazlıkda, Barak  insanları, mahkeme kapısına değil, Barak Ağalarından ve o günün Aşiret Reisi, Rahmetli Üveys Öztürkmen’e  giderlerdi. O mahkeme kararı gibi karşılıklı olarak tarafları dinledikten sonra, haksıza haksız derdi. Haksız da haksızlığını kabul ederdi. Rahmetli Üveys Öztürkmen’in birkaç defa acı  kahvesi bana nasıp olmuştu.

       Barak ve köy kültürümüzde, huzurda olmayan bir kimsenin  arkasından küfür etmek çok ayıptır. Aslında küfür zaten bir ayıptır.  Ya bir de huzurda olmayan kişilere küfür etmek, ayıbın haddini aşıyor demek. Bizim gazeteci  arkadaşlarımızın bir çoğu bu bilgiden, bu görgüden  yoksundurlar. Huzurda olmayan kimselere küfürü  savurur,  kendi, kendini de kahraman sanırlar. Halbu ki, yaptğı küfür ile ancak kendi kendisinin seviyesini düşürüyor.  Onun da farkında bile olmuyorlar. Çünkü zat’ı muhteremde  görgü yok, bilgii yok, bir akıl fukarası olduğunun farkında bile değildirler.

          Ben burada bunu anlatırken, genç ve son derece saygılı, gazeteci arkadaşlarımızın varlıklarını da inkar edemem. İnkar edersem  çok ayıp olur, saygısızlık olur, hem de günah olur. Bu sözünü ettiğim arkadaşlarımızın adlarından söz etmeyeceğim. Bunlar, gazetecilikte, gereken bilgi ve görgüye sahiptirler. Ğerçek gazetecilik sıfatını da taşımaktadırlar. Saygıdeğer gazeteci arkadaşlarıma sesleniyorum. Gazetecilik, kutsal ve şerefli bir meslektir. Lütfen bu mesleğe gölge düşürmeyelim. Meslekdaşlarımıza ve tüm  insanlarımıza karşı, saygılı ve sevecen olalım.

         Ben Oğuzeli’nin Yakacık Köyünde doğup büyüdüm  ama, köküm Barak Türkmenidir. Abdürrezaklı  Aşiretinin Ali İdrisli Oymağındanım. Bu günlük de bu kadar. Sohbet yazılarımda yine buluşalım. Hoşça ve dostça kalın. En güzel ve mutluluk dolu günler hep ve hepimizin olsun derken; Yolunuz düşerse, Barak Odalarının birisinde bir çay içiniz, Barak Odalarının kültürünü bir defa da olsa, görünüz diyorum.

         

 

 

( Barak Odalarından Esinti başlıklı yazı Ahmet AYAZ tarafından 24.03.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.