BAŞ ÖRTÜME DESTAN 

Gittik Lozan’a şapka verdiler başımıza 
Bizi çocuk sandılar bakınca yaşımıza 


Neden karıştınız ki bizim baş örtümüze
Mini etek bağlayıp vurdunuz törpümüze


Anamın örtüsüyle destanı yazacağım 
Edeb görsünler diye düzeni bozacağım


Öpme temiz değilse alnın ve dudakların 
Basmasın eşiğime o kirli ayakların 


Takardı anacığım başına besmeleyle 
Akreplerin zehrini koydular vesveseyle 


Nice kara Fatmalar döndü böyle seherden 
Anamın alnı açık taşıdığı değerden 


O sarı çiçeklerin burcu burcu sesidir
Hoyrat rüzgara perde Müslümanın süsüdür


Gidip çomak mı soktuk kovanda peteğine 
Ne zaman karıştık ki biz onun eteğine 


Dağların gölgesidir güneşin pırıltısı 
Şerefinle tak bacım kesilsin mırıltısı 


Bağlarım üç kıtaya her yerde neferimdir 
Bayrak vatanım gibi namusum şerefimdir

HARUN YILDIRIM


.........................................................................................................................................................

Not:  Resimdeki kadın TAYYAR RAHMİYE

Kimdir bu kadın derseniz baş örtülü destan yazan kadınlarımızdandır.

Osmaniye’nin Kaziyeler Köyü’nden olan Rahmiye Hanım 9.Tümenin 1920 yılında Fransızlar ile yaptığı muharebeye müfrezesiyle katılmıştı. 
Başlıca görevi, keşif ve cephe gerisinde kundakçılık yapmaktı. 
Osmaniye yakınındaki demiryolu tünelini o patlatmıştı ve bölgedeki düşmanın cephane ikmalini büyük sekteye uğratmıştı. 

1920’de Fransızlara karşı harekete geçildiği sırada askerlerde bir duraksama olunca “Ben kadın olduğum halde ayakta duruyorum da siz erkek olarak yerlerde sürünmekten utanmıyor musunuz?” demiş ve aynı muharebede ateş hattında kalan iki arkadaşını korumak için ileriye atıldığında şehit olmuştu.

BİZ DESTANLARI BAŞ ÖRTÜMÜZLE YAZARIZ 

( Baş Örtüme Destan başlıklı yazı Harun Yıldırım tarafından 12.02.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.