Geçtiğimiz Ocak ayının başında Antalya'nın Alanya İlçesi’nde Engelsiz Perspektif Engellilere Yardım Derneği tarafından engellilerle ilgili düzenlenen bir konferansta konuşmacı olarak katılan Savunma Sanayi Müsteşarlığı ARGE ve Teknoloji Yönetimi Daire Başkanı Ata Şenlikçi’nin sarf ettiği sözler engelli camiasında büyük tepkilere neden oldu.

Engelsiz Perspektif Engellilere Yardım Derneği tarafından Antalya'nın Alanya İlçesi’ndeki Alanya Kültür Merkezi’nde düzenlene Engelsiz Siber Güvenlik Konferansı’na konuşmacı olarak davet edilen Savunma Sanayi Müsteşarlığı ARGE ve Teknoloji Yönetimi Daire Başkanı Ata Şenlikçi yaptığı konuşmada, “Şahsıma ait 6 çocuğum var. Elhamdülillah hiçbirinde hata yok” dedi.

“Benim şahsıma ait 6 çocuğum var, hanımımla beraber. Elhamdülillah hiç birinde hata yok. Fakat onlara okula her gidişinde ve dönüşünde ‘Yanındaki arkadaşına yardımcı olacaksın. Neler yaptın arkadaşların için’ deriz.” sözleriyle büyük tepki çeken Savunma Sanayi Müsteşarlığı ARGE ve Teknoloji Yönetimi Daire Başkanı Ata Şenlikçi’nin şu ana kadar medyada veya sosyal paylaşım sitelerinde herhangi bir özür dileğine dair açıklama duyulmadı.

Oysa hata yapmak biz insanlara mahsustur. Mevkiin, makamın, unvanın ne olursa olsun hata yapabilirsin ancak hatayı fark ettiğin ya da size bildirildiği zaman hatanızdan dolayı özür dilerseniz bu sizin ne kadar olgun ve ne kadar erdemli biri olduğunuzu gösterir.

Özür dilemediğinize göre sizden olgun bir davranış sergileyerek erdemlilik göstermenizi beklememiz boşunaymış.

Kolun, bacağın gözün, kulağın olmadığı için kimi sana sakat der, kimi özürlü der, kimi de engelli der. Yer yer bazen de bedensel, zihinsel ve spastik engellilikten dolayı bedensel şekil bozukluğu yaşayan bizlere kimi kendini bilmezler de ‘deli’ der.

Ve sözde okumuş geçinen adının başında uzunca bir unvan taşıyan biride çıkar bizleri ‘hatalı’ görüp değerlendirdiği için ‘benim çocuklarımda hata yok’ der.

Bu haberi okur okumaz daha önce anlamını az çok bilmeme rağmen Türk Dil Kurumunun (TDK) sayfasında “Hata” kelimesinin anlamına bakayım dedim. Olur ya belki kelime anlamı haberimiz olmadan değiştirilmiş olabilir diye internet sayfasını açıp baktım. Tek baktığım orası olmadı elbette baktığım birçok sayfada da anlam olarak hemen hemen aynı sözler yazılıydı. 

Türk Dil Kurumunun (TDK) sayfasında ‘Hata’ kelimesinin anlamı olarak “1.Yanlış, 2.İstemeyerek ve bilmeyerek yapılan yanlış, kusur, yanılma, yanılgı ve 3.Suç, günah, kusur” açıklamaları yazılıydı.

Toplumun başına ne gelirse bu zihniyetteki okumuş cahillerden geliyor... Devletin bir kurumunun başında Daire Başkanlığı yapan biri bu sözleri söyledikten sonra varın gerisini siz düşünün, bu toplum neden ileriye gidemiyor diye...

Topluma en büyük zararı verenler işte bu zihniyette olan okumuş kara cahillerdir... Ne diyelim daha neler göreceğiz kim bilir?

Bu konuyla ilgili önce çuvaldızı kendimize batırmak istiyorum, sonra da bu zata ve bu zatın düşüncesinde ve fikrinde olanlara da iğneyi batırmak istiyorum…

Bu konferansı düzenleyen dernek yetkilileri ile salonda bulunan engelli dinleyicilerine sormak istiyorum… Ata Şenlikçi’nin sözlerini duymanıza rağmen o anda neden en ufak bir tepki göstermediniz? Tepki göstermemekle kendinizin ‘hatalı’ olduğunuzu kabul etmiş olmuyor musunuz?

Bunları geçtik bu haberi okuyan izleyen engelli federasyonları, konfederasyonları ve derneklerin büyük çoğunluğundan daha önceki birçok olayda olduğu gibi en ufak bir tepki açıklaması duyulmadı. Bu olaya ve buna benzer daha önce yaşadığımız olaylarda da sessiz kaldıkları gibi bunda da aynısını yaptılar. Üzerlerine ölü toprağı serpilmiş gibi üç maymunu oynayan bu engelli dernek, federasyon ve konfederasyon yöneticileri acaba ‘hatalı’ bir yolda olduklarını bilmiyorlar mı? Sizler engellilerin sorunlarını dile getirmeyecek, haklarını arayarak savunmayacaksınız da kim yapacak? Bu sözlerim ilimizdeki birçok ‘tabela’ dernekleri içinde geçerli…

Gelelim o sözü söyleyen zatı muhtereme… Dini konularda çok bilgi sahibi olan biri değilim. Ancak dilim döndüğünce bir iki kelime etmek isterim. Ata Şenlikçi denen bu zat konuşmasında ‘Elhamdülillah’ diye söz ettiğine göre benden daha dindar olduğu anlaşılıyor. (Gerçi kimin daha inançlı olduğunu ancak Allah bilir.)

Şimdi bu zata soralım. Bizleri doğada ki, tabiattaki ve evrendeki canlı cansız her şeyi Allah yarattı değil mi? Allah’ın yarattığı en değerli varlığın insan olduğunu da biliyoruz. Öyleyse Allah’ın yarattığı en değerli varlık olan insana yani engelli olan bizlere ‘hatalı’ demeyle günah işlemiş olmuyor musunuz? Bizleri de Allah yarattığına göre siz bu sözlerinizle ‘Allah sizleri yaratırken hatalı iş yaptı’ mı demek istediniz?”

Ayrıca farkında olmadan kendinizin de ‘hatalı’ olduğunuzu itiraf ettiğinizi biliyor musunuz? Neden diye soracak olursan burnunun üzeride takılı olan gözlük süs için mi orada duruyor?

Sözün özü olarak, ‘Engeloji’ adlı kitabın yazarı olan değerli mücadele arkadaşım Aliye Yücel kendi internet blogunda konuyla ilgili yazdığı yazının sonunda güzel ve anlamlı bulduğum bir söz söylemiş. Bu sözü burada bir defa da ben dile getirmek istiyorum.

“Eğer çocukları hatasızsa (!) babaları adına çok utanmışlardır. Yok, eğer utanmıyorlarsa onlar zaten hatalıdır!”

Bilmem anlatabildim mi Şenlikçi?

( Zihniyet Bozuk Olmaya Görsün başlıklı yazı AliHaydar tarafından 11.02.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.