Mâhi ilâ kırâdı lütf ilâ hem hûşem best - sâhralara
Âlem kıl tabibim kim , merhemî şifâ ol çâre kâhd kezzâb-î hâdatlara .

Çer - ol âlem kim vekil dem be dem güm âlemi kâh seyrânı müebbed
Hem hûş çehrene seyrânı cemâlinden nâzarı hikmetin derûnu eylemek .

Rûzu hâsret kahru perişân vel misâli akl-î ilâ erkâm-î râbdieat melisim ,
Âlem çün elzem ilâ kahru peymân eyler âhidlere noksan kıl muhibbim .

Oldum kim âleme her cânı candan vuslad her vakti rûşene bil kûzem ,
Ol emri hân ilâ Hakdan ğayrı olmaya ışk , bi vesilâtı müsebbibin emsâlisen .

Hem mevlâdan ğayrı ışk ilâ cismi rûh sen ola ğayrı olmaya melisim ,
Cevhâdlâd ilâ kur nizâmı hem hûş , rübde-i zelle ilâ miskâline ışk hâru em - siccilim .

Nâdı heyhât , âlem kim âvarey-i pür niyâz kıla hem râhdı raks ilâ çür - hissi ,
Libâsı kahr ilâ ışk mâ' bedin hüzn eyleyen , bulur cânan vuslatında ki ebediyyeti .

Âdabı ilâ hem hûşem , çehreler nâra ilâ kahru müebbed kûz etme kim kin ?
Hâl ilâ ışk nârına  ben talibim , rûzu püçtêbic ilâ kûruzhâd eyleme ben müselli hâidin .

Âlem ilâ ışk divâne yâranlar virân eyleye kâh âlem seyran , kâh âlem hûş çehredâra ,
Olmaya âlem ışk ilâ , muhabbeti kervânı sücûd eyler mi ğayrı mevlâya ?

Lütfu ışk ilâ hem kıl beni tülûb ey ışk hâ çârın kubzerdâ ilâ misâli gül isen ,
Âlem dahi ışk peymânına hem hûş cânana kılmış hâkikat beyâna şâh isen .

Receb bil ây her zamanı kadr ilâ müstakbel âlem çün vakti elzem - ên ,
Ben turâbın hânedârında kahru yeisim ilâ nâ çâr olan bi - katrei mâtemi bûsenim men .

Ez kêrde-i cülb etti ilâ âlem rûşen nâh bula seyrâdın hüviyyâd ilâ yâdı hem hâsını ,
Kıldım ışk nârı ilâ ben bûseler hem hâd ilâ çehrei lüb dem rûzu ekrem ilâ peymâdını .

Cevhâdın ilâ cevâhirem hem sûrete bil hüsn ilâ âdabı çün eyle vakt ola serzu hâl
Ol kemdâşın rûbde-i âlem ilâ her rubeydivâs kıl menbâı rabt ilâ çerhi muhâl

Ey ışk hem hâlûk ilâ pağ - sâl eyledin rûşen ışk Özgem , eyle bendini intizhicâd
Râhi ilâ âlem çün el - cevâba suâller eyledim , kıldım tâleb ben ğüzhârda musâllâd .

Ey ışk hârı sana mâtem dir ki muhibbi divânem ışk hâ - çâr eyledi çarkımı melisim ,
Eylerim melis bil muhammedi her âlem kim , muhabbedde daim , beni ışk serzenişim . 
( Hüsn-ü Tuğba başlıklı yazı DervişBaba* tarafından 5.02.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.