FARK OLUŞTURAN ÖĞRETMENLER ANKARA’DA BULUŞTU

-7-

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ TÖRENLERİ DEĞERLENDİRME TOPLANTISI GÖLBAŞINDA YAPILDI.

26 Kasım 2015 günü programımızın son günüydü. Sabah saat 7:00’da kahvaltımızı yaparak Gölbaşı Belediyesinin davetlisi olarak Gölbaşına gitmek için hazırlandık. Gölbaşındaki programımızda Gölbaşının gezilmesi, öğle yemeği ve Mogan gölünde tekne gezintisi vardı.

Fakat Gölbaşı belediyesinin Gölbaşını gezme bölümünün iptal edildiği bildirildi. Bunun üzerine hareket saatinin saat 11:00’a ertelendiği iletildi bizlere.

Bunun üzerine Lobi’de oturarak öğretmen arkadaşlarla sohbet ettik çay içtik.

Saat 11:00’da otobüslere binerek Gölbaşına doğru yola çıktık. Saat 12:00 dolaylarında Gölbaşı öğretmen evine vardık. Öğle yemeğini öğretmen evinde yedik. Tam Mogan gölüne gitmeye hazırlanırken hava yavaş yavaş yağmaya ve rüzgâr esmeye başladı.  Ardından bir anons yapıldı. Tekne gezintisi için hava şartlarının uygun olmadığı yönünde tekne kaptanından haber geldiği anons edildi.

Böylece hava şartlarından dolayı bizim Mogan gölündeki tekne gezintisi suya düştü. Gölbaşı programımızdan sonra aslında Başkent öğretmen evine gidilerek bir değerlendirme toplantısı yapılacaktı.

Gölbaşındaki bu programımızın aksaması nedeniyle değerlendirme toplantısının da Gölbaşı öğretmen evinde yapılacağı anons edildi.

26 Kasım 2015 Perşembe günü, Gölbaşı öğretmen evi salonunda MEB bürokratlarının da hazır bulunduğu değerlendirme toplantısı yapıldı.

Bu toplantıda Müsteşar yardımcısı Sayın Salih Çelik, günün önemini belirten bir konuşma yaptı. Bu konuşmadan sonra sorusu ve söyleyecekleri olanlara söz verildi.

Bu toplantıda bizde söz aldık ve şu hususları dile getirdik.

24 Kasım 2015 öğretmenler günü için, başta Cumhurbaşkanımız Sayın Recep Tayyip Erdoğan olmak üzere, Başbakanımız Sayın Ahmet Davutoğlu’na, Milli Eğitim Bakanımız Sayın Nabi Avcı’ya, Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme genel Müdürümüz Sayın Ali Yılmaz’a, Daire başkanımız Sayın Muhittin Yılmaz’a, şube müdürlerimize ve emeği geçen herkese, bize müstesna dört gün yaşattıkları için teşekkür ediyor Allah razı olsun diyorum.

Bir öğretmen yazar olarak öğretmenlerimizin bize ilettikleri şu isteklerini, burada maddeler halinde kısa kısa dile getirmek istiyorum.”

1-Eşit işe eşit ücretten” tek mağdur edilenler öğretmenlerdir. Öğretmenlerin bu mağduriyetlerinin bir an önce giderilmesini.

2-Daha önce öğretmenlere verilmesi konusunda sendika ve hükümet yetkilileri arasında varılan anlaşmaya göre “3600 ek göstergenin” bir an önce gerçekleştirilmesini.

3-“Maaş bakımından meslek grupları içerisinde en son sırada bulunan öğretmenlerin, en başlarda olmasını beklemiyoruz ama hiç olmasa orta seviyelerde bir yere yükseltilmesini istiyoruz.”

4-Ayrıca, “Meslek liselerinin 9.sınıflarının ders programlarına atölye ya da uygulama derslerinin konulmasını, hem mesleki hem de eğitim açısından önemli görüyoruz.

Bu isteklerimizin dikkate alınacağını umuyor saygılar sunuyorum” diyerek konuşmama son verdim.

Konuşmam biter bitmez salondan büyük bir alkış koptu. Bu MEB bürokratlarının da büyük dikkatini çektiğini gözlemledim.

Çünkü söylediklerimin tamamı bütün öğretmen camiasının ortak beklenti ve istekleriydi. Bu konuları dile getiren başka bir konuşma da olmadı.

Ayrıca şunu da belirteyim. Ankara’da dile getirdiğim ve yukarıda sıraladığım bu istek ve beklentilerimizi Balıkesir Politika gazetesinde 24 Kasım 2015 günkü köşe yazımda da yazmıştım.

Değişik konuları dile getiren yaklaşık sekiz on öğretmen söz aldı. Söylediklerimizin not alındığını gördüm. Hatta bir MEB bürokratı söylediklerinizin hepsini not aldık. Bunları rapor haline getirerek bakanlığa sunacağız dedi. Ben de kendilerine teşekkür ederek, inşallah bu isteklerimiz yerine getirilir temennisinde bulundum.

Bu konuşmalardan sonra MEB bürokratlarıyla hatıra fotoğrafları çektirdik. Tek tek vedalaşarak Gölbaşından otobüslerle Başkent öğretmenevine geri döndük.

Akşam yemeğini öğretmenevinde yedikten sonra İl temsilcisi öğretmenlerin büyük çoğunluğu memleketlerinin yolunu tuttu. Bir kısmıyla vedalaştık, hayırlı yolculuklar diledik.

Bizde Bigadiç halk eğitim müdürü Şinasi Özulus ile birlikte saat 22:00 dolaylarında Oğlumu arayarak bizi Başkent öğretmenevinden almasını ve AŞTİ otogarına bırakmasını istedik. Sağ olsun istediğimiz saatte gelerek bizi aldı. Şinasi beyi AŞTİ’ye bırakarak biz oğlumun evine geçtik. İki gün daha Ankara’da kalarak neticede 29 Kasım 2015 günü temsil ettiğimiz Balıkesir’e geri döndük.

Böylelikle bizim için unutamayacağımız müstesna dört günlük öğretmenler günü Ankara kutlamaları da sona erdi.

Böylece 24 Kasım 2015 öğretmenler günü Ankara kutlamalarında, Balıkesir İl’inde görev yapan 11.503 öğretmeni temsilen gittiğimiz törenlerde, yaşadıklarımızı ve gördüklerimizi, siz okuyucularımıza ulaştırmak için kaleme aldık. Kaleme aldığımız ve yedi bölümden oluşan bu yazı dizimizi de burada sonlandırmış bulunuyoruz.

Selâm ve sevgilerimle.

SON

( Fark Oluşturan Öğretmenler Ankara’da Buluştu -7- başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 12.01.2016 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )