FARK OLUŞTURAN ÖĞRETMENLER ANKARA’DA BULUŞTU

-3-

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ TANITIM TOPLANTISINA KATILDIK

Kutlama programımızın ilk toplantısı Başkent öğretmenevi salonunda yapılacaktı. 23 Kasım 2015 günü sabah kahvaltıdan sonra saat 10:00’da öğretmen evinin konferans salonunda toplandık. Salon oldukça geniş ve güzeldi.  Toplantı MEB öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğünün daire başkanlığı ve ilgili bürokratları tarafından yürütüldü. Genel müdür Ali Yılmaz’ın başka bir programının olması dolayısıyla gelemediği ifade edildi. Daire başkanı Sayın Muhittin Yılmaz bir açış konuşması yaptı.  Konuşmasında bizlere hoş geldiniz diyerek kutlamalarla ilgili bilgiler verdi.

Ardından bazı şube müdürleri kutlamalarda görevli oldukları alanlarıyla ilgili bilgilendirme yaptılar. Hepimize 24 Kasım öğretmenler günü kutlamalarıyla ilgili 4 günlük programı dağıttılar. Bizleri öyle güler yüzle ve sempatiyle karşıladılar ki, bütün öğretmenler olarak bu güzel karşılama karşısında mest olduk, mutlu olduk.

Bu sıcak ve içten karşılamaları dolayısıyla MEB öğretmen yetiştirme ve geliştirme Genel müdürlüğüne, daire başkanlığına ve ilgili daire başkanı, müdür ve emeği geçen herkese buradan tekrar tekrar teşekkür ediyorum.

Toplantıda kutlama törenleri boyunca öğretmenlere 6 adet otobüs tahsis edildiğini öğrendik. Hangi öğretmenin hangi otobüse bineceği İller bazında okundu. Ayrıca bu listelerin kapılara asıldığı ifade edildi.

Dağıtılan programı elimize aldığımızda gördük ki, birinci günkü programımızda ilk Türkiye büyük millet meclisini ve müzesini, Anadolu medeniyetler müzesini ve Hacı Bayram-ı veli camisini ziyaret vardı.

Öğle yemeğini Başkent öğretmen evinde yedikten sonra saat 14:00’da otobüslerle 1.Türkiye büyük millet meclisine gitmek üzere yola çıktık.

ULUSTAKİ İLK TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BİNASINI ZİYARET ETTİK

Birinci TBMM müze haline getirilmiş. İlk meclise giriş ücretliymiş. Fakat bize daha önce Müze kart çıkartıldığı için bu kartlarla ücretsiz girdik. Girişte tek tek kartlarımız kontrol edildikten sonra içeriye alındık.

İçeriye girdiğimizde bazı salonların kapalı olduğunu gördük. Oradaki yetkililere sorduğumuzda, kapalı yerlerin bakımda olduğunu öğrendik. Bakımda olan yerlerin başında ilk meclisin toplandığı o derme çatma masaların olduğu genel kurul salonu da vardı.

Hâlbuki ilk meclise gideceğimizi öğrenince o tarihi maslara oturmayı hayal ediyorduk. Maalesef o masalara oturmak nasip olmadı. İlk meclis binasını gezerken tarihi binanın önünde ve içerdeki fotoğrafların yanında ve bölümlerin içinde hatıra fotoğrafları çektirdik.

Burayı gezerken kurtuluş savaşını veren Gazi meclisin hangi çetin şartlarda ve ortamlarda çalışma yaptığını da bir film şeridi gibi gözünüzün önünden geçiriyorsunuz.

ANKARA RESİM HEYKEL VE ETNOGRAFYA MÜZELERİNİ ZİYARET ETTİK.

İlk meclisi gezdikten sonra otobüslerle Resim Heykel ve Etnografya müzelerine gittik. Bu müzeleri büyük bir heyecanla, bütün bölümlerini dolaştık.

Tam müzelerden çıktığımız sırada müzenin hemen yanında bulunan Atatürk Lisesi müdürü okullarını gezip görmemiz için bizi okuluna davet etti. Lise müdürünün bu nazik davetini kabul ederek, Atatürk lisesini gezdik. Lisenin duvarlarına bu lisede okumuş birçok tanınmış isimlerin fotoğraflarını asmışlar. Ayrıca kozmik salon diye bir bölüm oluşturmuşlar. Bu ziyaret sırasında Atatürk Lisesi kütüphanesine günün anısına “Tarihi Türk İdealleri” kitabımı imzalayarak hediye ettim.

Müzeleri ziyaretimizden sonra otobüslerle Hacı Bayram-ı veli Camisine geçtik. Uzun yıllardan beri görmediğim Hacı Bayram Camisi çevresi o kadar değişmiş ki neredeyse tanıyamadım.  Cami çevresindeki o eski binalar ve mezbelelik alanlar yeni baştan düzenlenmiş. Eski binalar tarihi Türk evleri şeklinde yeni baştan yapılmış, mezbelelik alanlar gitmiş, yerine oldukça hoş ve güzel yapılar gelmiş.

Bizim Üniversite yıllarımızda tanıdığımız Hacı bayram camisi ve çevresinden bir şey kalmamış. Çok da güzel olmuş. Emeği geçen herkesi kutluyorum. Hacı Bayram camisini ziyaret saatimizde akşam ezanı okundu. Hemen isteyenler namaz hazırlıklarını yaparak akşam namazı için camiye girdik. Akşam namazını eda ettikten sonra otobüslerimize binerek Başkent öğretmen evine döndük.  Böylece birinci gün programımızı tamamlamış olduk.

Asıl yoğun program 24 Kasım 2015 günkü programımızdı. Yani Ankara’daki 2.günkü programımız. Akşam yemekten sonra, 24 Kasım 2015 gününe hazırlanmaya başladık.

MİLLİ EĞİTİM BAKANIMIZ SAYIN NABİ AVCI İLE ANITKABİRİ ZİYARET ETTİK.

24 Kasım 2015 günkü programımız sabah 7:00’de kahvaltıyla başladı. Saat 9:00’da Anıtkabiri ziyaret ve Atatürk’ün mozolesine çelenk koyma töreni vardı. 81 ilden gelen İl temsilcisi öğretmenler burada hazır bulundu. Sayın Milli Eğitim Bakanımız Anıt kabirdeki toplanma yerine geldiğinde ön sırada bulunan bütün öğretmenlerle tokalaştıktan sonra yürüyüş düzenindeki yerini alarak, başta bakanımız olmak üzere bakanlık bürokratları ve biz öğretmenlerden oluşan heyet, Aslanlı Yoldan yürüyerek Atatürk´ün mozolesine vardık.

Bakanımızın mozoleye çelenk koymasının ardından saygı duruşunda bulunduk. Anıtkabir çıkışındaki merdivenlerde toplu olarak hatıra fotoğrafı çektirtirdik.

Daha sonra Misak-ı Millî Kulesi´ne geçerek Sayın bakanımız Nabi Avcı, Anıtkabir Özel Defterine günün anlam ve önemini yazarak imzaladı. Milli eğitim bakanımız Sayın Nabi Avcı yazdıklarını sesli olarak da okudu.

Sayın Bakanımız Nabi Avcı yazısında şöyle diyordu. “Aziz Atatürk, millî eğitim tarihimizde bir dönüm noktası olan Millet Mekteplerinin kuruluşu için hazırlanan talimatname, bundan tam 87 yıl önce 24 Kasım 1928 günü yürürlüğe girmiş ve Millet Mekteplerinin Genel Başkanlığını ve Başöğretmenliğini üstlenmiştiniz. Şimdi bu güzel günü anmak üzere yurdumuzun fedakâr öğretmenleriyle bir kez daha huzurunuzdayız. İftiharla ifade etmek isterim ki Türkiye Cumhuriyeti Devleti, her geçen gün daha da güçlenen bir ülke olarak dünya sahnesinde hak ettiği yeri almaktadır.

Cumhuriyetimizin maarif davasına gönül vermiş olan biz öğretmenler, millî eğitimimizi günümüz dünyasının gereklerine uygun hale getirmek için gece gündüz büyük bir gayretle çalışıyor ve Türkiye Cumhuriyeti´ni geleceğe taşıyacak olan çocuklarımızı, çağın gereklerine cevap verecek donanımla yetiştirmeyi en büyük görev addediyoruz. Ruhunuz şad olsun."

Anıtkabirdeki bu törenden sonra saat 10:00’da Başkent öğretmen evi konferans salonunda kutlama töreni ve peşinden Sayın Milli eğitim Bakanımız Nabi Avcı’nın öğretmenleri kabulü vardı. Hemen otobüslere binerek Başkent öğretmen evine döndük. Konferans salonundaki yerimizi aldık. Sayın Bakanımız burada günün anlam ve önemini içeren bir konuşma yaptı. Türkiye çapında 207 öğretmenin İl temsilcisi olarak seçildiğini ifade etti. Bütün öğretmenlerin öğretmenler gününü kutladı. Bu arada Ankara’ya emekli ve özel okullardan çağrılanlarla birlikte 300 dolayında öğretmenin çağrılı olduğunu öğrendik. Bu sırada ekrana fotoğraflarımız yansıtılarak altında temsil ettiğimiz İl, isimlerimiz ve fark oluşturduğumuz özelliklerimiz özet halinde yansıtıldı.

Yansıdaki fotoğrafımın altında bizimle ilgili şöyle yazıyordu.

“Mesleki tutum ve davranışları ile eğitim öğretimdeki başarısı.

Öğrencilerin gelişmesine yönelik çalışmaları.

Kendini geliştirme ve yenileme başarısı” şeklindeydi.

Ardından emekli bir öğretmen tarafından Ceyhun Atuf Kansu'nun “Dünyanın Bütün Çiçekleri adlı şiiri okundu. Zeybek oyunlarından oluşan halk oyunları ekibi bir gösteri sundu.

Bu program bittikten sonra yan salona geçildi. Burada Sayın Bakanımız Nabi Avcı bütün İl temsilcisi öğretmenleri tek tek kabul ederek hediyeler verdi, fotoğraf çektirildi. Bakanımızla görüşmemiz sırasında kendisine “Tarihi Türk İdealleri” kitabımı imzalayarak hediye ettim. Bana kitapla ilgili bazı sorular sordu. Bende sorularını cevaplandırdım.

Tam bu sıralarda Türkiye sınırlarını ihlal eden Rus savaş uçağının Türk savaş uçakları F-16’lar tarafından düşürüldüğünü öğrendik. Bu olayın bizim programları aksatabileceğini düşündük. Ancak çok kısa süre içerisinde programlarımızın normal seyrinde devam edeceği, herhangi bir aksamanın olmayacağı anlaşıldı. Çünkü Başkent öğretmenevindeki programdan hemen sonra Başbakanımız Sayın Ahmet Davutoğlunun Çankaya’da bizleri kabulü vardı.

Sayın Başbakanımız Ahmet Davutoğlu bizleri saat 12:30’da kabul edecek ve öğle yemeği verecekti.

DEVAM EDECEK

( Fark Oluşturan Öğretmenler Ankara’da Buluştu -3- başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 15.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.