FARK OLUŞTURAN ÖĞRETMENLER ANKARA’DA BULUŞTU

-2-

 

24 KASIM ÖĞRETMENLER GÜNÜ ANKARA KUTLAMARI İÇİN İL TEMSİLCİLİĞİ BAŞVURUSU

MEB’den Mart 2015’de okullara gelen bir yazıyla başladı bizim 24 Kasım 2015 tarihinde Ankara’da kutlanan öğretmenler gününe İl temsilcisi olarak katılma başvurumuz.

Okulumuzda konuyla ilgili MEB’den gelen yazıyı okudum.  Yazıyı okuduktan sonra bazı arkadaşlarıma buraya başvursak iyi olur dedim. Arkadaşlar bize mi kaldı seçilmek, gidecekler zaten bellidir, bize düşmez diye görüş serdettiler. Boş ver diyenler oldu. Fakat ben bir taş atsak kolumuz mu yorulur, ben bir başvurayım bakalım dedim. İstersen başvur ama boşuna başvurursun diyenler oldu.

Sebep oluşturmadan ya da adım atmadan hiçbir şeyin olmayacağına inanırım her zaman. Onun için adım atmaya karar verdim ve attım. Hiçbir bahanenin de arkasına sığınmayı ömrüm boyunca sevmedim ve sevmem. Tedbirin bizden, takdirin Allahtan olduğuna da kesin, şeksiz şüphesiz inanırım.

Başvuru için hemen yıllarca yaptığım çalışmaları bulabildiğim kadarıyla yazıdaki kurallara göre belgelendirmeye başladım.

Bu belgeler arasında;

Aldığım ödüller,

Çeşitli gazete, dergi ve internet sitelerinde yayınlanan 60 dolayındaki eğitimle ilgili yazılarım,

Değişik konulardaki araştırmalarım.

Yayınlanmış olan yedi adet kitabımın kapak fotoğrafları.

Katıldığım Sempozyum ve paneller.

Verdiğim konferanslar.

Sivil toplum kuruluşlarına yaptığım katkılar.

Çalıştığım okulum 100.Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesini ve öğrencilerimi tanıtmak maksadıyla yazdığım yazılar.

Okulumda yapılmasını sağladığım televizyon programları.

Televizyonlara haber olan eğitime yönelik çalışmalarımın videoları.

Katılım belgeleri.

Çeşitli sertifikalar

Özgeçmişim vb gibi belgelerin elimin uzanabileceği yerlerde olanları topladım.

Yaptığım çalışmalara yönelik toplayabildiğim bu ve benzeri belgeler, beni 24 Kasım öğretmenler gününde Balıkesir’i temsilen Ankara’da İl temsilcisi olma yönünde başvurmaya motive etti.

Böylece süresi içinde bütün bilgi ve belgelerimin büyük bir kısmını toplayarak bir DVD’ye kaydettim. Bu DVD’yi çalıştığım 100.Yıl Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi müdürlüğüne teslim ettim. Fakat bu başvuruyu bir süre sonra unuttum. Ne zaman ki 5 Kasım 2015 günü telefonuma konuyla ilgili bir kısa mesaj gelinceye kadar. Kısa mesajda şöyle diyordu.

Öğretmenler günü kutlama programında tarafınıza müze kart çıkartılması için MEB öğretmen kimlik kartınızın arkalı önlü fotoğrafını çekerek veya taratarak bu ….. numaraya whatsapp veya mms ile veya …[email protected] adresine acilen göndermenizi rica ederiz. MEB Öğretmen yetiştirme ve geliştirme genel müdürlüğü”

Bu mesajın ne anlama geldiğini bir an anlayamadım. Çünkü ben 24 Kasım öğretmenler günü için yaptığım başvuruyu çoktan unutmuştum.

Bu arada baş muavinimizle karşılaştım. Müze kartla ilgili bir mesaj geldi, hayrola bu neyin nesidir dedim. O da ne müze kartı mesajı, bize öyle bir mesaj gelmedi dedi.

O anda aklıma 24 Kasımla ilgili başvurum geldi. Hemen mesaj gelen telefonu aradım. Karşıma MEB Öğretmen Yetiştirme ve Geliştirme Genel Müdürlüğünden bir memur çıktı. Dedim ki, bana böyle bir mesaj geldi bu telefondan, bu neyin nesidir?

Memur, 24 Kasımda Ankara’da kutlanacak öğretmenler günü için Balıkesir İl temsilcisi olarak seçilmişsiniz. Hayırlı olsun. Adınıza müze kartı çıkartılacak. Onun için öğretmen kartınızın önlü arkalı fotoğrafını çekip göndermeniz gerekiyor dedi.

Böylece 24 Kasım 2015 günü Balıkesir’in Ankara’da temsili için seçildiğimi öğrendim. Benim için oldukça sürpriz oldu tabi. Hemen istenen belgeyi E-Postayla aynı gün gönderdim.

Derken 13 Kasım 2015 Cuma günü saat 11:30 dolaylarında MEB’den bir telefon geldi. Telefonda 23 Kasım 2015 tarihinde Başkent öğretmen evinde saat 10:00’da yapılacak toplantıda hazır bulunmanız gerekiyor. Toplantıya katılmanızı bekliyoruz dedi memur. Bizde kendilerine teşekkür edip toplantıya katılacağımızı ifade ettik.

Derken 16 Kasım 2015 günü okul müdürüm Sayın Ayhan Kılıç 17 Kasım 2015 günü saat 14:00’da İl milli eğitim müdürüyle makamında bir toplantı yapacağımızı telefonla iletti bize.

Bunun üzerine 17 Kasım 2015 günü saat 13:30 dolaylarında İl Milli eğitim müdürlüğüne vardım. Sekretere İl milli eğitim müdürümüzle toplantımız olduğunu ve yerinde olup olmadığını sordum. İl milli eğitim müdürümüzün Valilikte bir toplantıda olduğunu söyledi.

Toplantı saatini beklerken daha önce tanışık olmadığımız Sayın Melahat Çelebi geldiler. Tam onunla tanışırken Bigadiç Halk eğitim müdürü de geldi. O arada birbirimizle tanıştık. İşin ilginç tarafı üçümüzün de birbirimizden haberinin olmadığıydı.  Yani her birimiz sadece kendinin İl temsilcisi olarak Ankara’ya gideceğini sanıyordu. Çünkü hiç birimizin büyük şehirlerde temsilci sayısının 3’e çıkarıldığından haberimiz yoktu. Buda güzel bir anı olarak kalacak sanıyorum üçümüzün de belleklerinde.

İl Milli eğitim müdürümüz Sayın Yusuf Cengiz ve Orta öğretimden sorumlu şube müdürümüz Sayın İslam Aktepe, 17 Kasım 2015 Salı günü Balıkesir’i temsil edecek il temsilcisi seçilmiş biz öğretmenlerle yaptıkları toplantıda, bizleri tebrik etmişler, başarılarımızın devamını dilemişler ve Balıkesir’i en iyi şekilde temsil edeceğimize inandıklarını ifade etmişlerdir. Bu güven içeren, güzel ve anlamlı dilekleri için kendilerine buradan teşekkür ediyoruz. 

Bu toplantıdan sonra hazırlıklarımızı yapmaya başladık. Hazırlıklar içerisinde protokoller için koyu renkli takım elbise giyilmesi ifade ediliyordu gelen yazıda. Bir başka ifadeyle açık ya da uygun olmayan kıyafetle gidilmemesi konusunda dikkat çekiliyordu. Bütün bu dikkat çekilen konuları dikkate alarak hazırlıklarımızı 22 Kasım 2015 tarihine kadar tamamladık.

Bu arada bizlerin il temsilcisi olarak seçildiğimiz çevremizde duyulmaya başladı. Bunun üzerine birçok eş dost telefonla tebrik için aradı, E-Posta gönderdi, bizzat gelerek tebrik edenler oldu. Buradan bütün eş, dost ve arkadaşlara şükranlarımı sunuyorum.

Tabi üzerimizde de büyük bir yük vardı. Bu yük bütün Balıkesir İl dâhilindeki geleceğimizi şekillendiren, ülkemizin ve milletimizin beka davasını omuzlamış fedakâr öğretmenleri temsil etme sorumluluğumuz vardı.

Bizde bu sorumluluğumuzu hiç unutmadan öğretmenlerimizin istek ve dileklerini, en üst makamlara ulaştırmanın gayreti içinde olmayı daha yola çıkarken kendimize görev ahdettik. Yazımızın ilerleyen bölümlerinde açıklayacağımız gibi öğretmen arkadaşlarımızın istek ve dileklerini ilgili makamlara iletme fırsatı bulduğumuzu ve ilettiğimizi,  gönül huzuruyla söyleyebilirim.

Derken Ankara’ya gitme zamanı geldi çattı. Bigadiç Halk eğitim merkezi müdürüyle anlaşarak otobüs terminalinde buluştuk. 22 Kasım 2015 Pazar günü saat 9:30’da Balıkesir otobüs terminalinde otobüse binmek için beklerken, birbirimizden haberimiz olmadan 3.arkadaşımız Melahat Çelebi de aynı saat ve otobüsten bilet almış.  Kalkış saati gelince Balıkesir İl temsilcileri olarak, otogardan Ankara’ya doğru yola çıktık. Bursa İnegöl’ü geçince, İnegöl rampalarında trafik durdu. Trafikte beklerken öğrendik ki, rampaların orta bölümlerinde bir yolcu otobüsü yanmış. Bereket can kaybı yokmuş. Trafik yarım saat sonra açılınca yola devam ettik. Bir süre sonra yanık lastik kokularını duymaya başladık. Arkasından yanan otobüsü gördük. Otobüsün sadece metal kısımlarının kaldığına şahit olduk.

Otobüsümüz saat 18:00 dolaylarında Ankara otobüs terminali AŞTİ’ye vardı. Ankara’da oturan oğlum bizi AŞTİ’de karşıladı. Balıkesir temsilcileri olarak bizi özel arabasıyla AŞTİ’den alarak Başkent öğretmenevine götürüp yerleştirdi. Yerlerimizin Pazar akşamından itibaren ayrıldığını daha önceden MEB yetkililerinden öğrenmiştik.

Başkent öğretmenevinin oldukça konforlu bir konaklama yeri olduğunu gördük. Bizi oldukça hoş karşıladılar. Tabiî ki bizde oldukça memnun olduk. Yemekler ise açık büfeydi ve oldukça kaliteliydi. Odalar ise her gün temizleniyor, havlular değiştiriliyor, eksikler gideriliyordu.

Lobisi konforlu ve ferahtı. Türkiye’nin 81 ilinden gelen meslektaşlarımızın birçoğuyla burada tanıştık,  tatlı ve hoş sohbetler yaptık, dostluklar oluşturduk.

DEVAM EDECEK

 

 

( Fark Oluşturan Öğretmenler Ankara’da Buluştu -2- başlıklı yazı İ.Sarıçay tarafından 8.12.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.