Bir kaç gün önceki gazetenin başlığı aynen şöyle büyük puntolarla ''Açılış Yerine Okul Yaptırdım.'' Altında yine gazeteden alıntılar var onları da aktaralım. ''6 yıldır Sincan Belediye Başkanlığı koltuğunda oturan Doç.Dr. Mustafa Tuna bu süre içinde hiç açılış yapmayarak bir ilki gerçekleştirdi. İlçeye yüzlerce park, konak, kent meydanı kazandıran Başkan Tuna, açılış törenlerine para harcamak yerine 113 okul ve 133 camiye yardımda bulundu. Başkan Tuna bir açılışa harcanacak para en az 20-30 bin TL bir saatlik açılış için bu kadar para harcamak bizim için lüks. Vatandaş zaten bizim yaptığımız projeyi görüyor ve kullanıyor açılışa harcayacağımız parayla bir park daha yaparız.''


Partisi ne olursa olsun A partisi veya B partisi ismi lazım değil tabi ki. Burada ön planda olan parti değil, vatandaşların bundan sağladığı yarardır. Yukarıda anlatılan olay güzel bir belediyecilik anlayışı içinde yer alan güzel bir tasarruf örneğidir kanımca. Bu gün bütün toplumumuzu kemiren en büyük hastalıkların başında zaten israf ve vurdumduymazlık gelmiyor mu?


Eğer ki yurdumuzda ki israfın boyutlarını masaya yatıracak olursak, karşımıza maddi olarak devasa rakamlar çıkacaktır ki Rabbimiz Allah cc'de israfın ne kadar kaçınılması gereken bir davranış olduğunu, toplumların böyle yokluk ve yoksulluğa doğru adım attığını ve kullarında bundan sorumlu olarak günahkâr olacaklarını muhtelif ayetlerde belirtmiştir.''Muhakkak ki israf edenler şeytanların kardeşleri olmuşlardır.''İSRA/27


Belki o açılışlara gereksiz yere giden paralar okuyan fakir çocuklara kitap, defter, kalem, silgi oldu ya da herhangi bir okulun genel giderlerinden bir kaçı karşılandı o tasarruf edilen paralar ile... Sade okullar mı o ilçede yaşayan bütün vatandaşların menfaati oldu büyük olasılıkla bu tasarruf edilen büyük miktarda ki paralar ile... Belki o ilçede belediyeler tarafından tahsil edile gelen emlak vergileri diğer ilçelere göre daha düşük miktarda alınır oldu...


Bu verdiğimiz örnek sadece küçük bir ilçe belediyesinde yapıla gelen bir uygulamanın basına aksetmiş şekli. Başımızda bulunan devlet adamlarımızda tasarruf konusunda daha duyarlı davranıp israf edilen hareketlerden azami derecede kaçınırlarsa bu hem onların, hem devletin hem de vatandaşlarının hayrına ve yararına olacaktır kanısındayım. Zırhlı araçlarınız, korumalarınız tabi ki olacak lakin bunların her zaman ekonomik olanlarını tercih etmek siz devlet adamlarını halkının gözünde daha da alçak gönüllü ve saygıdeğer yapacaktır. Şu düşünceden, toplumun en küçük ferdinden, en büyük yetkili idarecisine kadar hepimiz kurtulmak zorundayız ''Devlet malı deniz yemeyen domuz.'' Bunu kafamızdan atıp da ''Devlet millet içindir, millet de devlet içindir.'' düşüncesini kendimize ilke edinirsek her şey daha kolay yoluna girecektir. Hepinize en derin sevgi ve saygılar yine... 

( Bize İşte Böyle Akıllı İdareciler Lazım başlıklı yazı AhmetZeytinci tarafından 29.11.2015 tarihinde sitemize eklenmiştir. Sitemizde yayınlanan eserlerin hukuki sorumluluğu , kullanılan materyaller ve yazının içeriği yazarlarına aittir.İzin alınmadan kaynak gösterilse bile sayfamızdaki eserler başka yerde yayınlanamaz. Eserlerin izin alınmadan kopyalanması ve kullanılması 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Yasasına göre suçtur. )
Okuduğunuz Yazının Site Kurallarını İhlal Ettiğini Düşünüyorsanız, Site Yönetimine Bildirmek İçin Tıklayınız.